موشک SpaceX در فضا منفجر شد

0
پیش‌تر در زومیت خواندید که SpaceX در پی‌ساخت موشک‌هایی است که پس از انجام ماموریت خود و قراردادن ماهواره در مدار زمین، دوباره به زمین بازگشته و برای انجام ماموریت‌های دیگری آماده می‌شود. اما در جریان آزمایش یکی از این موشک‌ها با نام Falcon 9 Reusable Development Vehicle 1، این موشک منفجر شد. این کمپانی روز جمعه با انتشار پستی به تشریح دلایل این انفجار پرداخت.
 

براساس اخبار منتشر شده این انفجار توسط ساکنان منطقه‌ی پرتاب این موشک در مک‌گرگور تگزاس رویت شده و همچنین تلویزیون محلی KXXV نیز صحنه‌هایی از آن را با استفاده از دوربین‌های خود ثبت کرده است. ایلان ماسک، در توئیتی اعلام کرده است که این موشک به‌دلیل فعال شدن سیستم نابودکننده‌ی خودکار منفجر شده و این انفجار مجروح یا آسیب‌دیده‌ای را به‌همراه نداشته است.

در ادامه‌ی این حادثه، SpaceX بیانیه‌ای را در تشریح این حادثه منتشر کرده است:

 

"صبح امروز در مک‌گرگور ایالات تگزاس، SpaceX پروازی آزمایشی را از نمونه‌ی سه موتوره‌ی موشک F9R انجام داد که در ادامه‌ی Grasshopper به فضا ارسال شد. در جریان انجام این پرواز، یک مشکل توسط سیستم خودکار کنترل این موشک مشاهده شد و از این رو سیستم خودکار از بین برنده‌ی موشک وارد عمل گردید که نتیجه‌ی آن انفجار موشک بود.

با توجه به اینکه سامانه‌ی منهدم‌کننده در داخل محدوده‌ی آزمایشی پرواز وارد عمل شده، این انفجار زخمی یا آسیب دیده‌ای را ندارد. نماینده‌ای از FAA نیز در تمامی مراحل پرواز و انفجار در محل حضور داشته است.

هدف از برنامه‌های آزمایش و تحقیقات در مورد این موشک‌ها یافتن نقاط ضعف و مشکلاتی است که ممکن است در طی پرواز ایجاد شود. تست‌های امروز بسیار پیچیده بودند، بطوریکه قابلیت‌های این موشک را بیش از گذشته به چالش کشیدند. با توجه به ثبت وضعیت پرواز این موشک، تیم توسعه‌دهنده‌ و آزمایش‌کننده‌، آن را تحت نظر گرفته و تمامی برنامه‌ی پروازی را در مورد کارایی و مشکلات ایجاد شده بررسی کردند.

SpaceX نتایج حاصل از تحقیقات را در قالب یک بروزرسانی دیگر منتشر خواهد کرد."

 

موشک F9R دومین نسل از موشک‌های مبتنی بر SpaceX Grasshopper است. این موشک‌ها در جهت برنامه‌ی این کمپانی برای ساخت موشک‌هایی با قابلیت چندین بار استفاده توسعه داده شده است. F9R دارای ساختاری سبک و پاهایی جمع‌شونده است که ۵۰ درصد بلندتر از نمونه‌های مورد استفاده در Grasshopper است. این موشک اولین پرواز خود را در ماه آوریل انجام داده و قادر است تا به فضایی در ۳۰۰۰ متری بالای سطح زمین پرواز نماید.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,535 بازدید

    0 نظر

    درج: 3 شهریور 1393

    توسط: arash
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir