ابراز ناراحتی گروه آخر

0
زنگ پایان کنکور سراسری سال ۹۳ امروز با رقابت گروه علوم انسانی به صدا درآمد، داوطلبان علوم انسانی که بیشترشان از وکالت می‌گویند و برخی دوست دارند روان‌شناسی بخوانند.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کنکور سراسری در گروه‌های 5 گانه آزمایشی از پنج شنبه پنجم تیرماه آغاز شد به طوریکه آزمون گروه علوم ریاضی و فنی صبح و گروه هنر بعدازظهر پنج شنبه، گروه علوم تجربی صبح و گروه زبان‌های خارجه بعدازظهر جمعه برگزار شد و گروه علوم انسانی نیز امروز شنبه هفتم تیرماه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

* ابراز ناراحتی گروه علوم انسانی

گفت‌وگوها و درددل‌های برخی داوطلبان گروه علوم انسانی در زمان وارد شدن به حوزه امتحانی نشان می‌دهد که این داوطلبان از اینکه آزمون خود را به عنوان آخرین گروه برگزار می‌کنند چندان راضی نیستند.

آن‌ها می‌گویند ممکن است صحبت‌های داوطلبان ریاضی و تجربی که کنکورشان زودتر برگزار می‌شود به داوطلبان علوم انسانی استرس وارد کند.

البته برخی نیز راضی هستند و دلیل رضایتشان را اینگونه عنوان می‌کنند که در صحبت با گروه‌های علوم ریاضی و تجربی حداقل می‌توانند از میزان سطح سوالات عمومی آگاه شوند.

یکی از داوطلبان با نگرانی می‌گوید: گروه‌های دیگر از زمان آزمون عمومی گلایه داشتند.

دیگری می‌گوید: من با داوطلبان گروه‌های دیگر صحبت کرده‌ام و بیشتر آن‌ها از نحوه طراحی سوالات راضی بودند.

* مادران همچنان ذکر به لب

در بازدید از حوزه‌های کنکور در گروه علوم انسانی نیز آنچه در ابتدا نظرها را جلب می‌کند حضور والدین در پشت درب‌های حوزه آزمون است.

مادران تسبیح به دست زیر لب ذکر می‌گویند و برای موفقیت فرزندشان دعا می‌کنند.

حتی گاهی استرس مادران از فرزندان نیز بیشتر است تا جایی که داوطلب کنکور پیش از ورود به حوزه به والدینش روحیه می‌دهد.

برخی از والدین فرزندانشان را از زیر قرآن رد می‌کنند و برخی دیگر با نوازش فرزندشان سعی دارند استرس را از او دور کنند.

* وکلای آینده از آرزوهایشان می‌گویند

امروز روز علوم انسانی‌ها است، این‌ها کسانی هستند که وقتی از آرزوهایشان می‌گویند بیشتر چهره یک آقای وکیل یا یک خانم روان‌شناس به ذهن خطور می‌کند.

بیشترشان از علاقه به وکالت می گویند، برخی دوست دارند روان‌شناسی بخوانند و برخی دیگر از رشته‌هایی مانند جامعه شناسی سخن می‌گویند و برخی نیز به تدریس علاقه دارند.

حتی با خود برنامه‌ریزی کرده‌اند که برای رسیدن به هدف باید چطور تست بزنند و در کدام درس‌ها درصد بیشتری بیاورند تا آرزوهایشان محقق شود.

* داوطلبان دقیقه نودی

باوجود حساسیت‌های کنکور و تاکید مسئولان سازمان سنجش بر حضور به موقع در حوزه آزمون باز هم برخی دیر به حوزه می‌رسند.

ساعت 7 و 30 دقیقه درب حوزه بسته می‌شود و چند تن از داوطلبان پس از بسته شدن درب به حوزه می‌رسند و با استرس وارد حوزه می‌شوند.

* علوم انسانی‌های آرام

داوطلبان گروه علوم انسانی گویا آرام‌تر از گروه‌های دیگر هستند، پرسشنامه‌های آن‌ها چرکنویس نیست زیرا مانند داوطلبان ریاضی برای پاسخ به سوالات به حساب و کتاب نیازی ندارند.

- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930407000172#sthash.ZELvl6yZ.dpuf

 * ابراز ناراحتی گروه علوم انسانی

گفت‌وگوها و درددل‌های برخی داوطلبان گروه علوم انسانی در زمان وارد شدن به حوزه امتحانی نشان می‌دهد که این داوطلبان از اینکه آزمون خود را به عنوان آخرین گروه برگزار می‌کنند چندان راضی نیستند. آن‌ها می‌گویند ممکن است صحبت‌های داوطلبان ریاضی و تجربی که کنکورشان زودتر برگزار می‌شود به داوطلبان علوم انسانی استرس وارد کند. البته برخی نیز راضی هستند و دلیل رضایتشان را اینگونه عنوان می‌کنند که در صحبت با گروه‌های علوم ریاضی و تجربی حداقل می‌توانند از میزان سطح سوالات عمومی آگاه شوند. یکی از داوطلبان با نگرانی می‌گوید: گروه‌های دیگر از زمان آزمون عمومی گلایه داشتند. دیگری می‌گوید: من با داوطلبان گروه‌های دیگر صحبت کرده‌ام و بیشتر آن‌ها از نحوه طراحی سوالات راضی بودند.

* مادران همچنان ذکر به لب

در بازدید از حوزه‌های کنکور در گروه علوم انسانی نیز آنچه در ابتدا نظرها را جلب می‌کند حضور والدین در پشت درب‌های حوزه آزمون است. مادران تسبیح به دست زیر لب ذکر می‌گویند و برای موفقیت فرزندشان دعا می‌کنند.

حتی گاهی استرس مادران از فرزندان نیز بیشتر است تا جایی که داوطلب کنکور پیش از ورود به حوزه به والدینش روحیه می‌دهد. برخی از والدین فرزندانشان را از زیر قرآن رد می‌کنند و برخی دیگر با نوازش فرزندشان سعی دارند استرس را از او دور کنند.

* وکلای آینده از آرزوهایشان می‌گویند

امروز روز علوم انسانی‌ها است، این‌ها کسانی هستند که وقتی از آرزوهایشان می‌گویند بیشتر چهره یک آقای وکیل یا یک خانم روان‌شناس به ذهن خطور می‌کند.

بیشترشان از علاقه به وکالت می گویند، برخی دوست دارند روان‌شناسی بخوانند و برخی دیگر از رشته‌هایی مانند جامعه شناسی سخن می‌گویند و برخی نیز به تدریس علاقه دارند. حتی با خود برنامه‌ریزی کرده‌اند که برای رسیدن به هدف باید چطور تست بزنند و در کدام درس‌ها درصد بیشتری بیاورند تا آرزوهایشان محقق شود.

* داوطلبان دقیقه نودی

باوجود حساسیت‌های کنکور و تاکید مسئولان سازمان سنجش بر حضور به موقع در حوزه آزمون باز هم برخی دیر به حوزه می‌رسند. ساعت 7 و 30 دقیقه درب حوزه بسته می‌شود و چند تن از داوطلبان پس از بسته شدن درب به حوزه می‌رسند و با استرس وارد حوزه می‌شوند. * علوم انسانی‌های آرام داوطلبان گروه علوم انسانی گویا آرام‌تر از گروه‌های دیگر هستند، پرسشنامه‌های آن‌ها چرکنویس نیست زیرا مانند داوطلبان ریاضی برای پاسخ به سوالات به حساب و کتاب نیازی ندارند.

این‌ها بیشتر بر روی گزینه‌ها متمرکز هستند و بسیار آرام به نظر می‌رسند.
در میان علوم انسانی‌ها هم داوطلبانی هستند که مقادیر زیادی خوراکی و نوشیدنی به همراه دارند و با اشتها از خوراکی‌هایشان استفاده می‌کنند.
* عقربه‌هایی که می‌دوند
زمان کنکور از همان زمان‌هایی است که عقربه‌های کنکور عجله دارند و گویی می‌دوند. زمان به سرعت می‌گذرد و داوطلبان باید پاسخنامه‌ها را تحویل دهند.
با خروج از حوزه برگزاری آزمون در آغوش خانواده‌هایشان قرار می‌گیرند و والدین نیز پس از بیان خسته نباشید از آن‌ها در مورد سوالات می‌پرسند. یکی از سهل بودن سوالات عمومی می‌گوید و دیگری نسبت به زمان آزمون اختصاصی گلایه دارد. یکی می‌گوید هر کس خوانده بود سوالات را جواب می‌داد. یکی حتی از سازمان سنجش تشکر می‌کند و می‌گوید نحوه طراحی سوالات و زمان آن بسیار خوب بود. چند تن از داوطلبان نسبت به سوالات دروس فلسفه و ریاضی گلایه دارند و می‌گویند سوالات در این دو درس سخت بوده است.
در این میان یکی از والدین می‌گوید: تلاشتان را کردید یک سال وقت گذاشتید و از تفریحتان گذشتید، خسته نباشید و حالا در انتظار اعلام نتایج بنشینید تا با قبولی در کنکور اهدافی که برای خودتان و خدمت به میهن در نظر دارید محقق کنید. به گزارش فارس، نتایج اولیه آزمون سراسری سال 93 نیمه اول مردادماه اعلام می‌شود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,181 بازدید

    0 نظر

    درج: 7 تیر 1393

    توسط: pardis
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: عضو سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir