حجم کتب درسی کاهش می‌یابد

0
حجم کتب درسی کاهش می‌یابد

وزیر آموزش‌ وپرورش گفت: در راستای سیاست مهارت افزایی و تقویت برنامه‌های پرورشی، کاهش حجم کتاب‌ها و افزایش اردوها، تفریحات و انجام برنامه‌های نشاط‌آور از برنامه‌‌های این وزارتخانه است.

 

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع بیش از 1500 مربی و دانش‌آموز پیشتاز شرکت‌کننده در هشتمین اردوی ملی دانش آموزان جشنواره مهارت‌های تشکیلاتی دانش آموزان پیشتاز سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران، اظهار کرد: آموزش‌ و پرورش باید به سمتی برود که بخش عمده‌ای از فعالیت‌های آن اردویی و نشاط‌آور باشد و دانش آموزان در چنین فضایی زندگی را تمرین کنند.

وی افزود: دانش‌آموزان در اردو همدیگر را تحمل می‌کنند و با یکدیگر تعامل دارند، به درددل یکدیگر گوش فرا می‌دهند، نظم فرامی‌گیرند و همدیگر را درک می‌کنند؛ این یعنی تمرین زندگی و آنچه در سیاست‌هایمان دنبال می‌کنیم در چنین فضاهایی محقق می‌شود.

 وزیر آموزش‌ و پرورش خاطرنشان کرد: وقتی افراد در دوران دانش‌آموزی زندگی کردن را تمرین کنند، در آینده می‌توانند زندگی خود را به‌خوبی مدیریت کنند و جامعه دیگر شاهد این‌همه اختلاف و ناسازگاری نخواهد بود زیرا آستانه تحمل افراد افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: آستانه تحمل یعنی تحمل سختی‌ها، ناامید نشدن محل مشکلات خود و دیگران، بنابراین افراد دارای مهارت‌های زندگی، افرادی هستند که همواره می‌گویند باعقل و درایتی که خداوند به من داده مشکلات را حل می‌کنم.

بطحایی تصریح کرد: آموزش‌ و پرورش قصد دارد چنین برنامه‌هایی که نشاط‌آور بوده و نوعی تمرین زندگی است را افزایش دهد، بنابراین فضای مدرسه نباید حالت خسته‌کننده و کسالت‌آور داشته باشد و باید طوری باشد که دانش‌آموز برای ورود به مدرسه لحظه‌شماری کند.

وی افزود: در راستای سیاست مهارت افزایی و تقویت برنامه‌های پرورشی، کاهش حجم کتاب‌ها و افزایش اردوها و تفریحات و انجام برنامه‌های نشاط‌آور از برنامه‌‌های آموزش‌ و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه خانه دوم شما دانش آموزان است و نباید با دل‌شوره و نگرانی به مدرسه بروید؛ سعی خواهیم کرد مدرسه را به کانون فعالیت‌های تربیتی و تمرین مهارت‌های زندگی تبدیل کنیم.

در این مراسم علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی با اشاره به برگزاری این اردو، گفت: برنامه‌های اردو صرفاً مهارتی و فعالیت‌های آن کاملاً گروهی است و دانش‌آموزان، انواع مهارت‌های زندگی را عملاً تجربه می‌کنند.

وی افزود: در این اردو علاوه بر آموزش مهارت‌ها، برنامه‌های تفریحی هم در نظر گرفته‌شده است، اما رویکرد و محور اصلی اردو آموزش مهارت‌ها و فضای عمومی، نشاط‌آور و همه رقابت‌ها نیز گروهی است بنابراین این فعالیت‌ها کاملا منطبق بر سیاست‌های جدید وزارت آموزش‌ و پرورش است.

در پایان این مراسم وزیر آموزش‌وپرورش از چادرهای دانش‌آموزی بازدید و از نزدیک  فعالیت اردویی دانش آموزان را مشاهده کرد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,592 بازدید

    0 نظر

    درج: 15 مرداد 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir