کنکوری ها بخوانند ...

0
 دانشیار دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران با ارائه توصیه هایی به داوطلبان کنکور سراسری سال ۹۴ خطاب به آنها گفت: با آرامش کامل در روزهای باقی مانده درس خوانده و خود را با دیگران مقایسه نکنید.

رضوان حکیم زاده با بیان اینکه داوطلبان کنکور دروس و مواد امتحانی خود را بررسی و روی متوسط‌ها تمرکز کنند، گفت: در این زمان باقیمانده دانش آموزان برآورد مناسبی از وضعیت خود در هر یک از درس‌ها دارند؛ تمرکز خود را روی درس هایی بگذارند که وضعیت متوسطی داشته و با تلاش بیشتر وضعیت خوبی خواهند رسید.

کنکور سراسری سال ۹۴، از ۲۱ تا ۲۳ خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ارزش روزهای باقیمانده تا کنکور، افزود: هیچ ثانیه ای را نباید دست کم گرفت، دانش آموزان مدت زیادی است که برای یک مسابقه بزرگ آماده می‌شوند و ارزش ثانیه‌ها زمانی مشخص می‌شود که یک کشتی گیر در چند ثانیه با تلاش و کوشش یک مدال طلا می‌گیرد و ملتی را به وجد می‌آورد.

دانشیار دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران گفت: یادگیری یک راه حل برای مسئله ای در ریاضی، به خاطر سپردن یک فرمول شیمی، یادگیری معنای چند لغت در زبان انگلیسی و تثبیت برخی قواعد عربی همه می‌توانند در زمانی کمتر از نیم ساعت اتفاق بیفتند و به اندازه کمتر از دو دقیقه در آزمون دانش آموزان بتوانند تست های مرتبط را پاسخ گفته و رتبه خودشان را بهبود بخشند
 
 
 
این یک باور غلط است که ما فکر می‌کنیم با مطالعه زیاد ذهنمان خسته می‌شود؛ مهم این است که با استراحت کافی تمامی سیستم بدن را برای کار سخت آماده کنیم. این زمان استراحت به اندازه ۶ الی ۷ ساعت در شبانه روز کاملاً کافی است بنابراین ارزش این وقت های باقیمانده را دست کم نگیرید و با روش مناسب به مطالعه خود ادامه دهید.
 
 
 
وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید در مقابل، این عبارت ذهن من خسته شده است؛ خود را واکسینه کنند، افزود: مغز انسان تنها سیستمی است که هرچه از آن کار بکشید جوان تر و کارآراتر می‌شود و هر چه کمتر از آن کار بکشید فرسوده تر می‌شود.

حکیم زاده گفت: این یک باور غلط است که ما فکر می‌کنیم با مطالعه زیاد ذهنمان خسته می‌شود؛ مهم این است که با استراحت کافی تمامی سیستم بدن را برای کار سخت آماده کنیم. این زمان استراحت به اندازه ۶ الی ۷ ساعت در شبانه روز کاملاً کافی است بنابراین ارزش این وقت های باقیمانده را دست کم نگیرید و با روش مناسب به مطالعه خود ادامه دهید.

وی خطاب به کنکوری‌ها گفت: یادتان باشد هیچ دانش آموزی در کنکور در همه مواد امتحانی درصد یکسانی ندارد و برای موفقیت هم لازم نیست که همه درس‌ها را به یک اندازه جواب دهید؛ در وقت باقیمانده خود را درگیر درس هایی که در آن‌ها وضعیت مناسبی ندارید، نکنید و این وقت را به درس های متوسط اختصاص دهید.

حکیم زاده با تاکید بر پرهیز از گفت و گوهای وقت گیر، افزود: دانش آموزان از گفت و گوهای روزمره با دوستانتان راجع به این که آن‌ها چقدر خوانده‌اند و شما چقدر خوانده‌اید بپرهیزند؛ این امر ذهن آنان را درگیر می‌کند و هیچ فایده ای ندارد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: همه اشخاص تفاوت های فردی در یادگیری و آمادگی برای دروس مختلف دارند؛ ممکن است شما در برخی موارد آزمون و دوستانتان در برخی دیگر از موارد آزمون آمادگی بیشتری داشته باشند؛ اما نکته مهم این است هرکدام از شما به تنهایی روی یک صندلی کنکور می‌نشینید و آزمون می‌دهید.

حکیم زاده افزود:

خودتان را فقط با خودتان مقایسه کنید؛ تبادل نظر در این موضوعات به جز تلف کردن وقت هیچ نفعی برای شما ندارد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,851 بازدید

    0 نظر

    درج: 11 خرداد 1394

    توسط: farahani
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir