افسردگی رهایتان میكند اگر...

0
افسردگی رهایتان میكند اگر...
از نظر محققان راهکارهای زیر میتواند شما را از چنگال افسردگی نجات دهد.

راه برويد
اگر افسردگی‌تان شديد نشده، میتوانيد با راه رفتن حال خوب‌تان را برگردانيد. محققان می‌گويند راه رفتن به‌ويژه برای افرادی كه دچار مصيبت شده‌اند مانند از دست دادن يک عزيز، بيكار شدن يا جدا شدن از همسر مفيد است و اگر افسردگی شما ناشی از چنين اتفاق‌های بيرونی باشد، می‌تواند به كمکتان بيايد.

البته پژوهشگران معتقدند حتی افسرده‌های شديد هم میتوانند در كنار درمان دارويی با راه رفتن به بهبود خود كمک كنند، اما كسانی كه به‌دلیل اتفاق‌هايی كه برایشان پیش آمده احساس غم شديد يا افسردگی را تجربه میكنند، با راه رفتن در يک محيط طبيعی پر درخت، بالا رفتن از كوه يا راه رفتن اطراف يک درياچه میتوانند بدون نياز به دارودرمانی سلامت روانی خود را دوباره پيدا كنند.

ويتامين D بگيريد
كمبود ويتامين D تنها استخوان‌های شما را تضعيف نمیكند. محققان میگويند كمبود اين ويتامين در بدن میتواند به افسرده شدن‌تان هم منجر شود. پژوهشگران در بررسی‌هايی كه درمورد افسردگی زنان انجام دادند، دريافتند كه كمبود اين ويتامين در بدن خانم‌ها به پايين آمدن انرژی‌شان و افسرده شدن آنها می‌انجامد. اين درحالی است كه زنان افسرده پس از گذراندن يک دوره درمان همراه با دريافت ويتامين D كمتر نشانه‌های افسردگی را بروز دادند و حال روانی بهتری تجربه كردند.

رئيس نشويد
شايد تصور كنيد يک ارتقای شغلی میتواند حال روانیتان را بهتر كند و با رساندن شما به آرزوهایتان اجازه افسرده شدن را به شما ندهد. اما محققان خلاف چنين تصوری را ثابت كرده‌اند. آنها میگويند زنان رييس بيشتر گرفتار بيماری افسردگی می‌شوند.

باتوجه به بررسی‌های پژوهشگران، شيوع افسردگی در زنانی كه در موقعيت شغلی قرار دارند كه میتوانند استخدام كنند، اخراج كنند يا ميزان حقوق ديگران را تحت‌كنترل داشته باشند، بيش از زنان ديگر است. اين درحالی است كه رئيس شدن روی مردان تاثير عكس دارد و مردهايی كه به چنين موقعيت شغلی میرسند، كمتر به افسردگی مبتلا میشوند.

آسپرين بخوريد
آسپرين و ايبوبروفن داروهای ضدافسردگی نيستند اما از نظر محققان میتوانند درمان بيماری افسردگی را تسهيل كنند. به عقيده پژوهشگران، التهاب ممكن است بيماری‌های روانی را تحت‌تاثير قرار دهد و به همين دليل داروهای ضدالتهاب میتوانند روند درمان افسردگی را تسهيل كنند. باتوجه به بررسی‌های محققان، داروهايی كه روزانه مصرف میشوند مانند آسپرين و ايبوپروفن با كاهش التهاب بدن میتوانند چنين تاثيری را بر روان بيماران بگذارند و حال روانیشان را بهتر كنند.

ايمان داشته باشيد
حتما شنيده‌ايد كه آدم‌های باايمان كمتر نااميد می‌شوند و در برابر مشكلات زندگی قد خم نمیكنند. محققان بيمارستان مک لين ایالات‌متحده اين ادعا را تاييد می‌كنند. آنها در يک پژوهش، تاثير ايمان به خدا بر درمان بيماران مبتلا به افسردگی را بررسی كردند و دريافتند كه آدم‌های باايمان كمتر دچار افسردگی می‌شوند يا پس از بيماری زودتر بهبود می‌يابند.

در اين تحقيق كه نتايج آن منتشر شده است مشخص شد كه اعتقاد به خدا می‌تواند بهبود نتايج درمان‌های روانپزشكی را به‌همراه داشته باشد. به گفته پژوهشگرانی كه بيماران اين بيمارستان را موردبررسی قرار دادند، افرادی كه سطح اعتقاد آنها به خداوند از متوسط تا بالا ارزيابی شده است، نتيجه بسيار بهتری را در دوره‌های درمانی كوتاه‌مدت گرفته‌اند و حال‌شان زودتر بهبود يافته است.

وزن‌تان را كم كنيد
كاهش وزن تنها شما را سالم‌تر نمیكند و اعتمادبه‌نفس‌تان را بالاتر نمیبرد؛ محققان می‌گويند كم كردن وزن افسردگی را هم از شما دور می‌‎كند و در كنار كم كردن خطر ابتلا به بيماری‌های قلبی و سكته مغزی، سلامت روانی‌تان را هم بيشتر می‌كند. در بررسی آنها پس از گذشت 6ماه از برنامه كاهش وزن و با كم كردن 8درصد وزن شركت‌كنندگان، افسردگی آنها به شكل قابل‌توجهی كمتر شد. پس اگر شما هم افسردگی و اضافه‌وزن را با هم داريد، با حذف چربی‌های اضافه‌تان، برای بالاتر بردن خلق‌تان تلاش كنيد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    194 بازدید

    0 نظر

    درج: 1 اسفند 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir