امروز؛ آخرین مهلت ثبت نام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌ها

0
امروز؛ آخرین مهلت ثبت نام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌ها

بر اساس اعلام قبلی سازمان سنجش آموزش کشور مهلت ثبت نام در سوابق تحصیلی امروز، یک‌شنبه ۲ شهریور به پایان می‌رسد. ثبت‌نام، انتخاب رشته و اعلام تاریخ ثبت‌نام برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مرحله پذیرش سراسری مهرماه سال ۱۳۹۹ از ۵ مرداد آغاز شده و بر اساس اعلام قبلی سازمان سنجش این مهلت تا امروز، یک‌شنبه۲ شهریور ادامه دارد.

داوطلبانی که متقاضی تحصیل در رشته محل‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها هستند، نیازی به شرکت در آزمون سراسری ۹۹ ندارند و می‌توانند نسخه جدید دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته در پذیرش دوره‌های مذکور را که از روز چهارشنبه اول مرداد ماه بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است را مطالعه کنند.

بر این اساس همه داوطلبان و متقاضیان می‌توانند براساس ضوابط و شرایط مندرج در این دفترچه راهنما برای پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به سایت اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۰۰ کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.

ثبت نام ۷۳ هزار نفر در پذیرش بدون کنکور
فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره آخرین آمار ثبت نام در سوابق تحصیلی ۹۹، گفت: بر اساس آخرین آمار تعداد ۷۳ هزار و ۱۲۲ نفر در سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ثبت نام کرده اند.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۹
با توجه به ابلاغ قانون اصلاح قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» مصوب ۲۶ اردیبهشت ۹۵ مجلس شورای اسلامی و بر اساس مصوبه چهاردهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۱۴ آبان ۹۷، میزان سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ حداکثر ۳۰ درصد و با تأثیر مثبت به صورت زیر انجام می‌شود:

آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم معارف اسلامی که دیپلم خود را در سال ۹۸ یا ۹۹ در نظام جدید ۶-۳-۳ اخذ کرده‌اند و امتحانات دروس پایه دوازدهم آن‌ها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است مشمول سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (پایه دوازدهم) ۶-۳-۳ به میزان حداکثر ۳۰ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب با تاثیر مثبت در نمره کل نهایی آنان لحاظ می‌شود.

آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را طی سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۷ اخذ کرده‌اند و یک یا چند درس آن‌ها به صورت نهایی و سراسری برگزار شده، مشمول سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود به میزان ۲۵ درصد و به صورت تأثیر مثبت در نمره کل نهایی آنان لحاظ خواهد شد.
داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و علوم و معارف اسلامی که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال تحصیلی ۱۳۹۰-۹۱ به بعد اخذ کرده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آن‌ها به صورت نهایی و کشوری برگزار شده است مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی دروس دوره پیش دانشگاهی آنان که به صورت نهایی و سراسری کشوری برگزار شده است به میزان حداکثر ۵ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب به صورت تأثیر مثبت در نمره کل نهایی آنان لحاظ خواهد شد.

سایر دیپلمه‌ها مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    704 بازدید

    0 نظر

    درج: 2 شهریور 1399

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir