گزارش مالی سامسونگ در سه ماهه دوم: کاهش درآمد و سود حتی پس

0
سامسونگ-الکترونیکس گزارش مربوط به عملکرد مالی این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ را ارائه نموده و در آن از کاهش فروش به رقم ۵۱.۰۲ میلیارد دلار و سود ۶.۱ میلیارد دلار خبر داده است.
 

با وجود اینکه درآمد و سود غول کره‌ای در سه ماهه دوم امسال با کاهش روبرو بوده است، اما سامسونگ همچنان درآمد به مراتب بالاتری در مقایسه با رقبای اندرویدی خود دارد. در گزارش مالی سامسونگ به سود ۶.۲۵ تریلیون وون معادل ۶.۱ میلیارد دلار اشاره شده است که نسبت به سود ۷.۵۸ میلیارد دلاری سال گذشته، کاهش جدی را تجربه کرده است. سود عملیاتی سامسونگ نیز در فصل گذشته به رقم ۷.۰۲ میلیارد دلار رسیده که نسبت به همین فاصله زمانی در سال گذشته کاهش ۱۵ درصدی داشته است.

 

درآمد سامسونگ در فصل دوم سال ۲۰۱۴ به رقم ۵۱.۰۲ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به همین فاصله زمانی در سال گذشته کاهش ۲۵ درصدی را تجربه کرده است.

همچون گذشته، بخش موبایل سامسونگ، سودآورترین بخش این شرکت بوده است و توانسته ۴.۳۱ میلیارد دلار از سود کل و ۲۸.۴۵ میلیارد دلار از کل درآمد کمپانی را موجب شود.

سامسونگ در گزارش مالی خود به این موضوع اشاره کرده که با وجود اینکه بازار تلفن‌های هوشمند همچنان با تقاضای بالا روبرو است، اما فروش تلفن‌ها و تبلت‌های ساخت این کمپانی با کاهش تقاضا روبرو بوده است. کمپانی کره‌ای بخشی از این کاهش درآمد را مربوط به روال همیشگی کاهش درآمد در فصل دوم سال می‌داند، اما به هر حال نمی‌توان ارائه محصولات موفق رقبا را نیز در کاهش درآمد سامسونگ تاثیر گذار ندانست.

 

سامسونگ دلیل دیگر کاهش سود شرکت را در تغییر ارزش واحد پول کره دانسته است که نزدیک به ۴۸۸ میلیون دلار از سود این کمپانی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

سامسونگ نیمه دوم سال ۲۰۱۴ را یک «جدال» توصیف کرده است. این کمپانی امیدوار است در نیمه دوم امسال شاهد افزایش فروش محصولات خود باشد. کمپانی کره‌ای، بازار فعلی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها را بسیار رقابتی دانسته و گفته است که پیش‌بینی فروش در چنین بازار مشکل است.

 

همانطور که دیروز در زومیت خواندید یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش درآمد سامسونگ و برخی دیگر از تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند، رشد کمپانی‌های چینی مانند هواوی و لنوو است. فروش این کمپانی‌ها نسبت به سال گذشته تا ۲ برابر افزایش یافته و از رقم ۱۰.۴ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۳ به ۲۰.۳ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۴ رسیده است.

 

سامسونگ در فصل گذشته محصولات مهمی همچون گلکسی اس ۵ و تبلت‌های جدید گلکسی تب اس‌ها را روانه بازار کرده است؛ اما این محصولات نتوانسته‌اند آنطور که باید و شاید در افزایش سوددهی این کمپانی تاثیر گذار باشند. اگر بخاطر داشته باشید چندی پیش در زومیت نوشتیم که مدیران ارشد بخش موبایل سامسونگ، به دلیل کاهش درآمد بخش خود، پاداش دریافتی خود را به شرکت باز گردادند تا بخشی از این کاهش درآمد جبران شود.


اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,940 بازدید

    0 نظر

    درج: 11 مرداد 1393

    توسط: arash
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir