مطالعات نشان میدهد نقاشی کردن و تمرینهای ترسیمی به یادگیری بهتر دانشآموزان کمک میکند.
به گزارش ایسنا، متخصصان دانشگاه نورث وسترن معتقدند که تمرینهای ترسیمی در کلاسهای درس بلااستفاده مانده است.
این روش اگرچه به دانشآموزان کمک میکند که اطلاعات را پردازش و بهتر جذب کنند اما از طرفی هم ارزیابی و کنترل تمرینهای ترسیمی میتواند برای معلمان کار دشواری باشد.
به گفته کارشناسان سیستمهای آموزشی هوشمند فعلی که دانش آموزان را قادر میسازد بازخوردهای عملکردشان را در هر شرایط زمانی و مکانی دریافت کنند به ندرت قادر به سنجش و ارزیابی تمرینهای ترسیمی هستند.
برای حل این مشکل محققان آمریکایی یک برنامه نرم افزاری جدید طراحی کردهاند که میتواند پیشرفت دانش آموز را بررسی و بازخورد عملکرد او را در شرایط واقعی و متناسب با طرحی که ترسیم کرده ارائه کند.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این سیستم وضعیت قرارگیری مولفههای مدنظر در طراحی دانش آموز را با طراحی معلم مقایسه کرده و به طور مثال تایید میکند که هسته زمین داخل قسمت گوشته آن قرار دارد و در نتیجه این امکان مقایسه به معلمان کمک می کند که طراحی دانشآموزان را با مقیاسی که در اختیار دارند ارزشگذاری کنند.
از این نرم افزار سنجش میتوان در یادگیری بهتر دروسی چون زیستشناسی، زمینشناسی و مهندسی استفاده کرد