هیدکی تویو

0
هیدکی تویو
هیدکی تویو یکی از چهره های بحث برانگیز ترین در تاریخ ژاپن است. این مرد به بیشترین حد مسئول اعمال نیروهای ژاپن در طول جنگ جهانی دوم بود. برای بسیاری از استاندارد ژاپنی برای تقلید باقی مانده است.  واقعا Todzio هیدکی بود؟

 سال های اولیه


هیدکی تویو در دسامبر 1884 در یک شهر کوچک ژاپنی Kodzimati در نزدیکی توکیو به دنیا آمد. پدر او، Hidenori تویو، به عنوان سپهبد ارتش امپراتور خدمت کرده است. قبل از تولد خانواده هیدکی حال حاضر دارای دو فرزند است، اما آنها در سال های اولیه قبل از تولد رهبر آینده ژاپن درگذشت.

 با توجه به ویژگی های شغل پدرش، آینده هیدکی تویو یک نتیجه گیری قبلی بود. او به مطالعه در آکادمی نظامی، که او را در 19 سال فارغ التحصیل فرستاده شد. لازم به ذکر است که دانش هیدکی بود روشن نیست، با نتیجه 42 ام در یک کلاس از پنجاه در میان همسالان خود. با این حال، پس از فارغ التحصیلی، او ستوان دوم پیاده نظام دریافت کرده است.

در سال 1909، عروسی با توجو Katsuk ایتو گرفت.


حرفه ای نظامی

اما برای ادامه تحصیل خود برای یک کار موفق تویو لازم بود. او در سال 1915 از آکادمی نظامی عالی فارغ التحصیل شد. پس از تکمیل مطالعات خود را، او رتبه کاپیتان دریافت کرد و دستور از یکی از هنگ گارد امپراتور گرفت. او همچنین در مداخله علیه بلشویک ها در شرق دور روسیه شرکت کردند.

در سال 1919، هیدکی تویو به عنوان یک نماینده نظامی ژاپن به سوئیس رفت. با این کار در این کشور آلپ، او به خوبی مقابله، که او رتبه عمده اهدا شد. اما این سفرهای خارجی نخست وزیر آینده تمام نشده است. او در سال 1921 به آلمان رفت.

در موقعیت های بالا نظامی

در حدود همان زمان، تویو شروع می شود به طور جدی در سیاست علاقه مند است. او در وزارت جنگ به خدمت، و از سال 1931، طول می کشد بیش از فرماندهی هنگ از ژاپن در منچوری. که او یکی از ابتکار عمل از ایجاد دولت دست نشانده مانچوکو در قلمرو استان چین بود.

او در سال 1933 به رتبه سرلشکر هیدکی تویو ارتقا یافت. ژاپن فقط در زمان شروع به آماده شدن برای یک سیاست خارجی فعال و تهاجمی به نوبه خود کل در جنوب و شرق آسیا را به یک شی نفوذ است. سپس تویو رئیس بخش پرسنل در وزارت دفاع منصوب شد.
در حال حاضر در سال 1934، او فرمان کل یک تیپ. در سال بعد، تویو نیروهای رئیس پلیس زمین در منچوری منصوب شد، و یک سال بعد کارکنان فرماندهی شد از کانتوگون.


مشارکت در عملیات نظامی

در همان زمان، ژاپن شروع به انجام عملیات های تهاجمی در مغولستان. که تویو مسئول برای مدیریت آنها بود. او شخصا در توسعه برنامه ها و در جنگ درگیر شد. در 1937 حساب از غسل تعمید را در جنگ.
در همان سال، جنگ تمام عیار با چین را شکست. توجو حمله به هبی، که با موفقیت انجام شد منجر شده است.
با این حال، در حال حاضر در نیمه اول سال 1938، او را به ژاپن، جایی که او شروع کار کارکنان، گرفتن پست از معاون وزیر ارتش و در همان زمان به عنوان یک بازرس حمل و نقل هوایی یاد می آورد.

وزیر جنگ

در سال 1940، موفقیت Syunroku کلبه، او هیدکی تویو وزیر ارتش شد. بیوگرافی و سپس آن را در زمان روشن متفاوت است. در حال حاضر او شروع به ورود به تعداد افرادی که به طور مستقیم توسط ژاپن تحت نظارت. از آن به بعد نظر او تا حد زیادی وابسته البته سیاسی داخلی و به خصوص خارجی کشور تبدیل شد.

بازگشت در سال 1936، ژاپن و آلمان نازی به این نتیجه رسیدند ضد کمینترن پیمان - اتحاد با هدف مبارزه با انترناسیونال کمونیستی، که بعدها توسط چند کشور دیگر، از جمله ایتالیا پیوست. وزیر جنگ، ژاپن طرفدار گسترش بیشتر همکاری با آلمان به ویژه در عرصه نظامی بود. با این حال، این بدان معنا نیست که هیدکی تویو و هیتلر دیدگاه یکسان در اکثریت مطلق سوال است از بسیاری جهات، موقعیت خود متفاوت است، اما در این مرحله دو سیاست می توانند یکدیگر را در رسیدن به اهداف خود کمک کند. در سال 1940، یک اتحاد نظامی از ژاپن، آلمان و ایتالیا در نهایت پس از امضای پیمان سه جانبه در برلین تشکیل شده است. بنابراین بلوک محور تشکیل شده است.

با این حال، هیدکی تویو، تا همین اواخر به امید پیوستن به اتحادیه و اتحاد جماهیر شوروی. هنگامی که استالین روشن ساخته است که او قصد دارد به تن دادن به شرایط آلمان، ژاپن و ایتالیا در قالب که در آن وجود دارد، نماینده ژاپن به مسکو رفته است. بدیهی است نه نقش گذشته در ارسال این سفارت را بازی کرد و هیدکی تویو. کازان، گورکی، سوردلوفسک و دیگر شهرستانها از اتحاد جماهیر شوروی در راه به پایتخت سفیر اتحاد جماهیر شوروی بود. در بهار سال 1941 آن را به یک موافقتنامه دو جانبه در عدم تجاوز امضا شد. پس از آن، در سال 1945، او هم جدا شده توسط اتحاد جماهیر شوروی پاره شد.



ورود ژاپن به جنگ جهانی دوم

با توجه به پیمان سه جانبه، ژاپن برای پیوستن به مبارزه برای هژمونی در منطقه آسیا و اقیانوس آرام، که به طور خودکار به معنای ورود به جنگ جهانی دوم قرار بود. رقیب اصلی ژاپنی ایالات متحده آمریکا بود.
با تشکر از طرح توسعه یافته درخشان و تعجب حمله هوایی ژاپن به پایگاه آمریکا در پرل هاربر، بسیاری از نیروی دریایی آمریکا در دسامبر 1941 در اقیانوس آرام نابود شد.
ژاپن برای یک دوره نسبتا کوتاه از زمان موفق به دستیابی به تسلط نظامی کامل در شرق آسیا، و ارتش ایالات متحده به حال به صرف مقدار قابل توجهی از زمان به بهبود.


رئیس دولت

حتی قبل از ورود ژاپن به جنگ جهانی دوم محبوبیت خود را با مردم و اعتماد به نفس از امپراتور از دست داده، نخست وزیر ژاپن Fumimaro Konoe مجبور به استعفا شد در ماه اکتبر سال 1941. جای او دعوت شده است به هیدکی تویو. با این حال، او را حفظ پست از وزیر جنگ. علاوه بر این، او وزیر کشور شد.

نه نخست وزیر ژاپن، نه قبل و نه بعد از آن چنین قدرت و اقتدار ندارد. دیکتاتور - این علت آینده از حدس و گمان که آنها می گویند، هیدکی تویو بود. اما چنین درک درستی از ارزش های این رقم از سیاستمدار اساسا اشتباه است. او واقعا در دست خود متمرکز مقدار قابل توجهی از قدرت، که به طور کامل توجیه می شد، با توجه به وضعیت نظامی، اما تویو وارد یک حکومت تک نفره، آیا در این کار از نهادهای قدرت که به طور مستقیم آن را لمس نیست دخالت نمی کنیم، آیا منظور قانون اساسی را تغییر دهید، به عنوان به هیتلر و مخالف موسولینی، اگر چه، اگر مورد نظر، چنین یک احتمال است.

البته، حکومت نظامی موظف به اقدامات اضطراری برای کنترل فرآیندهای سیاسی در کشور، ارائه شده برای محدود کردن حقوق و آزادی شهروندان است. اما چنین رویدادهایی در ایالات متحده و در انگلستان در زمان استفاده می شود، نه به ذکر است آلمان و اتحاد جماهیر شوروی، که در آن محدودیت دامنه غیر قابل مقایسه به ژاپن رسیده اند. در پایان جنگ در ژاپن، تنها حدود دو هزار زندانی سیاسی وجود دارد، در حالی که در اتحاد جماهیر شوروی و آلمان، این رقم صد برابر بیشتر بود.

استعفا

موفقیت های ارتش ژاپن در مراحل اولیه جنگ به رشد در محبوبیت نخست وزیر توسط مردم به محدودیت های باور نکردنی کمک کرده است. اما پس از بازگشت از قدرت نیروی دریایی ایالات متحده برای جانشینی پیروزی پس از یک سری شکست و نه موثر.
بزرگترین ضربه را به تصویر تویو سربازان ژاپنی را شکست داده بود میدوی. پس از آن، مخالفان و مخالفان شخصی نخست وزیر مطرح سر خود را، و در حال رشد نارضایتی در میان مردم بود.
در ژوئیه 1944، ژاپن شکست دیگری توسط نیروهای ایالات متحده در نبرد برای Sailau جزیره پس از آن، تویو مجبور به استعفا شد رنج می برد.


محاکمه و اعدام

اما استعفای نخست وزیر اساسا نمی تواند بهبود موضع ژاپن در جلو. در مقابل، آن را تنها بدتر خواهد شد. پس از شکست آلمان نازی در جنگ علیه ژاپن، اتحاد جماهیر شوروی وارد شده، حتی اگر به معنای نقض توافقنامه های دو جانبه رسیده در سال 1941. ژاپنی در نهایت از بمباران هسته ای آمریکا شهرهای هیروشیما و ناکازاکی شد. 1945 سپتامبر 2 امپراتور ژاپن تسلیم بی قید و شرط را امضا کردند.
 در قیاس با محاکمه در نورنبرگ، وجود دارد یک دادگاه بین المللی بیش از جنایتکاران جنگی ژاپنی، از جمله هیدکی تویو و ذکر شده بود. او از آغاز جنگ با تعدادی از کشورها، در تخلف از قانون و جنایات جنگی بین المللی متهم شد. نخست وزیر سابق مجبور شد اعتراف به جرم خود به طور کامل.

در نوامبر سال 1948، دادگاه به مرگ هیدکی تویو محکوم کرد. اعدام در دسامبر همان سال صورت گرفت.

ارزیابی شخصیت

تا کنون، هیدکی تویو است که توسط جامعه بین المللی به عنوان یک جنایتکار جنگی و آغازگر اصلی جنگ در آسیا دیده می شود. بسیاری از ژاپنی او را برای اقدامات خود، که منجر به شکست نظامی و تخریب اقتصاد کشور سرزنش می کنند.

با این حال، افرادی که فکر می کنم این حکم را برای هیدکی تویو ناعادلانه وجود دارد. آنها استدلال می کنند که در شرایط ژاپن کشیده شده را به جنگ یک پدیده اجتناب ناپذیر بود، و تویو در اداره کشور زمان دشوار فقط یک مرد بود و مجبور به تصمیم گیری با توجه به شرایط. با توجه به این افراد، در جنایات جنگی که واقعا اجازه نیروهای ژاپنی، پرسنل، تویو شرکت نکرد و آنها را صادر نکرده است.
در هر صورت، هر آنچه که نقش واقعی از نخست وزیر در حوادث آن سال ها، در جداول تاریخ ژاپن برای همیشه حک شده نام هیدکی تویو. عکس این شخصیت سیاسی بالا دیده می شود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    841 بازدید

    0 نظر

    درج: 12 خرداد 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir