چگونه جایی در قلب دیگران داشته باشیم؟

0
چگونه جایی در قلب دیگران داشته باشیم؟
همه ما علاقه‌منديم يادمان در دلهای اطرافيان باقی باشد و اين تنها با سلاح خُلق خوش حاصل می‌شود هنگامی كه به خاطرات پررنگمان با آشنايان مراجعه می‌كنيم افراد مهربان و خوش اخلاق از ماندگارترين شخصيت‌ها در ذهن و روحمان می‌باشند. چنين ماندگاری در قلب‌ها آرزوی همه ماست و اين مهم به دست نمی‌آيد مگر آن كه از رموز آن آگاه باشيم‌.

يكی از مهمترين رازهای رسيدن به آن جذابيت است و قبل از هر چيز بايد بدانيم كه جذابيت چيزی غير از زيبايی است‌. شخص میتواند صورت زيبايی نداشته باشد اما بسيار جذاب باشد و هم چنين میتواند بسيار زيبا باشد اما اصلاً جذابيت نداشته باشد. جذابيت و گيرايی يك ويژگی كاملاً اكتسابی است و به راحتی میتوانيم صاحب آن باشيم‌:

۱ - ظاهری آراسته داشته باشيد:
تميز و مرتب باشيد، هماهنگی و پاكيزگی شما، ناخودآگاه شما را جذاب میكند. بعضی از افراد براساس تصوری اشتباه برای جذاب شدن به زحمت زيادی می‌افتند و خود را به شكل‌های عجيب و غريبی درست می‌كنند. مهمترين مسئله اين است كه مرتب و هماهنگ و در عين حال ساده باشيد. نامرتب بودن حتی حرفهای قشنگ‌، مثبت و تأثيرگذار شما را ضايع می‌كند. فرزندی كه هميشه پدر و مادر خود را آراسته و با ظاهری مرتب می‌بيند، ظاهر آراسته فرد ناآشنا او را نمی‌فريبد. چون ممكن است جذب ظاهر آراسته كسی شوند كه تأثير منفی او از اثرات مثبتش به مراتب بيشتر باشد.

۲ - بيشتر سكوت كنيد:
غالباً افراد به اشتباه برای اين كه جذاب‌تر شوند، بيشتر شلوغ می‌كنند و به خطا می‌روند. سكوت‌، يك تأثير ذهنی و روانی بسيار قوی می‌گذارد. در سكوت‌، فرد پيرامون خود خلاء ايجاد می‌كند و هر خلائی، جذب را سبب می‌شود. آنها كه بيشتر صحبت می‌كنند و كمتر می‌شنوند از جذابيت خود می‌كاهند، حال آن كه سكوت و گوش دادن بيشتر به واقع شما را عاقل‌تر و قابل اطمينان‌تر معرفی می‌كند و اين زمينه‌ای مساعد برای صميميت بيشتر است‌. سكوتی سرشار از اعتماد به نفس سرچشمه صميميت است‌.

۳ - نرم و ملايم سخن بگوييد:
هنگامی كه نرم و ملايم صحبت می‌كنيد افراد را جذب خود می‌كنيد و به راحتی می‌توانيد بر روی آنها تأثير بگذاريد. آدم‌های خشن و داد و بيدادی افراد مناسبی برای اطمينان كردن‌، نيستند.

۴ - فرد محترمی باشيد:
بی‌احترامی به خود، به ديگران و بی‌احترامی و بی ادبی در كلام و رفتار همگی از جذابيت شما می‌كاهد. شما بايد هم در ظاهر آراسته باشيد و هم در باطن وارسته‌. افراد مؤدب و متين و محترم بی ترديد جذابند و اين جذابيت از درون موج می‌زند.
محترم و مؤدب و باشخصيت باشيد، خواهيد ديد خود به خود جذاب می‌شويد.

۵ - زياد شوخی نكنيد اما بسيار تبسم كنيد:
شوخی فراوان از انرژی ذهنی و جذابيت شما می‌كاهد چرا كه شوخی فراوان به تدريج مرزهای لازم بين افراد را از بين می‌برد متبسم باشيد كه تبسم به چهره شما جذابيتی عميق و ژرف می‌بخشد. در تبسم‌، سنگينی و متانت و جذابيت است‌.

۶ - قاطعيت يعنی جذابيت‌:
كسانی كه شخصيت قاطعی دارند و هدفها و ارزش‌های معينی دارند، بی‌استثنأ می‌توانند افراد جذابی باشند. زيرا شخصيت‌هايی جذاب و تأثيرگذارند كه بسيار مصمم هستند و اعتماد به نفس دارند. به دنبال اهداف مشخصی بودن و به آنها رسيدن اعتماد به نفس زيادی به ارمغان می‌آورد و جذابيت از وجود چنين شخصی موج می‌زند.

آسان بود، اين طور نيست‌؟
فكر می‌كنم شما هم می‌توانيد يكی از جذاب‌ترين و ماندگارترين‌ مردان و زنان باشيد. اگر می خواهید دیگران عاشق شما شوند ، معطل نشويد دست به كار شويد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    653 بازدید

    0 نظر

    درج: 9 مهر 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir