پوشش 10 درصدی دانش‌آموزان در طرح ایران ـ مهارت

0
پوشش 10 درصدی دانش‌آموزان در طرح ایران ـ مهارت

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش از رونمایی طرح ایران ـ مهارت، در مهر 96 خبر داد که هم اکنون در 8 استان در حال انجام است و 10 درصد از دانش‌آموزان را پوشش داده است.

معاونان و مدیران ستادی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک با مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور که با حضور وزیر آموزش و پرورش در اردوگاه باهنر تهران برگزار شد، مسائل متعددی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و سیاست‌های کلان آموزش و پرورش را نیز بازخوانی کردند.

مهدی نویدادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اهداف دوره‌های تحصیلی بازنگری و از 302 هدف به 67 کاهش یافته که به زودی به مدارس ابلاغ می‌شود.

وی افزود: سندتحول به یک گفتمان ملی تبدیل شد و این یک فرصت است برای همراهی همه دستگاه‌ها در اجرای آن و ممکن است یک تهدید باشد در صورتی که نتوانیم آن را محقق و اجرایی سازیم.

رضوان حکیم‌زاده معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در جذب نیروی انسانی دوره ابتدایی، لازم است تعادل در مناطق محروم رعایت شود.

وی ادامه داد: طرح راهبران آموزش که طرحی بسیار موفق بوده است باید تقویت شود و طرح کارآمد هم که به صورت آزمایشی در 3 استان اجرا شده، موفق بود.

حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار کرد: همه چیز را نباید از طریق کتاب درسی ارائه داد بلکه می‌شود از طریق برنامه‌های پژوهشی و فوق برنامه بسیاری از مطالب موردنیاز جامعه را ارائه داد.

وی افزود: ما همه در آموزش و پرورش ید واحده هستیم، باید امور را با هم به پیش ببریم، اگر والدین با آموزش و پرورش هم‌سو نباشند، کار به جایی نمی‌رسد.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: با اجرای طرح تعالی نیازی به ارسال بخشنامه به مدارس نیست.

وی اضافه کرد: طرح ایران ـ مهارت، در مهر 96 رونمایی و هم اکنون در 8 استان در حال انجام است و 10 درصد از دانش آموزان را پوشش داده است.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بیان کرد: نهضت ملی حفظ قرآن با ارائه بسته آموزشی و با حفظ موضوعی و حفظ جزء سی قرآن در دستور کار خواهد بود.

وی ادامه داد: در حوزه پرورشی با کمبود 30 هزار نیروی تربیتی و 28 هزار نیروی مشاوره روبه‌رو هستیم.

علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار کرد: جذب آموزش دهنده جدید و استمرار همکاری افراد دارای دیپلم که 126 ساعت دوره را نگذرانده‌اند در نهضت سوادآموزی ممنوع است.

وی تصریح کرد: استان‌های یزد، سمنان و تهران در میزان درصد باسوادی در کشور دارای رتبه‌های برتر هستند.

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: حوزه‌های تکثیر با حساسیتی بیش از پیش حراست شود تا سؤالات در شرایط کاملاً امن تکثیر شود.

وی ادامه داد: طرح تحلیل نتایج امتحانات نهایی در 5 ساله اخیر موفق بوده، بنابراین همچنان طرح مذکور ادامه می‌یابد.

مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان داشت: در دنیا به طور متوسط از هر 68 فرد متولد شده یک نفر مبتلا به بیماری اوتیسم است، که خوشبختانه در ایران این آمار بسیار کمتر است.

وی افزود: 550 مرکز آموزشی و توانبخشی در کشور داریم اما جامعه هدف 750 مرکز است.

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: سخت‌گیری در طرح های پژوهشی، کیفیت طرح‌ها را افزایش داد اما کمیت طرح‌ها را کاهش داده است.

وی اضافه کرد: در سال 2018 ایران میزبان المپیاد جهانی زیست شناسی با حضور یک هزار میهمان خارجی است.

علیرضا کمرئی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش اظهار کرد: کاهش مدیران و افزایش به کارگیری بانوان در مناصب مدیریتی دو سیاست اصلی آموزش و پرورش است که باید اجرایی شود.

یوسف نجفی معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش گفت: تعامل با مجلس شورای اسلامی هم انگاره مدیریتی دارد، هم انگاره ارزشی و هم انگاره قانونی دارد.

وی ادامه داد: برای توسعه کشور باید با قوه مقننه همکاری کنیم و برای اجرای خلاق سازمانی نیازمند قانون هستیم.

اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش بیان داشت: مدرسه جلوه عینی و کانون اصلی نظام تعلیم وتربیت است ، لذا نقش مدیر مدرسه در تحقق مدرسه محوری بسیار مهم و کلیدی است.

وی اضافه کرد: بهترین کاری که رئیس اداره می‌تواند در منطقه انجام دهد انتخاب یک مدیر خوب برای مدرسه است.

چهاربند افزود: طرح آزمایشی، سنجش شایستگی های حرفه ای مدیران از اول خرداد تا پایان تیرماه 97 در سه استان تهران، البرز و شهرستان های تهران، اجرا می‌شود.

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در فعالیت‌های ورزشی بر شکل‌گیری شخصیت آنها مؤثر است.

وی ادامه داد: معلم با نشاط ، دانش آموز و مدرسه با نشاطی را به وجود می آورد.

مرتضی نظری، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش اظهار کرد: پاسخگویی، واکنش سریع به مسایل و رفتار حرفه‌ای از سیاست‌های روابط عمومی آموزش و پرورش دولت دوازدهم است.

وی افزود: روابط عمومی تنها به منافع ملی می اندیشد و از دخالت دادن گرایش های سیاسی در انعکاس اخبار خودداری می‌کند.

نظری ادامه داد: طی نه ماه گذشته به طور مستمر به بازسازی و بهبود عملکرد واحد‌های روابط عمومی ستاد و استان ها پرداختیم و امروز مفتخریم نیروهای بسیار توانمند، چابک، متخصص و مسلط به رسانه و تبلیغات در روابط عمومی ها منصوب و مشغول کار هستند.

وی ادامه داد: از مدیران کل و معاونان تقاضا داریم فضایی فراهم کنند تا روابط عمومی ها صدای مطالبات و نقدها و نظرهای مخاطبان و ذینفعان آموزش و پرورش باشند و فقط گزارشگر یکسویه نظرات سازمان خود نباشند.

احمد صافی رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش گفت: بر استفاده از تجربیات بازنشستگان و درخواست از مدیران کل برای به کارگیری نیروهای بازنشسته فرهنگی در اتاق‌های فکر تأکید می‌کنم.

محمدرضا رزاقی رئیس اداره کل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد، ثبت‌نام توسط والدین از طریق سامانه الکترونیکی انجام می‌شود و استان‌ها نیز در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنند.

احمدی مشاور وزیر آموزش و پرورش در حقوق شهروندی گفت: با ظرفیت‌های موجود در دل برنامه‌های رسمی باید منشور حقوق شهروندی را پیاده کنیم؛ برای اجرای حقوق شهروندی هر فرد باید از خودش شروع کند تا این منشور محقق شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,099 بازدید

    0 نظر

    درج: 29 اردیبهشت 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir