سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از تبدیل بیضابطه مدارس دولتی به غیردولتی، گفت: برخی مدارس نوساز دولتی را با تغییر تابلو به "مدارس غیردولتی" تبدیل واگذار کردند.
سیدحمایت میرزاده با اشاره به سرانه غیراستاندارد فضای آموزشی در کشور، گفت: استاندارد نبودن مدارس واقعیت تلخی است که گذر از آن بسیار سخت و پیچیده است اما مسائل متعددی در محدود شدن تعداد مدارس با کیفیت مناسب دخیل هستند از جمله آنکه برخی مدارس نوساز دولتی را صرفا با تغییر تابلو به "مدارس غیردولتی" تبدیل کرده که تعداد محدودی دانشآموز آن هم با ویژگیهای خاص میتوانند در این فضاها تحصیل کنند.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدارس نوساز غیردولتی ابتدا دولتی بودهاند اما پس از تبدیل وضعیت تعداد محدودی دانشآموز را بدون شیفت بعدازظهر در خود جای دادهاند، افزود: با توجه به فرسوده شدن اکثر مدارس دولتی باید مدارس خاص را به حالت دولتی بازگرداند و به صورت دو شیفت از آنها استفاده کرد تا تعداد بیشتری از دانشآموزان در مدارس امن درس بخوانند.
وی با بیان اینکه این یکی از راهکارهای مناسب برای جبران کمبود فضای آموزشی است، ادامه داد: درواقع نه تنها مدرسه خاص برای یک منطقه ساخته نشده است بلکه مدرسه دولتی آنها را نیز با تغییر تابلو تبدیل به مدرسه خاص کرده و تعداد دانشآموزان مشخصی را در آن برای تحصیل جا دادهاند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه شکاف ایجاد شده به قدری عمیق است که به راحتی نمیتوان آن را پر کرد، اضافه کرد: مدارس غیردولتی باید از ابتدا با این هدف ساخته شوند نه آنکه مدارس دولتی که با اعتبارات دولتی ساخته شدهاند را به غیردولتی تبدیل کرده و دانشآموزان آن منطقه مجبور به جمع شدن در یک مدرسه دیگر با تراکم بالا شوند.
ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون: