چگونه در مکان های شلوغ مطالعه کنیم؟

0
یکی از قسمت هایی که در ارتباط با  مکان های شلوغ مهم میباشد ، نحوه ی مطالعه در این مکان ها میباشد. امروز در این مورد صحبت خواهیم که چگونه میتوانیم در مکان های شلوغ تمرکز کنیم و درس بخوانیم؟مشکلی که برای دانش آموزان پیش می آید نحوه ی مطالعه در این مکان های شلوغ میباشد.

گوش گیرها
همانطور که میدانید در بازار ، گوش گیر هایی فروخته میشود که شما نیز میتوانید این گوش گیر ها را خریداری کنید. در دو مدل میباشند ، یکسری از گوش گیر ها حالت اسفنجی دارد و در درون گوش قرار میگیرند. مشکل این گوش گیر ها آلودگی هایی میباشد که ممکن است توسط این گوش گیر ها وارد محیط داخلی گوش شود و باعث عفونت در این ناحیه بشود. ولی دسته ی دوم گوش گیر هایی میباشند که مانند هدفون هستند و به درون گوش وارد نمیشود. این مدل از گوش گیر ها با دوام تر هستند و آلودگی نیز وارد گوش نمیشود.

شما با استفاده از این گوش گیر ها میتوانید تا حدودی تمرکز حواس خودتان را بالا ببرید.

آسان ترین قسمت را شروع کنید
زمانیکه در مکانی هستید که سر و صدای زیادی هستش شما سعی کنید قسمت هایی را برای مطالعه انتخاب کنید که نیاز به تمرکز حواس بالایی نداشته و همچنین آسان نیز  باشد . این روش در استفاده از زمان های مرده بسیار مؤثر میاشد. مانند تاریخ ادبیات ، لغت و املاء و دین و زندگی و…


بلند بلند مطالعه کردن
روش دیگر که میتواند بسیار کار ساز باشد ، مطالعه با صدای بلند میباشد. بلند بلند مطالعه کردن معمولأ باعث کند خوانی میشود و همین امر باعث کاهش تمرکز و پرش ذهن میشود. در ارتباط با مکان های شلوغ و پر صدا بر عکس میباشد . شما در این مکان ها برای غالب شدن بر صدای محیط و تمرکز بیشتر باید بلند بلند مطالعه کنید. به این شکل هستش که میتوانید نتیجه بگیرید. پس این موضوع را جدی بگیرید.


مطالعه تصویری
در این بازه های زمانی در صورتی که در منزل هستید میتوانید از لوح های فشرده ی خودتان استفاده کنید. این موضوع باعث میشود که زمان شما هدر نرود و با یک هدفون میتوانید بر صدا های محیط غالب شوید و  به مطالعه بپردازید. دیدن فیلم های آموزشی نیاز به تمرکز بالایی ندارد و شما میتوانید به راحتی از این فیلم ها در تایم هایی که منزل شلوغ هست استفاده کنید.


دست به قلم شوید.
در صورتی که دارید مطالعه انجام میدهید حتمأ کاغذ و قلم در دسترس شما باشد و حتمأ نکات مهم را بر روی کاغذ بنویسید مخصوصأ برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک که در فایل صوتی نحوه ی مطالعه ی ریاضی توضیح دادم. ولی زمانیکه شما دست به قلم میشودی و شروع به تست زنی و یا حل مسئله میکنید تمرکزتان بر روی مطالب افزایش پیدا میکند.

مواد انرژی زا مصرف نکنید
استفاده از مواد انرژی زا باعث افزایش حساسیت شما به محیط اطرتاف میشود. باعث میشود که شما نتوانید به خوبی بر روی مطالب تمرکز کنید و به عنوان یک عامل کاهنده ی کیفیت در مطالعه در مکان های شلوغ تلقی میشود. و همین امر باعث حواس پرتی در محیط شلوغ برای شما میشود.از خوردن و نوشیدن مواد انرژی زا در این زمان ها جدأ خودداری کنید.

گوش دادن به موسیقی بی کلام
در ارتباط با موسیقی به عنوان راهکار نهایی باید خدمتتون عرض کنم که موسیقی انتخاب شده باید بی کلام باشد و شما این نوع موسیقی ها را میتوانید از وبسایت والا موزیک به راحتی دانلود کنید و استفاده کنید. در ارتباط با موسیقی در فایل های صوتی بعدی توضیحات بیشتری را خواهم داد…
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    374 بازدید

    0 نظر

    درج: 3 خرداد 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir