کمبود معلم منجر به تعطیلی مدارس کم‌جمعیت کشور شده است

0
کمبود معلم منجر به تعطیلی مدارس کم‌جمعیت کشور شده است

حمیدرضا حاجی بابایی صبح چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان همدان بابیان اینکه در هر جامعه ای اگر به دو محور اساسی آموزش و بهداشت و سلامت مردم توجه و مشکلات این دو بخش حل شود آرامش آن جامعه تضمین خواهد شد، گفت: سایر بخش ها نیز به تبعیت از این دو بخش در ارتقای شاخص های ارائه خدمات به مردم بهبود کیفیت خواهند داشت.

خانواده ها نباید برای دسترسی به مدارس دولتی با مشکل مواجه باشند

حاجی بابایی حق دانش آموزان و خانواده ها در دسترسی به آموزش و پرورش با کیفیت و رایگان را از اصول مهم قانون اساسی برشمرد و گفت: خانواده ها نباید برای دسترسی به مدارس دولتی با مشکل مواجه باشند.

وی با تاکید براینکه در کنار بهبود کیفیت مدارس دولتی می توان از مشارکت بخش خصوصی نیز بهره برد اما این بدان معنا نیست که به طور غیرمستقیم مردم را مجبور به استفاده از مدارس غیردولتی کنیم، گفت: باید با تمام توان مدارس دولتی را حمایت کرده و برای ارتقای کیفیت آن از همه ظرفیتها استفاده کنیم.

حاجی بابایی با بیان اینکه انسان گران قیمت ترین موجود هستی است و باید بیشترین سرمایه ها را برای تربیت بهینه او صرف کرد، ادامه داد: هر قدر این سرمایه گذاری هوشمندانه و هدفمندتر صورت گیرد جامعه ای متعالی و رشد یافته خواهیم داشت.

وی گفت: ارزشمندترین سرمایه گذاری هر دولتی سرمایه گذاری برای آموزش و پرورش آن جامعه است که باید در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی آموزش و پرورش را ویترین شیشه ای در هرجامعه خواند که همه باید برای زیبایی و درخشش آن تلاش کرد و گفت: اگر این ویترین کدر شود، پیامدهای آن دامان همه افراد جامعه را خواهد گرفت.

۱۶۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه ها تعلق گرفته است

حاجی بابایی گفت: در راستای بهبود کیفیت فعالیت وزارت آموزش وپرورش یک درصد از بودجه سازمان های دولتی و بانکها در لایحه بودجه ۹۷ کسر شده و از مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان، ۳۴۰۰ میلیاردتومان به آموزش و پرورش و ۱۶۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه ها تعلق گرفته است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس به پیگیری این فراکسیون و تصویب رایگان شدن هزینه های آب و برق و گاز مدارس نیز اشاره کرد و گفت: تلاش ما برای آزاد سازی وقت مدیران پرداختن به برنامه های کیفی و هویت بخشی به مدارس بوده است.

وی به اختصاص یک هزار میلیاردتومان اوراق مشارکت به مدرسه سازی و پرداخت بدهی نوسازی مدارس از طریق تهاتر پیمانکاران با بانکها نیز اشاره و تاکید کرد: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هم از این طریق برای چند دستگاه اجرایی از جمله آموزش وپرورش در لایحه ۹۷ مصوب شده است.

وی گفت: هوشمند سازی مدارس به ویژه در مناطق محروم و حاشیه نشین باید مدنظر باشد و مدیرکل آموزش و پرورش برای پیگیری این مصوبه از طریق وزارت ارتباطات اقدام کند به گونه ای که طی ۵ سال باید همه مدارس هوشمندسازی شوند.

حاجی بابایی همچنین به هماهنگی های صورت گرفته با بنیاد برکت زیر نظر مقام معظم رهبری برای ساخت ۵ مدرسه ترجیحا ۱۲ کلاسه در همدان اشاره کرد و گفت: این موارد علاوه بر هزینه های دولتی است که مورد تصویب قرار گرفته است

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس از پیگیری های این فراکسیون درخصوص بحران کمبود معلم نیز سخن گفت و تاکید کرد: کمبود معلم طی سال های اخیر منجر به افزایش جمعیت کلاس ها و در مواردی تعطیلی مدارس کم جمعیت به ویژه در دوره متوسطه شده که باید هر چه سریعتر برای این بحران چاره اندیشی شود.

وی تاکید کرد: تا ۵ سال آینده حدود ۵۰۰ هزار معلم بازنشسته می شوند که عدم توازن ورودی های آموزش و پرورش به سبب کمبود پذیرش دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان که باید سالانه ۳۰ هزار دانشجو می گرفت ولی به ۳ تا ۴ هزار دانشجو اکتفا کرده آموزش و پرورش را ناگزیر به اجرای آزمون استخدامی می کند.

حاجی بابایی به مسئولین حاضر در جلسه توصیه کرد: به گونه ای پیش بینی و برنامه ریزی کنید که این بحران منجر به کاهش کیفیت خدمات آموزش وپرورش نشود

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس در آموزش و پرورش به عنوان کسانی که تجربه خدمت در آموزش وپرورش را دارند، گفت: ایجاد تسهیلات رفاهی برای معلمان همواره محور برنامه های ما در مجلس و دولت بوده کمااینکه از سالهای قبل ۹ استخر در استان همدان کلنگ زنی شده که متاسفانه عملیات اجرایی آنها متوقف شده بود اما با پیگیریهای صورت گرفته و برآورد هزینه  ۳میلیارد و ۷۰۰ میلیونی برای دو استخر ناحیه یک و دو همدان، ۲میلیارد تومان در اسفند تخصیص یافت و در اولین تخصیص اعتبار ۹۷ نیز مابقی، برای تکمیل این دو پروژه تعلق خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: باید این دو پروژه از نظرات امکان مجهزترین و مدرنترین استخرهای همدان باشند و برای استفاده فرهنگیان و دانش آموزان تا تیرماه سالجاری به بهره برداری برسند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,205 بازدید

    0 نظر

    درج: 5 اردیبهشت 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir