تاثیر مثبت شکست و فواید باورنکردنی آن

0
تاثیر مثبت شکست و فواید باورنکردنی آن
ما ممکن است در طول زندگی خود بارها و بارها شکست بخوریم؛ اما بعضی از شکست ها در زندگی زمینه ای است برای پیروزی و موفقیت های بزرگ تر.

در دوران کودکی، همه ما سعی می کنیم راه برویم، بارها زمین می خوردیم و همین زمین خوردن ها به شما فرصتی میدهد تا دوباره راه بروید و این یعنی شکست یک پایان نیست. ماجرا فقط زمین خوردن نیست بلکه تلاش برای بلند شدن است. شکست مانند مقدار مناسب نمک و موفقیت مانند یک غذاست و بدون نمک، غذا بی مزه می شود به همین ترتیب، موفقیت بدون شکست بی مزه می شود.

زمین خوردن اشکالی ندارد، مردود شدن مشکلی ندارد، دلسرد شدن اشکالی ندارد ولی آنچه اشکالی دارد از دست دادن انگیزه و قدرت شماست پس همیشه پس از شکست بلند شوید، راه جدیدی را امتحان کنید و اجازه ندهید غم باعث شود تا از رسیدن به رویاهایتان دست بکشید.


وقتی شکست قوی تر از موفقیت عمل میکند

شکست چیزهای منحصر به فردی را به شما می آموزد که با موفقیت نمی توان آنها را آموخت و همین در واقع شما را به عنوان یک فرد شکل داده و قوی می کند. اگر با شکست رابطه قوی برقرار کنیم، می توانیم به موفقیت نزدیک شویم.

تعریف موفقیت در افراد مختلف با توجه به اهداف آنها متفاوت است. تعریف دقیق معنی موفقیت بسیار دشوار است و شما باید موفقیت را به تنهایی تعریف کنید. برخی کسب نمرات بالا در امتحان را موفقیت آمیز می دانند و برخی کسب درآمد بیشتر را موفقیت می دانند.
موفقیت در افراد مختلف متفاوت است، برخی از موفق ترین افراد بارها در زندگی خود شکست خوردند. اما آنها از هر شکست تجربه ای گرفتند. آنها اشتباهات خود را تجزیه و تحلیل می کنند و تجربه ای که آنها از طریق شکست ها آموخته اند آنها را به آنچه امروز هستند تبدیل کرده است.


چنانچه در ادامه ی این بخش خواهید خواند، شکست فواید و مزیت هایی دارد که در نوع خود فوق العاده اند.


شکست بیشتر از موفقیت به شما می آموزد

شکست نشان می دهد که شما چیزی را امتحان کرده اید و تلاش خود را برای درک چیزی انجام می دهید. شما به بهترین شکل ممکن و در حد توان خود تلاش کردید و حالا آنچه را که از تلاش خود بدست آورده اید بررسی کنید و خوب بیاموزید چرا که تلاش و شکست، مهمترین معلمان هستند.


شکست باعث می شود قوی تر شوید

شکست می تواند شما را برای مدت زمانی، تخریب کند و این می تواند باعث ایجاد احساس وحشتناک در مورد خود و زندگی تان شود اما در نقطه مقابل می تواند شما را به گونه ای تقویت کند که در حتی فکرش را هم نمی کردید.
اولاً، شکست به شما این شانس را می دهد که اشتباهات خود را بپذیرید و مسئولیت آن را بر عهده بگیرید. پس مسئولیت نقشی را که در شکست خود بازی کردید بر عهده بگیرید و سعی کنید از اشتباهاتی که احتمالاً انجام داده اید درس بگیرید. به دلایل شکست خود کمی فکر کنید با این کار دلایل شکست خود را درک خواهید کرد. به زودی شما به فردی تبدیل خواهید شد که می تواند در هر شرایط منطقی مدیریت کند زیرا توضیحات آن را درک خواهید کرد.
شکست شما را به فردی فروتن تر تبدیل می کند و برایتان شخصیت قوی تری می سازد بنابراین به شما این اطمینان را میدهد که هنگام تصمیم گیری های آینده بیشتر به خود اعتماد کنید.

شکست به یادگیری و رشد کمک می کند

یکی از مهمترین چیزهایی که در شکست به دست می آوریم، یادگیری تجربه است. پس از شکست، ما اشتباهاتی را که انجام داده ایم، تشخیص می دهیم و از این اشتباهات درس می گیریم و این یکی از مهم ترین بخش های مربوط به مزایای شکست است.
شکست شما را متوجه توانایی هایتان خواهد کرد
موفقیت بعد از شکست باعث می شود بفهمید که چقدر توانایی دارید. اغلب، ما تا زمانی که تلاش نکنیم نمی دانیم که در چه چیزی توانمند هستیم. بعد از تلاش و شکست، علیرغم شکست، متوجه می شوید که واقعاً در چه زمینه ای شگفت انگیز هستید و چطور میتوانید به موفقیت برسید.
این به شما این امکان را می دهد که پس از بارها شکست برای تحقق رویاهایتان به موفقیت برسید و اجازه ندهید هیچ چیز در مسیر خواسته شما قرار گیرد و این ویژگی ریشه انداخته در شما حتی می تواند به دیگران در اطراف شما الهام بخش باشد.


شکست بهتر از پشیمانی است

شکست ممکن است جایگزین بهتری برای پشیمانی باشد. حداقل با گزینه شکست، شما تا رسیدن به هدف خود بسیار نزدیکتر هستید و دیگر دچار حس پشیمانی از اینکه چرا به سراغ تحقق رویای خود نرفتید، نخواهید شد.
شکست همچنین به جای اعتماد کاذب به شما اطمینان واقعی می دهد و ابزار قدرتمندی برای درک و موفقیت بیشتر است. شکست اجازه نمیدهد حسرت بخورید، حسرت امتحان نکردن راهی که در سر داشته اید، پس قدردان فرصتهای خود باشید، حتی فرصتهای کوچک.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    575 بازدید

    0 نظر

    درج: 3 خرداد 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir