۸ تکنیک برای حرفه ای شدن در درس خواندن

0
در دنیایی که همه چیز با سرعت اتفاق می افتد سرعت بخشیدن به درس خواندن هنر بزرگی است.
اگر شما امسال یا سالهای آینده کنکور دارید با حجم زیاد کتاب های درسی و کمک درسی مواجه اید که باید آنها را نه تنها تمام کرده بلکه چند دور هم بکنید .
حتی اتمام کتاب های پرصفحه دانشگاهی هم برای دانشجوایان سخت و طاقت فرساست چه برسد به این که قرار باشد این جزوات و کتاب ها را چند دور بکنید.

 
۱-تکنیک یافتن ضلع مطالعاتی

    افراد براساس سبک یادگیری در یک مربع قرار می گیرند . برای افزایش یادگیری باید بدانید در کدام ضلع این مربعید.
    این چهار ضلع چیست ؟
    ۱- یادگیرندگان شنیداری: این دسته از افراد با شنیدن می آموزند.آنان با ابزار های صوتی از جمله اشعار، آهنگ ها، سخنرانی ها و … می آموزند
    .۲- یادگیرندگان تصویری: این دسته از افراد با دیدن مطالب می آموزند. آنان با دیدن چارت ها و جداول و ویدیو های آموزشی درس را بهتر درک میکنند
    .۳-یادگیرندگان نوشتاری-خواندنی: این دسته از یادگیرندگان با استفاده از نوشتن و خواندن مطالب درس را می آموزند
    .۴- یادگیرندگان تجربی: این دسته با تجربه کردن و انجام دادن یاد میگیرند. آنان با ساختن مدل ها، کشیدن جداول و ایجاد فلش کارت ها درس را یاد میگیرند

۲-تکنیک حاشیه امن

    شما میبایست مکانی را برای مطالعه انتخاب کنید که توسط عوامل محیطی که حواستان پرت نشود .بعد از آنکه ضلع یادگیری را مشخص کردید حال باید یک حاشیه امن برای خود پیدا کنید. حاشیه ای که هیچ عامل پرت کننده حواسی در آنجا نباشد یا حداقل کم باشد. این موضوع تا حدی به سبک یادگیریتان بستگی دارد.


۳-تکنیک تقویم موفقیت

    این تکنیک به معنای درس خواندن با برنامه و برنامه ریزی دقیق است. بی گدار به آب نزنید .برنامه داشته باشید. باید بدانید از کجا می خواهید شروع کنید و به کجا می خواهید بروید. تقویم برنامه ریزی باید سالانه ، ماهانه ، هفتگی و روزانه باشد. اگر نمی دانید چگونه برنامه بریزید به مقالات سایت دکتر دنا سری بزنید.



۴-تکنیک ورود ممنوع

    بعضی از مواقع درس خواندن میتواند حوصله شما را سر ببرد و ذهن شما دائم درگیر مسائل حاشیه ای شود. در این مواقع شما میبایست تا جاییکه میتوانید مسائل حاشیه ای را از خودتان دور کنید.با اجرای تکنیک ورود ممنوع به محض مخشوش شدن ذهن و از بین رفتن تمرکز به خود بگویید ایست و با خود تکرار کنید برگردیم سر درسمان !


۵-تکنیک الاکلنگ

    بعضی از دانش آموزان تمام زندگیشان را در حال مطالعه اند. متاسفانه ایجاد  افسردگی در این دسته از افراد کم نیست. راه حل بهتر برای مطالعه ایجاد تعادل در تمامی فعالیت های زندگیست. قطعا زمانی که همزمان درس میخوانید و به کار های روزمره میرسید، شناس بیشتری را برای به یاد آوردن مطالب در جلسات امتحانات دارید.پس تعادل را در زندگی رعایت کنید.

۶-تکنیک یک ، دو ، سه

    اطمینان حاصل کنید که در طول ترم زمان نهایی تمامی وظایفتان را میدانید.این موضوع این اجازه را به شما میدهد که سلسله ای از وظایف را برای خود اولویت بندی کنید. کارها بر اساس اهمین شماره گذاری می شوند .هرچه کاری که قرار است انجام دهید مهم تر باشد شماره کمتری می گیرد .در نهایت با اجرای تکنیک یک ، دو ، سه هیچ کاری را به تاخیر نمی اندازید.

۷-تکنیک پاداش
  • زمانی که فعالیت مطالعه خود را با موفقیت به پایان رساندید، یادتان نشود که به خودتان به وسیله ی فعالیت های مفرح پاداش دهید. به پاداش به عنوان امری انگیزه بخش نگاه کنید که شما را در طی مسیر یاری کند. انرژی پاداش میتواند موفقیت را برایتان تضمین کند.
۸-تکنیک برگه های طلایی

    بنویسید. یادداشت برداری کنید. سرکلاس ، هنگام مطالعه ، هنگام مرور …

نوشته های شما برگه های طلایی هستند که شانس موفقیت تان را خیلی افزایش می دهند. یاددتان باشد هر بار نوشتن معادل سه بار خواندن است و هر بار درس دادن معادل ۹ بار خواندن  پس برگه های طلایی زندگیتان ر ا ایجاد کنید


می شود موفق تر بود .می شود مسیر رسیدن به هدف را کوتاه کرد .اگر حرفه ای باشیم .حرفه ای بودن یعنی بدانید دقیقا از چه مسیری بروید تا زودتر به هدف رسید. این فیلم حرفه ای شدن در درس خواندن را به شما آموزش داد .امیدوارم این ۸ تکنیک را اجرا کرده و راه موفقیت را برای خود هموار کنید.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    546 بازدید

    0 نظر

    درج: 15 اسفند 1400

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir