با این تمرینات مثبت اندیشی زندگیت زیر و رو میشه

0
با این تمرینات مثبت اندیشی زندگیت زیر و رو میشه
مثبت اندیشی یکی از مهم ترین راه ها برای رسیدن به موفقیت در زندگی است درحالی که تمرینات مثبت اندیشی این راه را بسیار هموار تر خواهد کرد.

اتفاقات مختلفی در طول روز رخ می‌ دهند و ناخودآگاه باعث می‌ شوند که ما افکار منفی داشته باشیم و از افکار مثبت دور بمانیم؛ اما خوشبختانه راهکار هایی هستند که عاملی برای دور شدن ما از منفی بافی خواهند بود و به ما کمک می‌ کنند تا افکار مثبت را در ذهن پرورش دهیم. در این قسمت راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم تا منفی‌بافی را برای همیشه از خودتان دور کنید‌.


از جملات تاکیدی مثبت استفاده کنید
قطعا جملات تاکیدی مثبت تاثیر زیادی روی بهبود حال ما دارند و باعث می شوند که شکست را باور نکنیم و مطمئن باشیم که به موفقیت می‌ رسیم. البته نباید در گفتن این جملات زیاده‌ روی کنید؛ اما اگر به شکل متعادل از آن ها استفاده کنید، حال بهتری خواهید داشت. به عنوان مثال من دوست داشتنی هستم، من کامل هستم یا من روز اعجاب انگیزی خواهم داشت، جزء جملات تاکیدی مثبت هستند که حس خوبی به ما می‌ دهند.


کتاب انگیزشی بخوانید
اگر فکر می‌ کنید از منفی بافی خسته شده اید، شبکه اجتماعی را کنار بگذارید و تلویزیون را خاموش کنید. یک کتاب بردارید که انگیزشی باشد و به شما کمک کند تا دوباره انگیزه از دست رفته خود را برگردانید.

افکار مثبت را وارد ذهن تان کنید
اگر می‌ خواهید مثبت نگر باشید، یعنی باید افکار مثبت را به ذهن تان دعوت کنید‌ باید؛ سعی کنید که در خودتان متمرکز شوید و‌ به این فکر کنید که به چه چیزهایی علاقه دارید و چه چیز هایی حالتان را خوب می کند. سپس تمرکز فکری خود را روی آن ها اختصاص دهید.


هیپنوتیزم کردن خودتان را یاد بگیرید
هیپنوتیزم باعث می شود که شما بتوانید با خودتان صحبت کنید و نجوای درونی داشته باشید‌ و در نتیجه حال تان بهتر خواهد شد. برای انجام این کار کافی است که روی مبل دراز بکشید، با خودتان عبارات مثبت را تکرار کنید تا بتوانید یک هیپنوتیزم خوب داشته باشید.



به خودتان باور داشته باشید
یکی از بهترین راه هایی که باعث می شود مثبت نگری شما افزایش پیدا کند، این است که به خودتان باور داشته باشید. برای خودتان رویا و هدف تعیین کنید و همیشه به سمت آن ها پیش بروید و مطمئن باشید که توانایی رسیدن به همه این اهداف را دارید.

بهانه جویی نکنید
یکی از چالش برانگیزترین تمریناتی که باید انجام دهید، این است که بهانه جویی را کنار بگذارید. اگر نتوانستید کاری را انجام دهید و تنبلی کرده بودید، پس هیچ بهانه‌ای نیاورید. سعی کنید به طور کل این عادت را از ذهنتان دور کنید. انجام این کار باعث می‌ شود که بدانید هیچ راهی برای بهانه پیدا کردن وجود ندارد و در نتیجه کارهای تان را بهتر انجام می دهید و حال بهتری خواهید داشت.


نعمت های زندگی خود را بشمارید
زمانی که متوجه شوید چه نعمت هایی در زندگی دارید، قطعا حال بهتری پیدا می کنید. به عنوان مثال به زمانی فکر کنید که در بستر بیماری بودید و و نمی توانستید کار های ساده ‌ای مثل غذا خوردن را هم به تنهایی انجام دهید. پس بهتر است که نعمت بزرگ سلامتی را قدر بدانید و در کنار آن نعمت های کوچک و بزرگ خود را بشمارید تا حال بهتری پیدا کنید و بفهمید که چه قدر خوشبخت هستید.


ژورنال نویسی یا سناریو کنید
یکی از بهترین راه هایی که باعث می‌ شود حس مثبت پیدا کنید، این است که هر روز از طریق ژورنال نویسی، شکرگزاری کنید. انجام ژورنال نویسی باعث می‌ شود که حس شکرگزاری در شما به وجود بیاید و باعث شود که به مشکلات تان غلبه کنید و به رشدی که می خواهید برسید و به اهداف تان نزدیک تر شوید.

به تجربه های دردناک گذشته غلبه کنید
سعی کنید از تجربه های غم انگیزی که در گذشته داشتید، ذهن خود را بردارید. به جای آن روی چیز های مثبت تمرکز کنید. قطعا شما نمی توانید اتفاقات گذشته را فراموش کنید؛ پس بهتر است که روی اتفاقات دردناک تمرکز نکنید و سریعاً حواس خود را پرت کنید.


مکث کرده و تنفس کنید
زندگی گاهی اوقات به شدت سخت و طاقت‌ فرسا می‌ شود. گاهی اوقات بهتر است مکث کنید، نفس بگیرید و دوباره ادامه مسیر را بروید تا این اتفاقات منفی راحت‌ تر سپری شوند و شما بتوانید خیلی راحت، با یک تنفس دوباره، از اول شروع کنید.



به خودتان حمله نکنید
این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد. درست است که شما در زندگی اشتباه می‌ کنید و شکست می‌ خورید؛ اما اگر بخواهید خودتان را سرزنش کنید و مدام گفت و گوی منفی با خود داشته باشید،‌ اتفاقات بسیار بدی برای تان می‌ افتد.‌ پس بهتر است به خودتان حمله نکنید و این اشتباهات را فراموش کنید و بدانید که کاملاً طبیعی هستند.

کلام مثبت داشته باشید
باید یاد بگیرید که چه طور و چگونه با خودتان حرف های مثبت بزنید و از کلمات مثبت استفاده کنید که باعث می شود از چیز های منفی دور باشید و شادی و آرامش را دوباره وارد زندگی کنید.


نیایش مثبت انجام دهید
قطعا هر دعا و نیایشی حس مثبت به شما می دهد اما می توانید یک نیایش منحصر به فرد (علاوه بر نما خواندن تان) برای خود ایجاد کنید و از آن طریق، با معنویت ارتباط بگیرید و بتوانید حال خوب را در خودتان به وجود بیاورید که قطعاً آرامش اعجاب انگیزی خواهد داشت.


مقابل آینه جملات مثبت بگویید
وقتی که می خواهید کاری مثبت به انجام برسانید یا می خواهید کلام مثبتی به زبان بیاورید، مقابل آینه این کار را انجام دهید. انجام این کار باعث می شود که روی خودتان تمرکز داشته باشید و آن جملات مثبت را با وجودتان باور کنید و حس شادی در شما بیشتر شود.

اهداف معنا دار داشته باشید
از تعیین اهداف خیلی بزرگ که رسیدن به آن ها غیرممکن هستند، خودداری کنید. ‌به جای آن باید اهداف دست یافتنی و کوچک برای خودتان تعیین کنید تا با رسیدن به هر کدام، حال بهتری پیدا کنید و انگیزه بیشتری برای ادامه مسیر داشته باشید.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    402 بازدید

    0 نظر

    درج: 26 اردیبهشت 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir