7 راهکار ساده که از شما یک فرد ریسک پذیر تر می سازد

0
7 راهکار ساده که از شما یک فرد ریسک پذیر تر می سازد
هرچند گاهی ریسک پذیر بودن ممکن است خیلی سخت باشد اما باید اعتراف کرد که در برخی شرایط ریسک کردن می تواند زندگی بهتری برای شما بسازد و شانس بیشتری برای موفقیت به شما بدهد. گاهی ما باید لبه ی پرتگاه بایستیم و به این فکر کنیم که چرا باید کاری را با وجود خطری که برای ما دارد انجام دهیم؟ در همین حین می دانید که با اینکه انجام کاری خطرات زیادی برای شما دارد اما در صورتی که موفق شوید امتیازات زیادی نیز شامل حالتان خواهد شد. به هیمن دلیل است که گاهی ریسک پذیر بودن به معنای موفقیت های بزرگ برای ما تمام می شود.

هنگامی که شما یک رویای بزرگ دارید یا یک هدف عالی در سر دارید ولی برای تان برداشتن اولین قدم وحشتناک به نظر می رسد تنها کمی ریسک پذیر بودن می تواند شجاعت انجام این کار را به شما ارزانی بدارد. اگر گاهی از منطقه ی امن خود خارج شوید دیگر محکوم به داشتن زندگی یکنواخت و معمولی خود نخواهید بود.

    از شکست نهراسید

خیلی از افراد قبل از انجام کاری مدام از خود می پرسند اما اگر موفق نشوم چه؟ البته سنجیدن عواقب کارتان رفتار عاقلانه ای است. اما ترسیدن شما را از موفقیت دور می کند. نباید اجازه دهید ترس شما را از انجام کار متوقف کند. فراموش نکنید که هر شکستی را می توان به موفقیت تبدیل کرد و هیچ شکستی پایان راه نخواهد بود. شما هر بار که شکست بخورید می توانید دوباره و از راه های دیگر برای موفقیت تلاش کنید. نویسنده معروفی به نام “Daniel CJ Grant” جمله ی زیبایی در این باره دارد. وی می گوید: همه ی افراد موفق تجربه هایی از شکست نیز در ذهن شان دارند. اجازه ندهید ترس شما را فلج کند. همچنین از هیجانی که برای انجام کاری دارید مراقبت کنید و آن را با ترس از بین نبرید.

    به خودتان یادآوری کنید بدترین چیزی که می تواند اتفاق بیفتد چندان هم بد نیست

معمولا قبل از انجام کاری به خاطر ترس از ناشناخته ها و روحیه ی محتاطانه ای که همه دارند ممکن است شکست را 10 برابر بزرگ تر و بدتر از آنچه هست ببینید. اما گاهی باید به خودتان گوشزد کنید که بدترین چیزی که می تواند اتفاق بیفتد یک شکست کوتاه مدت و کمی توقف است و سپس می توانید دوباره کارتان را شروع کنید. برای سفر به هند اگر خودتان را از ترس مسمویت غذایی محروم کنید قطعا دیگر از دیدن عجایب و زیبایی هایی که در این کشور در انتظار شماست محروم کرده اید. مسمومیت غذایی تنها با چند روز استراحت درمان می شود و یا اگر کسب و کار شما به بن بست خورد می توانید تنها استراتژی خود را تغییر دهید. شکست پایان نیست بله بهانه ای است برای تغییر مسیر.

    عدم ریسک پذیر بودن خود یک خطر بزرگ است

اگر شما در منطقه راحتی خود بمانید و هیچگاه خودتان را برای انجام کارهایی که در نظر دارید به خطر نیندازید شاید هیچ گاه رویاها و اهداف بلندتان رنگ واقعیت به خود نگیرند. “Nelson offered” می گوید: درحالی که به نظر می رسد رکود و انفعال می تواند راحت و حتی عاقلانه باشد، هر دوره رکود و انفعال شما به معنی سوختن فرصت ها و از دست دادن موقعیت هایی برای موفقیت شماست.



اگر شما به سفر اروپا نمی روید هیچگاه نخواهید فهمید که یک سفر اینچنینی چقدر می تواند استقلال و اعتماد به نفس شما را به اثبات برساند. اگر هیچگاه کسب و کار تجاری تان را با فرصت های جدید رونق ندهید نمی توانید به خواسته های تان برسید.  اگر خود را برای نمایش درآوردن یک اثر هنری از خودتان به زحمت نیندازید هیچگاه نخواهید فهمید که مردم چگونه با افکار و ذهنیت شما ارتباط برقرار می کنند.

    اگر این بار ریسک نکنید شاید تا آخر عمرتان پشیمان شوید

همیشه به یاد داشته باشید که فرصت ها منتظر شما نمی مانند. باید از هر فرصتی که برای تان پیش می اید همان موقع استفاده کنید وگرنه ممکن است تا آخر عمرتان دیگر چنین فرصتی برای تان پیش نیاید. باید بدانید که دنیا منتظر شما نمی ماند و این شما هستید که باید در استفاده از فرصت ها هوشیار و سریع باشید.

    به موفقیت ها فکر کنید

به جای اینکه مدام به این فکر کنید که اگر شکست بخورید چه اتفاقی می افتد موفقیت را برای خودتان تجسم کنید. شما با موفق شدن و پیروزی می توانید به آرزوها و رویاهای تان برسید و کیفیت زندگی تان را بالا ببرید. یکی از راه های ساده برای ریسک پذیر بودن این است که مغزتان را با تصویر پیروزی فریب دهید. به این فکرکنید که در صورت موفقیت چه امتیازاتی شامل حال شما می شود.

    خطرها بلوک های ساختمان موفقیت هستند

شما با تلاش برای موفقیت و خطر کردن ممکن است همان زمان نتیجه ای دریافت نکنید اما قطعا تلاش تان نتیجه ی مثبتی نیز برای تان دارد. به این فکر کنید که دفعه ی بعد خطر کردن می تواند در موفق شدن و پیروزی تان موثر باشد. همچننین خطرها میانبرهایی را به شما نشان می دهند که هیچگاه در منطقه امن تان دیدی از آن ها نداشتید.

    واقعیت کمی آسان تر از ترس های شماست

این یک حقیقت است که شما همیشه در ابتدای کاری آن را خیلی بیشتر از آنچه هست ترسناک می بینید. بنابراین تمرکز برای ریسک کردن و خطر کردن برای کاری میتواند بیش از آنچه تصورش را بکنید شما را بترساند اما مطمئن باشید انجام آن کمی راحت تر از تصورات شما خواهد بود. تنها کافی است قدم اول را بردارید.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    300 بازدید

    0 نظر

    درج: 1 مرداد 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir