تجهیز کتابخانه های مدارس مناطق مرزی و محروم

0
تجهیز کتابخانه های مدارس مناطق مرزی و محروم

معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش گفت: امسال مبلغ يك ميليارد و پانصد ميليون تومان صرف خريد كتاب و تجهيز كتابخانه‌هاي مدارس مناطق مرزي و محروم مي شود. به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، مهدي فيض افزود: وقتي ما ذهن دانش‌آموزان مان را با فرمول‌هاي فيزيك و شيمي پركرده‌ايم، ديگر جايي براي كتابخواني باقي نمي‌گذاريم.
 معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش افزود: قرار بوده است كه دانش آموزان علاوه بر كسب دانش، خلاق، متفكر و كتابخوان باشند؛ مهارت‌هاي زندگي را آموخته باشند و تعامل با ديگران و انجام كارگروهي را بلد باشند، در حالي كه ما زندگي بچه‌ها را با شن و ماسه پر كرده ايم و جايي براي چيزهاي مهم‌تر باقي نگذاشته‌ايم.
وي با تاكيد بر اين كه براي ارتقاي جايگاه معلم بايد به يك جريان فرهنگي دامن زد،‌ خاطر نشان كرد: دانشگاه فرهنگيان براي تربيت تربيت نيروي متخصص مورد نياز آموزش و پرورش ايجاد شده است، لذا تعريف رشته‌هاي ارائه شده در دانشگاه فرهنگيان نبايد تابع سياست هاي وزارت علوم باشد.
فيض برپايي جشنواره كتاب‌هاي آموزشي- تربيتي رشد را داراي اثرات مثبت عنوان كرد و افزود: اعتقادم اين است كه براي آنكه چرخ‌دنده‌هاي جشنواره روان تر و بهتر حركت كند، ‌بايد آن پشتوانه‌‌هاي ساختاري زير ساخت‌هاي تعاملاتي مناسب را ايجاد كنيم و براي اين كار بهتر است ما در برنامه ريزي‌هاي سازمان حضور داشته باشيم .
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه عمل كردن به مصوبه 828 شوراي عالي آموزش و پرورش مبني بر اين كه هر منبع آموزشي براي ورود به مدرسه بايد مجوز سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي را بگيرد نيازمند همفكري و هم آهنگي بيشتر است، متذكر شد:  نبايد به ديگران به چشم رقيب نگاه كنيم. بايد روي يك مجموعه اهداف تربيتي به توافق و اجماع برسيم و اين موضوع هم بايد در جايي فراتر  از ما و سازمان پژوهش باشد تا زماني كه اهداف تربيتي مشترك جايي مصوب نشود، اين مصوبه قابل اجرا نخواهد شد.
وي با اشاره به تفاهم با وزارت ارشاد در خصوص تجهيز كتابخانه افزود: قرار شده است امسال هم مبلغ يك ميليارد و پانصد ميليون تومان صرف خريد كتاب و تجهيز كتابخانه‌هاي مدارس مناطق مرزي و محروم شود. همچنين براي تجهيز كتابخانه‌هاي درون كلاسي، با معاونت‌هاي آموزش متوسطه و ابتدايي تعاملاتي برقرار كرده‌ايم و قرار شده آنها اسامي و تركيب اين كتاب‌ها را پيشنها د بدهند.
فيض در پايان با بيان اينكه فضاي امروز، بچه ها را صرفاً به سوي كتاب‌هاي درسي مي‌برد يادآور شد: در دهه‌هاي گذشته معلمان ما خودشان به شدت كتاب مي‌خواندند و پر بودند. معلمي كه پر باشد مي‌تواند دانش آموز را به خواندن تشنه كند . مشكل ديگر تنگ نظري هاي فرهنگي است كه مشكلات بسياري ايجاد كرده است ما به جاي اينكه ميدان بروز انديشه‌هاي متفاوت را وسيع تر كنيم،‌آن را تنگ تر مي‌كنيم و حواسمان نيست كه اين پالايش‌ها چه بلايي بر سر فرهنگ و انديشه مي‌آورد.  

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,913 بازدید

    0 نظر

    درج: 2 دی 1396

    توسط: m.najafi
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir