تاثیر ورزش در موفقیت تحصیلی

0
تاثیر ورزش در موفقیت تحصیلی
این روزها تاثیر ورزش بر سلامت جسم و روح و زندگی و تاثیر ورزش بر مغز و یادگیری بر هیچ کس پوشیده نیست. بسیاری از تحقیقات انجام شده در این زمینه نیز مساله فوق را ثابت کرده اند. به همین علت نیز اکثر کودکان، جوانان و همین طور بزرگسالان ورزش کردن را جز برنامه های مهم و اصلی زندگی خود قرار داده اند و به طور مداوم این نکته را مد نظر دارند که چگونه ورزش کنیم تا سالم بمانیم؟ با وجود وزارت خانه ورزش، سرمایه گذاری و تلاش بسیار جهت تاسیس باشگاه های ورزشی افراد طرفدار اخبار ورزشی، روزنامه ها و مجله های مرتبط مهر تاییدی بر تأثیر ورزش در موفقیت و زندگی و تاثیر ورزش بر یادگیری است. “عقل سالم در بدن سالم است”. حتماً این ضرب المثل معروف را شنیده اید. مضمون این جمله آن است که داشتن عقل سالم برای تصمیم گیری صحیح در کسب و کار و مدیریت آن لازم است. بنابراین تمامی افراد جامعه می بایست تاثیر ورزش بر موفقیت در زندگی را بسیار مهم بدانند.

 امروزه آن قدر تاثیر ورزش بر موفقیت در زندگی و هم چنین تاثیر ورزش بر افزایش هوش افراد مورد توجه همگان قرار گرفته است که در تکنیک های رفتار درمانی بسیار آن را توصیه می کنند. نقش ورزش شنا در کاهش اضطراب و تخلیه نگرانی های ناشناخته برای بسیاری از افراد واضح است و باید گفت تاثیر ورزش بر قلب و سلامتی آن از دیگر نکات مثبت ورزش است. انجام آزمایش های روان شناسی اثبات کرده است که میزان سطح اضطراب در افراد قبل و بعد از شنا کردن خصوصاً زمانی که به شکل شیرجه در آب فرو می روند تفاوت های بسیار زیادی را نشان می دهد . اثرات ورزش بر بدن در بسیاری از زمینه ها مشهود است. مشاورین ورزش های بوکس و مشت زنی را به عنوان روشی کم هزینه جهت تخلیه هیجان به خصوص در کودکان و نوجوانان بزهکار استفاده می کنند. تمامی افراد می توانند با آگاهی از تأثیر ورزش بر موفقیت در زندگی موفقیت های بزرگی کسب کنند. تاثیر و نقش ورزش های کوه نوردی و دو استقامت جهت تقویت کردن اراده و تمرکز بخشی، توجه بسیاری از روان درمان گران ها را به خود جلب کرده است. از نکات مهمی که باعث شده توجه به تأثیر ورزش بر موفقیت در زندگی توسط مشاوران و روان شناسان بسیار مورد استقبال قرار گیرد تاثیر بسیار عمیق رکود فعالیت های فیزیکی در به وجود آمدن ناراحتی هایی اعم از افسردگی و نا امیدی است که این موضوع حاکی از آن است که اگر این اشخاص با توصیه های ورزشی وادار به حرکت شوند امیدواری و نشاط در آنان به سرعت افزایش می یابد. بنابراین هیچ گاه از اهمیت ورزش در زندگی کردن و تاثیر ورزش در تقویت حافظه و یادگیری غافل نشوید. 

 هر سال با رسیدن فصل امتحانات دانش آموزان بسیاری از خانواده ها مانع از ورزش کردن فرزندان خود می شوند به این دلیل که آن ها زمان بیشتری برای درس خواندن داشته باشند اما توجه داشته باشید که تأثیر ورزش بر موفقیت در زندگی در تمامی ابعاد شخصیتی، تحصیلی، روحی و … غیر قابل انکار است. این طرز تفکر خانواده ها غلط است از آنجایی که طبق آمار محققین دانش آموزانی که ورزش می کنند عمل کرد بسیار بهتری در مقایسه با دیگر هم کلاسی های خود دارند. تحقیقات علمی بسیار زیادی مبنی بر تاثیر ورزش بر موفقیت در زندگی و تاثیر ورزش بر حافظه کودکان و تقویت روحیه دانش آموزان انجام گرفته است که اهمیت آن را در جهت عمل کرد بهتر دانش آموزان به اثبات می رساند. جوانان و نوجوانانی که به شکل مداوم ورزش می کنند تحصیلات موفق تری در مقایسه با هم کلاسان خود دارند و تاثیر ورزش بر افزایش هوش این دانش آموزان به صورت کامل مشهود است.. دانش آموزان با انجام 10 دقیقه ورزش و یا نرم صبحگاهی می توانند با آمادگی بیشتری در کلاس ها و امتحانات خود حاضر شوند. بنابراین خانواده ها می بایست متوجه تاثیر ورزش بر هوش و موفقیت در زندگی فرزندان خود باشند. بر اساس تحقیقات انجام شده دانش آموزانی که در فعالیت های ورزشی در خارج از مدرسه شرکت می کنند کارایی بهتری در مدرسه و موفقیت بیشتری در دانشگاه خواهند داشت.

 ورزش چگونه باعث پیشرفت تحصیلی می شود؟
۱.ورزش کردن می تواند رشد مغزی را تحریک کرده و عملکرد شناختی افراد را تقویت کند.
۲.ورزش به کودک شما کمک می کند تا فرایند یادگیری و دستیابی به موفقیت تحصیلی برای او آسان شود.
۳. ورزش باعث رشد و توسعه ی سیستم عصبی مرکزی و محیطی و همچنین سبب راه اندازی سیناپس‌های عصبی و برقراری ارتباطات نورونی می‌شود.
۴. ورزش باعث جلوگیری از آسیب بافت مغز در افراد می شود.
۵. ورزش های هوازی می تواند باعث تمرکز بیشتر کودکان شده و انجام اقدامات فکر نشده را (که اصطلاحا به آن تکانشی گفته می شود) در آن ها کاهش دهد.
۶. ورزش به کودک شما کمک می کند در انجام فعالیت های مختلف، دقت بیشتری از خود نشان داده و با سرعت بالاتری واکنش نشان دهند.
۷.کودکان دارای تناسب جسمی، در هنگام انجام کارهای مختلف بهتر می توانند اطلاعات بی ربط را فیلتر کنند و کار اصلی خود را با تمرکز انجام دهند.
۸. ورزش کردن باعث بهبود عملکرد حافظه و افزایش طول مدت به خاطر سپردن مفاهیم مختلف می شود.
۹. ورزش کردن نظم و انضباط را در کودکان دارای اختلال بیش فعالی و کم توجهی تقویت می کند.
۱۰. ۴۰ دقیقه ورزش هوازی در طول روز می تواند کارکرد های اجرایی کودکان را بهبود بخشد، کارکردهای اجرایی، آن جنبه از هوش است که به ما در دقت، برنامه ریزی و مقاومت در برابر حواس پرتی کمک می کند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,285 بازدید

    0 نظر

    درج: 21 مهر 1400

    توسط: u-120852
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir