حذف بومی گزینی در تعیین اولویت دانشجویان

+6
 بومی گزینی در تعیین اولویت دانشجویان در دانشگاه ها حذف می شود.
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی از حذف بومی گزینی در تعیین اولویت دانشجویان در دانشگاه ها از کنکور سال 95 خبر داد.
به گزارش ایرنا، حامد قادرمرزی رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در آئین جشن ستارگان شهرستان قروه با اشاره به اینکه بومی گزینی به نفع مناطق کم برخوردار مثل کردستان نیست افزود: در شهرستان ها و استان های برخوردار چندین دانشگاه و دانشکده دولتی در رشته های مختلف وجود دارند.
به گفته وی، در استان کردستان فقط دانشگاه های کردستان و علوم پزشکی به عنوان دانشگاه مادر فعالیت دارند و با وجود این نیز در تعداد رشته های تحصیلی در سطح های کارشناسی، فوق لیسانس و دکترا برای آموزش تحصیلات تکمیلی محدودیت وجود دارد.
قادرمرزی با اشاره به اینکه محدودیت رشته دانشگاهی از اعتبار دانشگاه های کردستان کاسته است، افزود: تحصیلات کارشناسی در رشته های پزشکی و علوم پایه فقط در دانشگاه علوم پزشکی کردستان امکان پذیر است که این امر به ضرر دانشجویان این منطقه است.
وی افزود: احداث دانشکده صنعت و معدن شهرستان قروه در سال های گذشته در حد شعار بود اما در سال 92 اعتباری در بودجه ملی کشور از سوی مجلس برای احداث این دانشگاه به عنوان اولین دانشگاه دولتی در قروه در نظر گرفته شد.
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال جاری در سفر ریاست جمهوری 60 میلیارد ریال در کنار بودجه سال 94 برای احداث این دانشکده در قروه در نظر گرفته شده است و با این روند پیش بینی می شود نخستین دانشگاه دولتی منطقه بتواند در مهر ماه 95 در چندین رشته فنی - مهندسی دانشجو جذب کند.
وی با اشاره به ضرورت جمع آوری دانشگاه های بی کیفیت وابسته به ادارات افزود: متاسفانه هر نهاد و موسسه اجرایی به عنوان یک نهاد حمایتی چندین دانشگاه علمی - کاربردی راه اندازی کرده بود.
قادرمرزی تاکید کرد: وزارت علوم دو هزار رشته دانشگاه آزاد اسلامی و برخی از موسسات علمی - کاربردی را از دفترچه کنکور به دلیل بی کیفیتی دانشگاه ها، نبود هیات علمی در رشته ها و به دلیل اینکه امکانات آموزشی و کیفیت دانشگاه در سطح آموزش عالی نبود، حذف کرده است.
به گفته وی این دانشگاه ها بیشتر به صورت یک موسسه مالی عمل می کردند که پیامد آن، کیفیت پایین فارغ التحصیلان جامعه بود و این امر به ضرر کشور است.
این مسئول اذعان داشت: باید وزارت علوم، دولت، مجلس و مسئولان در این زمینه همکاری کنند تا به آن قله های پیشرفت مد نظر و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب برسیم چرا که با افزایش دانشجویان و بی کیفیت بودن تحصیلات دانشگاهی به پیشرفت و توسعه نمی رسیم.
قادرمرزی با اشاره به اینکه از سال 84 تا 90 نقدینگی خوبی در کشور وجود داشت، افزود: متاسفانه در این سال ها نقدینگی نه تنها وارد تولید نشد که بتواند زمینه اشتغال ایجاد کند بلکه نقدینگی در کشور وارد لایه های مختلف جامعه شد و تورمی در جامعه ایجاد کرد.
به گفته وی، متاسفانه از سال 91 بعد از دوران تورم، یک رکود اقتصادی در کشور که بخشی از آن ناشی از کاهش درآمدهای نفتی دولت بود در جامعه حاکم شد.
قادرمرزی با اشاره به لایحه خروج از رکود و تائید شورای نگهبان افزود: اگر این لایحه در جامعه عملیاتی شود و بخشنامه ها و آئین نامه اجرایی آن ابلاغ شود کمکی برای بازار کار و ایجاد اشتغال برای نخبگان در سال های آتی می شود.
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: در سن و سالی که این ستارگان انتخاب شده اند تشویق به منظور قدردانی از زحمات معلمان و خانواده ها ضروری است.
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانش آموزان الگوهای خوب و مناسبی برای جامعه هستند، افزود: شهرستان قروه به لحاظ رشد علمی در مدت سه سال اخیر از رتبه 13 به رتبه دوم در استان ارتقا یافته است که این امر ما را مجاب می کند به نحوی به فکر آینده سازان و فرزندان باشیم.
وی با اشاره به دانشجویان فارغ التحصیل و برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال آنها افزود: ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان باعث انگیزه برای نسل های بعد از آن می شود که می خواهند این مسیر را طی کنند و خلاف این امر باعث رکود علمی می شود.
قادرمرزی ایجاد اشتغال، اصلاح و جمع آوری دانشگاه های بی کیفیت را در رشد نخبگان و فارغ التحصیلان در کشور مهم دانست و افزود: فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های بی کیفیت، بزرگترین ضربه را به کشور می زند و باعث بی انگیزگی و رکود در روند پیشرفت علمی منطقه می گردد.
در جشن ستارگان قروه از 110 ستاره برتر علمی شهرستان که موفق به کسب رتبه های برتر کنکور، المپیادهای علمی و آموزشی و جشنواره خوارزمی شده اند، تقدیر شد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,702 بازدید

    0 نظر

    درج: 28 آذر 1394

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir