اجباری کردن پیش‌دبستانی، مانع بازماندگی از تحصیل است

0
اجباری کردن پیش‌دبستانی، مانع بازماندگی از تحصیل است

مدیرکل اداره آموزش و پرورش خوزستان گفت: ما پیش‌دبستانی را برای اولین بار در استان و کشور اجباری کردیم تا یک مانع بزرگ بر سر راه بازماندگی از تحصیل ایجاد کنیم زیرا ما یک استان چند زبانه با محرومیت‌های فرهنگی و اقتصادی هستیم.

پیش از ظهر روز چهارشنبه  چهارمین جشنواره آموزگاران تلاشگر استان خوزستان در اهواز برگزار شد.

محمد تقی‌زاده در این مراسم اظهار کرد: رسالت و ماموریت اصلی ما معلمان و فرهنگیان، توانمندسازی، بهسازی، تربیت و آموزش فرزندان این سرزمین است و امروز شاهد هستیم همکاران ما در این مسیر نهایت زحمت را می‌کشند.

وی افزود: به‌نظرم آن‌چه در نهایت باید حاصل شود آموزش و تربیت در جهت آموختن ساده‌ترین مهارت‌های زندگی اجتماعی است و چیزی که امروزه سرزمین، میهن و تمدن اسلامی ما سخت به آن نیازمند است همین درک و فهم و شعور و معرفت نسبت به ساده‌ترین واژه‌ها همچون مودت، دوستی، محبت، وحدت و همراهی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: ماموریت اصلی ما انتقال این مفاهیم است و اگر ما سطح ماموریت خود را صرفا به آموختن خواندن، نوشتن و حساب کردن به دانش‌آموزان تنزل بدهیم، جامعه موفقی نخواهیم داشت و باید به اینجا برسیم که فرزندان ما بدانند باید برای چه چیزی دغدغه داشته باشند و درباره چه چیزهایی بیاندیشند.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش خوزستان گفت: متاسفانه امروز در جامعه پرگو،کم‌خوان و اندک‌نویس زندگی می‌کنیم در حالی‌که در طول تاریخ سرزمین ما مهد کتاب و کتاب‌خانه بوده اما امروزه ما فرصتی برای مطالعه نداریم و این‌ها دغدغه‌های فکری یک جامعه است که باید به آن‌ها بپردازیم.

وی افزود: اگر هویت فکری و شخصیت فرزندان ما به مبانی دینی، فرهنگی، تاریخی و ملی ما وصل شود، سطح آسیب‌ها و دغدغه‌ها در این زمینه کاهش می‌یابد و توصیه من به همکارانم این است که سعی کنید ذهن دانش‌آموزان را از چارچوب بسته کتاب و مدرسه خارج کنید و به مطالعه درباره مسائل مختلف دینی، مذهبی، تاریخی، علمی و فرهنگی وصل کنید زیرا آن‌چه که قالب شخصیت فرزندان را شکل می‌دهد مطالعه خارج از درس است.

تقی‌زاده درباره اقدامات شاخص آموزش و پرورش در 4 سال گذشته اظهار کرد: ما پیش‌دبستانی را برای اولین بار در استان و کشور اجباری کردیم تا یک مانع بزرگ بر سر راه بازماندگی از تحصیل ایجاد کنیم زیرا ما یک استان چند زبانه با محرومیت‌های فرهنگی و اقتصادی هستیم و این اقدام بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: یکی دیگر از مزایای طرح اجباری کردن پیش‌دبستانی، استخدام نیروهای حق‌التدریسی و افزایش ظرفیت اشتغال در آموزش و پرورش استان بود که باعث شده 11 هزار نفر دیگر را به کار بگیریم ولی باید بگویم در این راه شخص بنده در مقابل بسیاری از فشارها ایستادم.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,938 بازدید

    0 نظر

    درج: 24 اسفند 1396

    توسط: poortahan
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir