چگونه انرژی منفی را بشناسیم و از خود دور کنیم؟

0
چگونه انرژی منفی را بشناسیم و از خود دور کنیم؟
منفی‌نگری می‌تواند استعدادها و توانایی‌های شما را تحت تاثیر قرار دهد و شما را از خود واقعی‌تان دور کند. افراد مثبت‌ اندیش به سمت انرژی مثبت کشیده می‌شوند و افراد منفی به جذب انرژی منفی تمایل دارند. منفی‌ بافی، می‌تواند باعث شود شما احساس تاریکی، وحشت، غم و اندوه کنید و از نظر احساسی واکنش ‌پذیر و دفاعی باشید.

انرژی منفی چگونه می‌تواند بر زندگی شما تأثیر بگذارد

انرژی در اطراف شما، اتاق‌ها و درون هر شخصی وجود دارد. حتی اگر نتوانید آن را ببینید. این یک نیروی حیاتی است. نیرویی که می‌توانید به راحتی در چگونگی احساس روزمره، تنبلی، شکست ناپذیری، افسردگی یا شادی شما تاثیر بگذارد.
هر فردی بازتاب انرژی درونی خود است ‌و شما ممکن است این فرکانس‌های پرانرژی را در ناخودآگاه‌ و خودآگاه خود دریافت کنید. برخی با دادن انرژی مثبت، شما را به سمت شادی و موفقیت پیش می‌برند و برخی دیگر با انرژی منفی خود فرد را به سوی هلاکت و تاریکی راهنمایی می‌کنند.
مطالعات جدید نشان می‌دهند، که گیاهان می‌توانند انرژی را از گیاهان دیگر جذب کنند و به همین ترتیب نیز بدن مانند یک اسفنج می‌تواند انرژی اطراف را جذب کند. افراد تمایل دارند، انرژی منفی را مانند چیزی که دیگران درک می‌کنند، تفسیر کنند.

منفی‌ نگری می‌تواند استعدادها و توانایی‌های شما را تحت تاثیر قرار دهد و شما را از خود واقعی‌تان دور کند. افراد مثبت‌ اندیش به سمت انرژی مثبت کشیده می‌شوند و افراد منفی به جذب انرژی منفی تمایل دارند.
منفی‌ بافی، می‌تواند باعث شود شما احساس تاریکی، وحشت، غم و اندوه کنید و از نظر احساسی واکنش ‌پذیر و دفاعی باشید. این همچنین موجب می‌شود، تا  دنیا را از فیلتر ترس، عصبانیت و پارانویا ببینید.
داشتن یک روز بد فقط بخشی از زندگی است‌ و هیچ ضرری برای شما ندارد. این در واقع برای سلامتی روانشناختی شما مضر است که احساسات خود را سرکوب کنید. انسان بودن به معنای روبرو شدن با رنج و شادی است.
در واقع هیچ نور بدون تاریکی‌ و هیچ شادی بدون غم وجود ندارد. تحمل انرژی منفی برای مدت طولانی، به یک ویژگی اساسی از شخصیت شما تبدیل می‌شود و اثرات منفی خود را روی زندگی شما خواهد گذاشت، پس بهتر است هر چه زودتر خود را از دام آن رها کنید.


علائم انرژی منفی در بدن

احساسات منفی چیزی فراتر از یک روحیه بد است ‌و ممکن است برای مدت‌ها ادامه داشته باشد. احساسات منفی برای ذهن و بدن شما سم است. از آنجا که ذهن و بدن عمیقاً در هم آمیخته شده‌اند، منفی ‌بافی ذهنی نیز دارای یک بدنه فیزیکی است ‌و ممکن است عضلات متشنج، تنفس کم عمق، افزایش فشار خون، افزایش سطح آدرنالین و کورتیزول را به همراه داشته باشد.

برخی از علائم انرژی منفی در بدن شامل موارد زیر است:

-بی قراری
-خواب آلودگی
-عصبی بودن
-سردرد
-دل درد
-خستگی مداوم
-نفس عمیق
-گیجی و تنش
-تغییرات ناگهانی خلق و خوی
-اضطراب یا افسردگی


انرژی منفی از کجا می‌آید؟

افکار و احساسات شما از چند منبع مختلف ناشی می‌شود، اما منبع اصلی، انرژی خود شما است. واقعیتی که تجربه می‌کنید، مستقیماً به احساسات، افکار و اعتقادات شما درباره چیزها و موضوعات اطرافتان بستگی دارد.
برای تغییر وضعیت خود، باید بفهمید که در زندگی به دنبال چه هستید و چه برنامه ریزی برای آینده خود دارید. اگر نسبت به زندگی نگاه بدبینانه‌ای داشته باشید، مطمئناَ هر آنچه که انجام می‌دهید، اشتباه خواهد شد و هر آنچه که می‌توانست درست پیش رود، احتمالاً دچار شکست خواهد شد.

در واقع انرژی منفی، ذهنیت از دست دادن است. با این ذهنیت شما خود را برای از دست دادن و شکست آماده می‌کنید و این کاملاً مخالف چیزی است که شما از قانون جذب می‌خواهید.
در واقع منفی ‌بافی باعث می‌شود، سیستم عصبی شما به درستی کار نکند. سیستم عصبی، می‌تواند تاثیر زیادی بر رفتار، تصمیم گیری و روابط شما داشته باشد‌ و جهت گیری شما را در زندگی تعیین کنید.

افکار منفی یکی از عواملی است که باعث می‌شود انرژی‌های منفی به شمت شما بیاید.

چگونه می‌توان انرژی منفی را به انرژی مثبت تبدیل کرد؟

غلبه بر انرژی منفی ممکن است بسیار دشوار باشد. هنگامی که در یک روز اتفاقات خوب زیادی را تجربه می‌کنید، هنوز فقط بر روی اتفاق بد تمرکز می‌کنید. ضربه‌ها و تجربیات بد گذشته می‌توانند چنین اثرات طولانی مدت داشته باشند.

اگر منفی بافی چنان در شما ریشه دوانده است که متوجه آن نمی‌شوید، چگونه می‌توانید مطمئن باشید که در ناخودآگاه شما این انرژی‌های منفی ادامه نمی‌یابند؟
آیا شما بیشتر درباره آب و هوا وحشتناک، ترافیک وحشتناک، اقتصاد کثیف و قوانین احمقانه در جهان بحث می‌کنید‌ و در همه موقعیت‌ها تقصیر را به گردن همه چیز و دیگران می‌اندازید، به طور فعال انرژی منفی را حفظ می‌کنید.
برای پاک کردن این مسئله و افزایش مثبت‌ اندیشی، باید خودتان را دوباره آموزش دهید، تا نگرشی بهتر را انتخاب کنید که در هر کاری از شما پشتیبانی کند. روش‌های مختلفی برای خلاص شدن از منفی ‌بافی وجود دارد.

در این جا به فرآیندهای اصلی برای تبدیل انرژی منفی به انرژی مثبت اشاره شده است:

مالک زندگی خود باشید
اولین قدم برای تغییر هر چیزی آگاهی از آن و پذیرفتن مسئولیت است. شما نظاره‌گر معصوم نیستید. با اعتقاد به اینکه اتفاقات زندگی دائماً در حال جریان هستند، مقصر دانستن همه چیز و دیگران، فقط موجب می‌شود، تا همیشه خود را فرد قربانی بدانید.
وقتی زندگی مطابق میل شما پیش نمی‌رود، احساس قربانی شدن آسان است. اگر می‌خواهید در الگوهای تفکر و زندگی خود تغییر ایجاد کنید، باید از ذهنیت من قربانی یا من بیچاره رها شوید. کنترل زندگی خود را در دست بگیرید.
هیچ کس نمی‌تواند احساس خاصی به شما بدهد. دیگران می‌توانند شما را تحریک کنند، اما منبع ناراحتی را باید در درون خود جستجو کرد. ممکن است شما تحت تاثیر منفی ‌بافی دیگران قرار داشته باشید، اما تا چه حدی این انرژی در زندگی شما تاثیر دارد، این امر کاملاً به خود شما بستگی دارد.
سرزنش دیگران ‌و نادیده گرفتن نقشی که شما بازی می‌کنید، شما را منفعل نشان می‌دهد، در حالی که انتخاب گزینه مالکیت به رشد ذهنی ‌و اجتماعی شما کمک می‌کند. فراموش نکنید، این شما هستید، که خوشبختی خود را می‌سازید.‌


نوع نگاه خود را تغییر دهید

روزهایی وجود دارد که شما  نمی‌توانید استراحت کنید. اگر فقط  کمی قد بلندتر، ثروتمندتر، قویتر و خوش تیپ‌تر به دنیا می‌آمدید، شاید همه چیز راحت‌تر می‌شد. اما این نوع طرز فکر فقط انرژی منفی را در درون شما تقویت می‌کند.
با واقعیت فعلی خود مبارزه نکنید، واقعیت‌های زندگی را آنگونه که هستند، بپذیرید و فاکتورهای جداگانه‌ای را که می‌توانید کنترل کنید، از عوامل غیرقابل کنترل جدا کنید. درک ما از جهان همان چیزی است که تجربه زندگی را ایجاد می‌کند.

این نیاز به تمرین، فداکاری و تصمیم گیری دارد، تا جهان را از طریق آنچه می‌تواند درست پیش برود، به جای چیزی که ممکن است، اشتباه باشد، درک کرد. افکار مثبت و منفی می‌توانند به پیشگویی‌های خودکفا تبدیل شوند. آنچه انتظار دارید اغلب می‌تواند تحقق یابد. بنابراین به نفع شماست که بر آینده ای که می‌خواهید خلق کنید، تمرکز نمایید.

تمرین قدرشناسی را شروع کنید

بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند، افرادی که آگاهانه نعمت‌های خود را می‌شمارند، شادتر هستند. قدردانی مزایای علمی زیادی، از بهبود سلامت جسمی‌ و روانی تا خواب بهتر، به همراه دارد.
هنگامی که شروع به شمردن نعمت‌ها می‌کنید، خواهید دید که بیش از آنچه فکر می‌کردید، دلیل برای شکرگزاری وجود دارد. ایجاد نگرش قدردانی، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بهبود رضایت از زندگی و مبارزه با انرژی منفی است.
اگر از آنچه هست ‌و دارید، سپاسگزار باشید، می‌توانید انرژی مثبت بیشتری را به زندگی خود دعوت کنید. این نکته را فراموش نکنید، آنچه شما درباره آن فکر و تمرکز می‌کنید، موجب رشد یا شکست شما می‌شود.

انرژی در جاهایی که توجه شما جذب می‌شود و جریان می‌یابد. وقتی می‌فهمید که آینده مبهم و گنگ نیست ‌و شما بیش از آنچه تصور می‌کنید، بر شرایط خود کنترل دارید، به راحتی می‌توانید آگاهانه زندگی خود را طراحی کنید.
هنگامی که در درون خود تغییر ایجاد کردید، به سرعت متوجه بهبود زندگی خود خواهید شد‌ و این آغاز حرکت در مسیر شادی و خوشبختی است.

بیشتر بخندید

زندگی شلوغ است‌ و کار در بعضی مواقع احساس وظیفه مداری ‌و روزمرگی به شما می‌دهد. انسان می‌تواند بیشتر شبیه ربات باشد. داشتن این نگرش کار محور‌ و جدی اغلب منجر به منفی‌ بافی و تفکر عملکرد محور می‌شود.
مثبت ‌اندیشی به معنای جدی نگرفتن زندگی و توجه بیشتر به خود است. خنده با سبک شدن روحیه‌ و یادآوری جدی نبودن زندگی، به ما کمک می‌کند تا بر انرژی منفی درون خود غلبه کرده‌ و آن را با انرژی‌های مثبت جایگزین کنیم.
معمولاً افرادی که استرس دارند و بیش از حد جدی هستند از کنایه‌ و شوخی بیشتر آزرده می‌شوند، زیرا زندگی آنها به کار و تلاش بی‌وقفه ختم می‌شود. طبق مطالعات انجام گرفته، خنده با کاهش هورمون‌های استرس زا (کورتیزول) در خون می‌تواند اثرات استرس را کاهش دهد و از افسردگی کوتاه مدت یا بلند مدت جلوگیری کند.
اگر ما یاد بگیریم که به خود و اشتباهاتمان بخندیم، زندگی بیشتر به یک آزمایش در یافتن آنچه ما را خوشحال می‌کند، تبدیل خواهد شد و یافتن خوشبختی یافتن مثبت ‌اندیشی را بسیار آسان می‌کند.

به دیگران کمک کنید

منفی‌ نگری همراه با خودخواهی است. افرادی که فقط برای خود زندگی می‌کنند، هیچ هدف بالایی در زندگی خود ندارند. برای یادگیری اینکه چگونه می‌توانید از منفی‌ بافی خلاص شوید، به بیرون از خود نگاه کنید ‌و به دیگران کمک کنید.

خود را با افراد مثبت محاصره کنید

ما بیشتر شبیه افرادی می‌شویم که با آنها احاطه شده‌ایم. اگر گروه دوستان ما خالی از انرژی منفی باشند، ما از نوع رفتار آنها تقلید می‌کنیم و مانند آنها می‌شویم. دوستان مثبت‌اندیش به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کنند و با توصیه‌های درست و صحیح شما را در مسیر موفقیت قرار می‌دهند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    572 بازدید

    0 نظر

    درج: 24 بهمن 1400

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir