تقویت نظارت بر عملکرد مالی مدارس

0
تقویت نظارت بر عملکرد مالی مدارس

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس ایجاد نظام یکپارچه مدارس با هدف مشخص شدن دریافت میزان پول هر مدرسه از خانواده‌ها و نحوه هزینه‌کرد آن را ضروری دانست.

 

داوود محمدی با انتقاد از اینکه بر نحوه دخل و خرج کمک‌های مالی خانواده‌ها به مدارس نظارت نمی‌شود، گفت: این مسئله نشان از وجود روزنه‌های فساد مالی در مدارس دارد لذا ایجاد نظام یکپارچه مدارس با هدف مشخص شدن دریافت میزان پول هر مدرسه از خانواده‌ها و نحوه هزینه‌کرد آن ضروری است.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه عموم فرهنگیان و مدیران و مسئولان مدارس متدین و با اخلاق هستند و نهادهای مختلفی در انتخاب آن‌ها نظارت دارند اما تقویت نظارت بر عملکرد مالی مدارس همچون دیگر مسائل اهمیت فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه نباید با پشت گوش انداختن مسائل به ایجاد فضای فساد مالی مدارس دامن زد، افزود: شفاف‌سازی پول‌های دریافتی مدارس به ضرر هیچ کس نیست لذا خرج کردن پولی که اولیای دانش‌آموزان به حساب یک مدرسه واریز کرده‌اند در جایی دیگر و حتی برای مدرسه دیگر جایز نیست.  

محمدی با انتقاد از مسکوت ماندن طرح ایجاد نظام یکپارچه مدارس به دلیل برخی مقاومت‌ها یا اشکالات، اضافه کرد: در بحث دریافت کمک‌های مالی از خانواده‌ها،‌ برگزاری کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه‌ها و فروش کتاب‌های کمک آموزشی بخش خصوصی، درآمدهایی نصیب مدارس می‌شود که اعلام نحوه هزینه‌کرد آن‎ها جزو حقوق خانواده‌ها است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: ریز هزینه‌های مدرسه باید برای خانواده‌ها بازگو شود از سوی دیگر نظارت بر عملکرد مدارس درباره دریافت کمک‌های مالی و هزینه آن باید از سوی ادارات آموزش‌وپرورش هر منطقه صورت بگیرد.

درآمد 10 هزار میلیارد تومانی مدارس دولتی از محل کمک‌های مالی خانواده‌ها، خبری بود که در روزهای اخیر مشاور اقتصادی وزیر آموزش‌وپرورش از آن سخن گفت، طبق گفته‌‌های او "از 85 هزار مدرسه که تحت پوشش حساب یکپارچه مدارس هستند فقط 19 هزار مدرسه 2800 میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی دریافت کرده‌اند" پول‌هایی که نظارت دقیقی بر نحوه هزینه‌کرد آن‌ها وجود ندارد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,243 بازدید

    0 نظر

    درج: 12 خرداد 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir