خودخوری کردن چیست و چطور آن را برطرف کنیم

0
خودخوری کردن چیست و چطور آن را برطرف کنیم
هر یک از انسان ها شخصیت های متفاوتی دارند و هر کدام دارای نقاط مثبت منفی زیادی هستند. در بین افراد شخصیت هایی هستند که مدام در حال سرزنش کردن خود هستند. به عقیده آن ها دیگر افرادی که در اطرافشان هستند بدون آن که شناخت درستی از آن ها داشته باشند، قضاوتشان می کنند و با این فرضیه مدام خود را مجازات و سرزنش می کنند و در ذهن خود افکار منفی را پرورش می دهند. در واقع آنچه این گونه شخصیت ها را کنترل می کند ضمیر ناخودآگاهشان است که کاملا منفی عمل می کند و با این کار زندگیشان را تلخ می کند.

خودخوری آثار مخرب زیادی بر شخصیت و زندگی افراد دارد. در واقع باعث به وجود آمدن درگیری های ذهنی و فکری زیادی برای افراد می شود. این درگیری ها گاهی باعث هیجان در افراد و بیشتر اوقات باعث گوشه گیری و منزوی شدن شخص می شود و در نهایت اعتماد به نفس آن ها را به شدت کاهش می دهد و آن ها را در انجام امور مختلف زندگی ناتوان می کند.

آنچه مهم است تا آن جا که می توانید خودخوری را در خود کاهش دهید و بر اعتماد به نفس خود بیافزایید. در ادامه ما چندین راه کار را به شما پیشنهاد می کنیم تا به وسیله آن ها بتوانید دست از خود خوری و درگیری های ذهنی بردارید.


۱_ بدانید چه زمان هایی را به فکرهای بیهوده می گذرانید:

همیشه حواستان را جمع کنید. زمان هایی که فکر شما به سمت و سوی اتفاقات گذشته می رود و باعث مرور کردن چندین بار آن ها می شود، بدانید که افکارتان از کنترل خارج شده و به سوی خودخوری پیش می روید.

۲_تمام تمرکزتان را بر روی راه حل مشکلات بگذارید:

اینکه تمام وقت خود را صرف فکر کردن به اتفاقات و مشکلات به وجود  آمده بگذرانید چیزی را درست نمی کند. شما باید به جای آن تمام فکر و ذهنتان را بر روی راه حل مشکلات و اتفاقات پیش آمده بگذارید تا نتیجه ای مثبت از آن بگیرید.


۳_ افکارتان را مدیریت کنید:

در صورتی که همیشه فکرتان مشغول گذشته و آینده باشد و بدترین احتمالات را برای آن در نظر بگیرید، بدانید که افکارتان به شدت منفی است. پس باید تمامی این افکار را شناسایی کنید و بتوانید افکار مثبت و خوبی را جایگزین آن ها کنید.


۴_ تمرین کنید که همیشه هوشیار باشید:

تمام توان خود را به کار بگیرید که در زمان حال زندگی کنید. در واقع فکر نکردن به گذشته و آینده و قرار دادن تمام تمرکزتان بر زمان حال باعث می شود که همیشه هوشیار باشید و این هوشیار بودن در دراز مدت خود خوری را به طور چشمگیری کاهش می دهد.


۵_ زمانی را صرف درست اندیشیدن و برنامه ریزی کردن ،کنید:

اینکه همیشه نگران به وجود آمدن مشکلات احتمالی باشید و نتوانید قدمی به سمت جلو بردارید، جلو پیشرفت شما را می گیرد. پس زمانی را به درست اندیشیدن و برنامه ریزی دقیقی برای زندگی خود کردن اختصاص دهید تا بتوانید تصمیم بگیرید و بهترین راه را انتخاب کنید.

خود خوری معمولا در افراد حساس بیشتر دیده می شود و از آنجا که زنان روحیه حساس تری دارند ، این مورد در میان آن ها بیشتر است.

خود خوری دلایل زیادی دارد از جمله حسادت ، ضعف در اعتماد به نفس، ضعف در عزت نفس، نشناختن خود و توانایی ها و … . اگر خوب دقت کرده باشید افرادی که مدام در حال خود خوری هستند حداقل یکی از این موارد را در شخصیت خود دارند.

*اگر شما هم جزء افرادی هستید که افکارتان به طرز مبالغه آمیزی منفی می باشد، بدانید هر روز خودخوری را در خود افزایش می دهید و این باعث بروز مشکلات زیادی در زندگیتان می شود. پس هر چه زود تر به فکر برطرف کردن آن باشید. با استفاده از روش های گفته شده می توانید به راحتی این مشکل را پشت سر بگذارید و اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و هر روز بیشتر پیشرفت کنید و زندگی راحت و بدون دغدغه ای را تجربه کنید.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    293 بازدید

    0 نظر

    درج: 15 فروردین 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir