روش صحیح مطالعه زبان انگلیسی ازمون سراسری

0
از آنجایی که این درس از آن درسهایی است که بسیاری از والدین به دنبال تقویت آن در کودکان خود هستند، درس بیگانه ای برای داوطلبان نیست. خدا رو شکر تستهاش هم منطقی و خوب هستند. بهتر است این درس از همان ابتدا درس به درس ولی تفکیکی خوانده شود. یعنی ابتدا لغتهای همان درس حفظ شود و سپس گرامر آن و بعد نوبت مخلفات می رسد. بزرگترین مشکل در این درس زمانبر بودن بحث سوالات ریدینگ می باشد که باید به مهارت ریدینگ عادت کنید تا در زمانتان صرفه جویی شود.

کسانی که از بچگی با این درس سر و کار داشته اند و این درس را دوست دارند و خیلی بیشتر از کتاب درسی بلدند، بهتر است درس را یک مرور کلی نمایند و به سراغ کتابهای گردن کلفت در این زمینه بروند. کتابهایی که بی نهایت تست برای گرامر و لغت دارد و یک کتاب هم برای افزایش مهارت ریدینگ داشته باشند. این افراد نیاز نیست که روی درسها زیاد زمان بگذارند و بهتر است از همان ابتدا به سراغ تست زدن بروند و سرعت خواندن خود را در ریدینگ بالاتر ببرند.

کسانی که پایه ضعیفی دارند و دنبال این درس نبوده اند باید خوب دقت کنند و حواسشان جمع باشد. این افراد باید از متد درس به درس و تفکیک در همان درس استفاده کنند. در هر درس ابتدا به سراغ حفظ کردن لغات بروند. بعد به سراغ گرامر بروند و متن و تمرینات کتاب را به خوبی حل کنند. بهتر است در این مرحله با تست کاری نداشته باشند. در مرحله بعد بهتر است مجدد همین روند را با دور تندتری انجام دهند. از مرحله سوم به بعد زمان تست زنی و کار کردن روی مهارت ریدینگ است. برای ریدینگ باید دقت داشته باشند که در مرحله اول از زمانبر بودن و نفهمیدن آن نترسند. حتی اگر کلمه به کلمه ترجمه کنند، باید صبور باشند و قافیه را نبازند. چند ریدینگ اول سخت ترین ریدینگهاست. باید لغت به لغت جلو بروند و ترجمه کنند. این افراد باید با فن ترجمه ریدینگ جلو بروند تا ریدینگها برای آنها آسانتر شود. در مرحله بعد که روی مرور لغات و گرامر و تستهای آنها کار می کنند، نوبت بالا بردن توانایی پاسخ دهی به سؤالات ریدینگ فرا می رسد. یعنی همان مهارت ریدینگ.



 با توجه به آخرین کنکوری که برگزار شده است، بودجه بندی سوالات زبان انگلیسی به صورت زیر است:

   بخش واژگان: ۸ سوال
   بخش گرامر: ۴ سوال
   بخش کلوز تست: ۵ سوال
   بخش درک مطلب: ۸ سوال

سوالات زبان انگلیسی در کنکور از 4 بخش مهم، واژگان، گرامر، کلوز تست و درک مطلب تشکیل شده است. . هر کدام از این بخش‌ها شامل درصد‌های زیر در کنکور زبان انگلیسی هستند:

   بخش واژگان: 32 درصد از سوالات زبان کنکور
   بخش گرامر: ۱۶ درصد از سوالات زبان کنکور
   بخش کلوز تست: ۲۰ درصد از سوالات کنکور
   بخش درک مطلب: ۳۲ درصد از سوالات زبان کنکور

نحوه سوالات زبان انگلیسی کنکور

زبان انگلیسی در کنکور سراسری دارای 25 سوال است. داوطلب باید به سوالات زبان انگلیسی از شماره 76 الی شماره 100 پاسخ دهد. ضریب این درس عمومی برای داوطلبان تمامی گروه‌ها برابر با 2 است. داوطلبان باید در مدت زمان 20 دقیقه به تمامی سوالات زبان انگلیسی پاسخ دهند. این بدین معنی است که داوطلب برای هر سوال تنها 48 ثانیه فرصت دارد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    816 بازدید

    0 نظر

    درج: 20 دی 1400

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir