اعتیاد به موبایل را با این ۷ روش ساده از بین ببر

0
اعتیاد به موبایل را با این ۷ روش ساده از بین ببر
تلفن همراه یا گوشی همراه که به آن موبایل نیز می‌گویند، وسیله‌ای است برای ارسال و دریافت تماس تلفنی. موبایل برای اتصال به شبکهٔ تلفن همراه به کار می‌رود. این وسیله اولین بار توسط شرکت آمریکایی موتورولا در تاریخ ۳ آوریل ۱۹۷۳ با وزنی نزدیک به دو کیلوگرم تولید شد. موبایل نسل‌های گوناگونی دارد و توسط شرکت‌های سازنده گوناگونی تولید می‌شود و به فروش می‌رسد. برخی از شرکت‌های بزرگ تولیدکنندهٔ گوشی همراه در دنیا شامل نوکیا، سامسونگ الکترونیکس، ال‌جی الکترونیکس، موتورولا، سونی، اپل و اچ‌تی‌سی هستند.

طبق آخرین آمار جهانی تعداد مشترکان تلفن همراه ۷٫۲ میلیارد نفر برآورد شده که البته رقم واقعی افراد ۴٫۹ میلیارد نفر است زیرا بعضی افراد بیش از چند خط و اشتراک دارند. تعداد گوشی‌های فروخته شده در بازهٔ زمانی نیمهٔ دوم سال ۲۰۱۷ نیز ۵۶۰ میلیون دستگاه اعلام شده که ۶۵ درصد آن را تلفن‌های هوشمند تشکیل می‌دهد.

اعتیاد به گوشی موبایل یک واقعیت است، تا حالا به این فکر کردید که در دنیای امروز همه ما سر هامون همش پایینه؟ آیا توجه کردید نصف رانندگان در ترافیک و غیر ترافیک با موبایل خود ور میرن و حتی Clash هم بازی میکنن. آیا تا حالا دقت کردی میزان گفت و گو و خنده مردم با هم و در کنار هم کمتر و کمتر شده؟ تا حالا دقت کردی به نتایج سرچ توی گوشی بیشتر از حرف برادر و خواهر و پدر مادر اعتماد میشه؟

خوب. خیلی مساله ساده ای هست و با جرات میتونیم بگیم که ما معتاد این بازیچه شدیم!

جالبه بدونین مردم وقتی سفری یا جایی میرن. بیشتر از اینکه به فکر آب و غذا و اینا باشن، به فکر پیدا کردن پریز برق یا پاور بانک هستند!

خوب حالا میخواییم باهم چند روش رو امتحان کنیم که شاید بتونه کمکتون کنه این اعتیاد رو کمتر کنین یا بزارینش کنار!


 گوشی حالت بی‌صدا(Silent) قرار دهید 


البته منظور از حالت بی‌صدا عدم استفاده از ویبره و هرگونه صدایی برای نمایش اعلان‌ها است. یک کلام بگم بهتون باید کلا صداشو قطع کنین.

وقتی گوشی خود را در حالت silent قرار می‌دهید، دیگر اعلان‌ها و هشدارها توجه شمارا به خود جلب نمی‌کنند این حالت مانند دوری از دوستان ناباب در اعتیاد به مواد مخدر است. همان‌طور که دوستان ناباب ممکن است شخص معتاد را به سمت مصرف مجدد مواد سوق دهند، اعلان‌ها و هشدارها نیز می‌توانند شمارا به سمت استفاده طولانی از گوشی هدایت کنند پس با خاموش کردن این دوستان ناباب اولین قدم خود در رهایی از اعتیاد به گوشی را بردارید.


 گوشی خود را درجایی قرار دهید که آن را نبینید 


بعد از به بازار آمدن گوشی نوکیا ۳۳۱۰ و شروع اعتیاد بشر به گوشی هوشمند عبارت “دور از چشم، دور از ذهن” برای کسانی که قصد رهایی از اعتیاد به گوشی خود را داشتند بسیار کاربرد داشته است، بدین مضمون که اگر گوشی را از چشمان خود پنهان کنید تا حد زیادی از ذهن خود نیز دور می‌کنید.

اگر در سر کار و یا یک قرار مهم هستید گوشی خود را در جیب و یا کیف خود نگاه‌دارید. در بسیاری از شرکت ها و سازمان های مردمی و غیر مردمی، کارمندان بیشتر از این که به سرویس دادن به مردم و خدمت به آنها باشند، به فکر دیدن دابسمش و خبر های چاخان توی تلگرام و اینا هستند. متاسفانه این کار باعث میشه وقت همه طلف بشه و در دنیایی بهتر همین یه کار کوچیک میتونه زندگی مردم اون کشور رو دگرگون کنه.



 وقتی با دوستات و رفیقاتی، همه گوشیهاتونو بزارین یه جا دور از چشم! 

وقتی همه دور هم جمع شدین، هدفتون این بوده که حال همو خوب کنین و باهم صحبت کنین. خوب حالا یه شیطونی به نام اعتیاد موبایل میاد سراغتونو دوباره همه سرشون میره پایین.
بهترین کار اینه که یه بازی درست کنین. به این صورت که همه در وردو باید گوشی هاشونو یه جای دور از چشم بزارن و هرکی اول رفت سمت گوشیشی بازی رو باخته و باید برای همه بستنی بخره(شکلاتی لطفا)
این کار باعث می‌شود شما لذت بیشتری از ملاقات‌ها و راندمان بهتری در کارهایتان داشته باشید به‌علاوه اگر کمی صبر داشته باشید می‌توانید از غذاهای مجانی دوستان معتادتان لذت ببرید!

 خودتونو گول نزینین 

توی این مدل اعتیاد چون به ظاهر صدمه جسمی نداره، صدای توی ذهنتون خیییییلی راحت میتونه شما رو وسوسه کنه. به حرفش گوش نده و با خودت رو راست باش. اگه میگی من یک روز به گوشیم دست نمیزنم، سعی کن واقعا این کارو انجام بدی و پافشاری کنی. به خودت راه فرار نشون نده. یادت باشه که یه روز اینور اونور قیامت نمیشه که. سعی کن با خودت کاملا رو راست باشی.

 یک ساعت هوشمند بخرید 

شاید فکر کنید که با این کار مشکل اعتیاد به گوشی را به اعتیاد به ساعت تبدیل می‌کنیم اما اگر شما گوشی هوشمند خود را در جیبتان بگذارید و اعلان‌ها و تماس‌های مهم را به ساعت واگذار کنید متوجه خواهید شد که ساعت مانند دارویی خواهد بود که خودش اعتیاد نخواهد داشت و اگر داشته باشد، امکانات آن در نیست که در زندگی شما اختلال ایجاد کند.


 سفر و طبیعت گردی رو شروع کن 

شاید فکر کنین خوب من توی طبیعت هم گوشی دستم میگیرم. ولی وقتی انسان چیز جدیدی تجربه میکنه خود به خود حواسش پرت میشه و ذهنش از موبایل دور میشه. توی اون لحظه سعی کن از فضایی که داخلش هستی کاملا لذت ببری و هر وقت خواستی سمت گوشیت بری، باید جلو خودتو بگیری. وقت برای عکس انداختن خیلی هست.

خیلی ها وقتی سفر میرن، به جای اینکه از صحنه و فضا لذت ببرن هییییییی میخوان عکس بگیرن!!! بابا به خدا عکس خوبه ولی نه ۱۰۰۰۰۰۰۰ تا از ۲ زاویه مختلف. یه عکس بگیری بسه و همون برات خاطره میشه.

 ورزش کن 

مساله خیلی ساده هست. هر چی بیشتر ورزش کنی انسان فعال تری میشی. انسان های فعال و پر جنب و جوش خیلی وقت اینو ندارن که یه جا بی حرکت بشینن و به گوشی هاشون خیره بشن. اگه میخوای از ورزش برای ترک اعتیادت استفاده کنی یادت باشه که ورزش فقط نیم ساعت یه ساعت در روز نیست. بلکه ورزش و ورزشکار بودن یه سبک زندگی هست و با خودش تجربه های جدید میاره. اعتیاد به ورزش و فعالیت، بهترین نوع اعتیاد هست. خیییییلی بهتر از اعتیاد به موبایل و اینا.

خلاصه مطلب

مسخره کردن اعتیاد به موبایل و اعتقاد به این که این حرف بسیار افراطی است، آسان است. اما اگر حداقل دو یا سه مورد از علائمی را که در بالا ذکر کردم را در خود می‌بینید، شاید وقت آن است که تجدیدنظری در مقدار زمانی که صرف این دستگاه کوچیک میکنین، انجام دهید. شاید وقتشه که راه جدیدی برای صرف وقتت کشف کنی. یادت باشه دنیا بالای سر ما هست پس سرتو از گوشی بکش بیرون و به اطرافت نگاه کن.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    317 بازدید

    0 نظر

    درج: 4 اردیبهشت 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir