معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: «یکی از مصادیق یاریرسانی به آموزش و پرورش احترام به تصمیماتی است که وزارت آموزش و پرورش با پشتوانه علمی اتخاذ میکند؛ به طور مثال، حذف آزمون آسیبرسان پایه هفتم که منطبق بر هیچ اصول تربیتی نبود.»
رضوان حکیم زاده در مراسم استانی گرامیداشت مقام معلم که امروز در اردوگاه شهدای دانشآموز شهرستان ساری برگزار شد، مازندران را باسوادترین استان کشور برشمرد و اظهار کرد: «مازندران در جذب نوآموزان و دانشآموزان، میانگین مدرک تحصیلی معلمان، کاهش نرخ تکرار پایه و پوشش تحصیلی جزو استانهای اول کشور در آموزش ابتدایی است.»
او با اشاره به دو مقوله تکریم گفتاری و تکریم رفتاری، افزود: «کلیدیترین نشانه تکریم عدم دخالت در امور فرهنگیان و دادن اختیار تصمیمگیری به آنان به عنوان ارزشمندترین و شایستهترین اشخاص است.»
حکیمزاده تصریح کرد: «همه دستگاهها دست یاری به ما را که به طرفشان دراز شده بپذیرند و در کنار آموزش پرورش بایستند.»
او افزود: «یکی از مصادیق این تصمیمگیری احترام گذاشتن به تصمیماتی است که وزارت آموزش و پرورش با پشتوانه علمی اتخاذ میکند؛ به طور مثال حذف آزمون آسیبرسان پایه هفتم که منطبق بر هیچ اصول تربیتی نبود.»
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد که همانطور که مهندسان، پزشکان و دیگر اصناف خود تصمیم میگیرند، باید تصمیمات فرهنگیان نیز که با تکیه بر علم تربیت است باید محترم شمرده شود.
حکیمزاده یادآور شد: «چیزی که ما در جامعه شاهد آن بودیم این است که دیگرانی که تخصصی در علم تربیت نداشتهاند، اجازه ورود و اظهار نظر تخصصی در علم تربیت را به خود دادند.»
این مسئول بیان کرد: «حق معلمان است که درباره امور تعلیم و تربیت تصمیمگیری کنند و حق آموزش و پرورش به عنوان عالیترین مرجع تصمیمگیری که متشکل از نخبگان تعلیم و تربیت منطبق با اصول علم تربیت است تصمیمی را به صلاح این و مرزبوم اتخاذ کنند.»
او با بیان اینکه وقتش رسیده دست از سر مدارس برداریم، گفت: «باید مدارس را به مدیران واگذار کنیم و این تعییر در نگرش را بپدیریم.»
معاون آموزش ابتدایی وزرات آموزش و پرورش عنوان کرد: «آموزش و پرورش، مدرسه انسانهای کمسواد و بی سواد نیست که توسط دانای کل و رئیس اداره شود و نقش مسئولان فقط و فقط هدایت باشد.»
حکیمزاده بیان کرد: «وزیر آموزش و پرورش با شهامت و جسارت تمام پیگیری میکند تا کودکی کودکانمان را به رسمیت بشناسیم و وقت آن رسیده است از تجاوز به سرزمینهای کودکانمان دست برداریم.»
او تاکید کرد: «نوجوانان ما نباید قربانی تصمیمگیری و آینه آرزوهای ما شوند، آنها را مقایسه کنیم، برچسب بزنیم و جدایشان کنیم و این قانون تا کنون جواب نداده است و نظامهای پیشرو که دانشآموزان را سرمایه خود میدانند این کار را نمیکنند.»
ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون: