چرا زندگی اینقدر برام بغرنج شده؟

0
چرا زندگی اینقدر برام بغرنج شده؟
گاهی اوقات به معنای واقعی کلمه حس می کنیم که زندگی برای ما سخت و پوچ شده است، این موضوع چندین دلیل مهم دارد که باید از آن ها مطلع باشیم.

ساده زندگی کردن در این روز ها بسیار سخت شده است. ما در دنیایی زندگی می کنیم که مدام در حال تغییر و تحول است. ناگهان ممکن است یک چیزی مثل کرونا تمام زندگی ما را دستخوش تغییر قرار دهد. در نتیجه ما هیچ کنترلی روی آن نداریم. قدرت انتخاب از ما دور است و همین موضوع باعث می شود که زندگی برایمان سخت و بغرنج باشد اما شاید در این میان سردرگم باشیم که چرا زندگی آنقدر برایمان سخت و طاقت فرسا شده است. این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا با علل آن آشنا شوید.


تمرکز روی سختی های زندگی

اگر نمی دانید که چرا زندگی برایتان انقدر بغرنج شده است، پاسخ شما کاملاً ساده است. زندگی ساده است اما شما اصرار دارید که آن را پیچیده و سخت کنید. شما باید سعی کنید همه جنبه های زندگی را ببینید. این که بخواهید فقط به سختی ها نگاه کنید، کار راحتی است اما باید تمرکز خود را روی جنبه های مثبت زندگی اختصاص دهید. اگر بخواهید فقط روی سختی ها، پیچیدگی ها و مشکلات تمرکز کنید، قطعاً نمی توانید دید مثبتی داشته باشید.

در واقع زمانی که ما روی پیچیدگی ها و سختی ها تمرکز می کنیم، سطح رضایتمندی مان از زندگی به 10 درصد کاهش پیدا می کند. اگر در شرایط سخت گرفتار شدید، سعی کنید تمرکز خود را روی راه حل ها و استراتژی هایی قرار دهید که ساده هستند. از خودتان بپرسید اگر این مشکلات را ساده بگیرم، چه راهبرد و روش ساده ای را می توانم پیدا کنم تا مشکلم برطرف شود.

ترس مداوم

همه ما به عنوان انسان، گاهی اوقات احساساتی می شویم. هنگامی که استرس، اضطراب و ناامیدی و ناراحتی به ما غلبه می کند، افکار و احساساتمان تحت تاثیر عوامل مختلف قرار می گیرند. اضطراب مداوم در مورد مشکلات، انرژی ما را از بین می برند و باعث ایجاد شرایط منفی عاطفی و حتی جسمی در زندگی می شوند. هر چقدر بیشتر بترسید و استرس داشته باشید، زندگی برای تان سخت تر به نظر می رسد.

اما نمی توانیم به یکباره همه این استرس ها را کنار بگذاریم، بلکه باید صبر و شکیبایی داشته و تمرین کنیم. خوشبختانه استراتژی های زیادی می تواند به شما کمک کند:


-تمرین های تنفسی
-مدیتیشن
-ورزش های هوازی
-نوشتن وقایع روزانه
-یوگا
-گوش دادن به موسیقی آرام بخش
-صحبت کردن با دوستان


سعی در کنترل همه چیز در زندگی 

ما در دنیای پیچیده ای زندگی می کنیم که شاید پیدا کردن پاسخ برای چالش هایی که با آن مواجه هستیم، کار سختی باشد اما از چیز هایی می ترسیم؛ چیز هایی مثل ترس از شکست، مردن و از دست دادن کسی که عاشقانه به او عشق می ورزیم. این که تمایل داریم کنترل همه چیز را در دست بگیریم، یک واکنش منفی در ما ایجاد می کند زیرا کنترل آن ها را نداریم.

اگر بخواهید تصمیمات خود را از منبع کنترلی خودتان بگیرید، پس باید متوقف شوید زیرا در این صورت ناامید و سرخورده خواهید شد. هنگامی که قبول کنید زندگی همه کنترل خودش را دست شما نمی دهد، در نتیجه بینش و طرز فکرتان تغییر خواهد کرد و کمتر احساس منفی خواهید داشت.



وابسته کردن شادی خودمان به شادی دیگران

زندگی همیشه سختی و بالا پایین خودش را دارد اما زمانی سخت تر می شود که شما شادی خود را به شادی دیگران وابسته کنید. شادی شما از سمت دیگران نمی آید، بلکه از درون خودتان می آید. اگر شادی خود را به دیگران وابسته کنید، دچار ناامیدی و سختی خواهید شد زیرا مدام می خواهید دیگران را راضی نگه دارید و آن ها را شاد ببینید و همین شما را خسته و فرسوده می کند.

باید یک نفس عمیق بکشید، به درون خودتان نگاه بیاندازید و دوباره انتخاب کنید. آیا می خواهید زندگی داشته باشید که در آن باور های خودتان ارزشمند است یا می خواهید زندگی خود را بر اساس شاد کردن و جلب رضایت دیگران پیش ببرید؟ قطعا پاسختان مشخص است.

ارتباط نزدیک با افراد منفی نگر

رابطه برقرار کردن با افراد سمی علتی برای سخت شدن زندگی خواهد بود. تیپ های شخصیتی خاصی هستند که زندگی خود را بر اساس افکار منفی و بحران پیش می برند. آن ها انتخاب کرده اند که به چالش های زندگی به شکل منفی پاسخ دهند و به دنبال راه حل مثبت نیستند. تا جایی که می توانید از این افراد دوری کنید. اگر این افراد وارد زندگی شما شوند، نفس شما را می گیرند و شما را ناامید و دلزده می کنند. پس سعی کنید از انرژی منفی این افراد دور باشید.

همه این موارد که در بالا توضیح دادیم، یک شبه به دست نمی آید، بلکه باید سعی کنید روی باور و پذیرش خودتان کار کنید و شجاعت و اعتماد به نفس بیشتری به دست بیاورید. با شجاعت قادر خواهید بود تمام احساسات منفی و انرژی های بد را از زندگی تان حذف کنید. هنگامی که این کار را انجام دهید، پیچیدگی و بغرنجی زندگی برای تان کم تر می شود و راحت تر می توانید با چالش ها کنار بیایید.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    373 بازدید

    0 نظر

    درج: 11 تیر 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir