عاداتی که صحبت کردن شما را آزار دهنده میکند

0
عاداتی که صحبت کردن شما را آزار دهنده میکند
برای برقراری یک مکالمه خوب باید از برخی عادات و ایرادات در صحبت کردن خودداری کنید، عادت هایی که در هنگام صحبت کردن اعصاب خوردکن و آزاردهنده می باشند.

اگر می خواهید جذاب تر صحبت کنید و عادات غلط را هنگام صحبت کردن به کار نگیرید و سعی کنید یک مکالمه خوب را با طرف مقابل برقرار کنید، سعی کنید از عادات منفی عنوان شده در این بخش حین صحبت کردن خودداری کنید در غیر این صورت مکالمه خوبی نخواهید داشت.

افکار منفی در مورد خود

خوشبین بودن در مورد خودتان عامل بسیار مهمی است. اگر شما هنگامی که با دیگران ملاقات می کنید، انتظار داشته باشید تا شما را پس بزنند و به این باور رسیده باشید، پس احتمالاً با برخورد منفی از طرف مقابل روبرو خواهید شد.

خوشبینی اجتماعی یک عامل موثر است. افرادی که انتظار دارند دیگران آن ها را دوست داشته باشند، قطعا وارد گفتگوهای مثبت می شوند. پس احساس اولیه ای که در مورد خودتان دارید، عامل بسیار مهمی است. البته منظور ما این نیست که هر روز احساساتتان را سرکوب کنید اما سعی کنید بین حس شادی و غم تفاوت قائل باشید و ببینید که این دو حس شبیه به یک ویروس منتشر می شود. پس باید روی خودتان کار کنید و خود را باور داشته باشید.

صحبت بیش از حد در مورد خود

صحبت کردن در مورد خودمان چه در محافل اجتماعی و چه در مهمانی یا حتی شبکه اجتماعی مثل توییتر یا فیسبوک قطعاً حس رضایت را در ما ایجاد می کند اما برای طرف مقابل جذاب نیست. در واقع اگر ما مدام بخواهیم از شخصیت خودمان صحبت کنیم، اعصاب طرف مقابل را خورد می کنیم و شبیه به یک آدم خودخواه می شویم که دوست دارد همیشه خودش را خوب و جذاب جلوه دهد. پس مراقب باشید که در این امر زیاده روی نکنید.

اصلاح بیش از حد دیگران


بعضی از افراد هستند که تمایل دارند اشتباهات دیگران را مدام اصلاح کنند و کمی بالاتر از آن ها دیده شوند. انجام این کار یک عامل بازدارنده از جذابیت شما خواهد بود که مجبور نیستید نکات گرامری و یا لغوی صحبت دیگران را اصلاح کنید. باید اجازه دهید که خودشان کم کم یاد بگیرند. اگر بخواهید مدام به دنبال اصلاح خطاهای دیگران باشید، قطعاً مکالمه با شما جذابیتش را از دست می دهد.

استفاده از ضمیر شما به جای ضمیر ما

ضمایری که در صحبت هایتان استفاده می کنید، اهمیت بسیار زیادی دارند. هنگامی که از ضمیر تو یا شما استفاده می کنید، به طور ناخودآگاه باعث می شود که طرف مقابل احساس کند مورد قضاوت قرار گرفته است اما هنگامی که ضمیر ما را استفاده می کنید، یعنی خودتان و طرف مقابل را در یک دسته قرار می دهید. این فرد ناخودآگاه احساس امنیت می کند و جذابیت مکالمه بالا می رود.

اتمام گفتگو با جملات سوالی

آیا جزء آن دسته از افرادی هستید که تن صدایتان در آخر گفتگو بالا می رود و پایان هر جمله را به گونه ای بیان می کنید که انگار در حال سوال کردن هستید؟ اگر روش صحبت کردنتان این گونه است، بهتر است که آن را بهبود ببخشید  زیرا چنین حالتی از صحبت کردن، هم باعث کلافگی طرف مقابل و هم حس ناامنی در او می شود.

سرعت خیلی بالا هنگام صحبت کردن

این که شما بخواهید با سرعت خیلی بالا صحبت کنید، شاید در زمان هایی که وقت تنگ است یک مزیت محسوب شود اما سرعت بیش از حد بالا هنگام صحبت کردن، گاهی اوقات عوامل حواس پرتی خواهد بود و باعث می شود که طرف مقابل نیمی از حرف های شما را نفهمد و دیگر تمایلی به صحبت کردن با شما نداشته باشد. برای این که جذاب تر صحبت کنید، باید یاد بگیرید که در کدام قسمت های مکالمه مکث کنید و سرعت گفتگوی خود را تغییر دهید.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    710 بازدید

    0 نظر

    درج: 2 تیر 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir