رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش از برگزاری امتحانات با رعایت پروتکلهای بهداشتی خبر داد و آغاز امتحانات نهایی دانشآموزان را از ۱۷ خرداد اعلام کرد.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، خسرو ساکی با اشاره به اینکه در برگزاری امتحانات تمام پروتکلهای بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت و ستاد کرونا ابلاغ شده مدنظر گرفته خواهد شد، اظهار داشت: برای رعایت این پروتکلها از مراقبان بهداشت وزارت آموزش و پرورش و شبکههای بهداشت محلههای آموزش و پرورش بهره خواهیم گرفت.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش افزود: اگر تا هفدهم، نظر ستاد کرونا و وزارت بهداشت تغییر کند این نظر معیار ما خواهد بود، اما تمهیدات لازم برای برگزاری امتحانات در تاریخ هفدهم خرداد ماه را آماده کردهایم و مصمم هستیم در این تاریخ اگر شرایط فراهم باشد امتحانات را برگزار کنیم.
ساکی به این سوال که آیا آییننامه نحوه برگزاری امتحانات نهایی به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ شده است، گفت: برنامه امتحانات به همه واحدهای آموزشی، ادارات نواحی و مناطق آموزش و پرورش اعلام شده و زمان برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم، هفدهم خرداد ماه است.
وی گفت: تمهیدات لازم را اندیشیدهایم، دانشآموزان را به دو گروه تقسیم کردهایم که حدفاصل اجتماعی بین صندلی دانشآموزان باید بین ۱.۸ تا ۲ متر مربع رعایت شود؛ یعنی دانشآموز تا صندلی کناری و جلو دو متر فاصله داشته باشند.
ساکی با بیان اینکه برای برگزاری امتحانات تمهیداتی اندیشیدهایم، گفت: از جمله این تمهیدات؛ مراقبین بهداشت در مبادی ورودی سالنهای برگزاری امتحانات حضور داشته باشند؛ دانش آموزان را به استفاده از ماسک و دستکش و رعایت پروتکلها و فاصلهها توصیه کردهایم.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت با بیان اینکه برنامه امتحانات نهایی در پورتال وزارت آموزش و پرورش اعلام شده و در مدارس هم نصب شده است در مورد منابع امتحانات خرداد ماه اظهار داشت: آموزشهای امسال دانش آموزان با شرایط شیوع کرونا به دو بخش تقسیم شد، بخش اول تا پایان بهمنماه و حتی هفته اول اسفندماه، حدود ۸۰ درصد کتب درسی در اکثر کلاسهای پایه دوازدهم تدریس شده است و بخش دوم ۲۰ درصدی بود که از طریق آموزش غیرحضوری توسط شبکههای تلویزیونی و بسترهای پیامرسانهای موجود و شبکه شاد انجام گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: لذا ما ۸۰ درصد اول را برای همه دانشآموزان مبنا قرار دادیم و ۱۶ نمره از این بخش سوال طرح میکنیم و برای چهار نمره باقیمانده یعنی بخش دوم نیز دو نوع سوال طرح میکنیم؛ چهار نمره از ۲۰ درصدی که توسط آموزش غیرحضوری تدریس شده و چهار نمره نیز از همان ۸۰ درصد قبلی.
وی اضافه کرد: دانشآموزانی که درآموزش غیرحضوری مشارکت داشتند در صورت تسلط بر سوالات میتوانند به سوالات ۲۰ درصد پایانی پاسخ دهند، اما اگر دانشآموزی که تعداد آنها بسیار کم است، به هیچ یک از شیوههای آموزش غیرحضوری نداشتهاند برای آنکه حقی از آنها تضییع نشود، از همان ۸۰ درصدی که ۱۶ نمره سوال طرح شده این چهار نمره نیز طرح شده است که امیدواریم انتخاب کنند و پاسخ دهند.
ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون: