ضرورت حضور دانش آموزان در پارک های علم وفناوری

0
ضرورت حضور دانش آموزان در پارک های علم وفناوری

 رئیس مرکز تحقیقات علمی ایران، توسعه پژوهش در بخش دانش‌آموزی را یکی از سیاست‌های علم و فناوری در کشور عنوان کرد و گفت: پارک‌های علم وفناوری یکی از بسترهایی است که باید فرصت حضور دانش‌آموزان را در این پارک‌ها فراهم کرد.وحید احمدی در آستانه هفته پژوهش با اشاره به وضعیت پژوهش در بخش دانش‌آموزی اظهارداشت:‌ در سال‌های اخیر رابطه بین دانش‌آموزان و فضای علمی کشور در بخش پژوهش گسترده‌تر از گذشته شده و پیوند این دو بخش مستلزم توجه و حمایت به پژوهش دانش‌آموزی است.

رئیس مرکز تحقیقات علمی ایران با بیان اینکه به فرهنگسازی در بخش پژوهش دانش‌آموزی در کشور نیاز داریم، گفت: اگر بسترسازی برای ورود دانش آموزان به عرصه تحقیقات علمی به درستی فراهم شود، آینده علمی کشور تأمین می‌شود. در این زمینه نیاز به فرهنگسازی داریم و علاوه بر مدارس، اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی دانشگاه‌‌های کشور باید بسترسازی لازم را برای ورود دانش‌آموزان به مسایل مربوط به پژوهش فراهم کنند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان زبان گویای علم و پژوهش در کشور هستند، گفت: مسأله پژوهش باید از ابتدای دوران تحصیل دانش‌آموز آغاز شود و این امر علاوه بر فرهنگسازی به آموزش نیاز دارد. البته در این زمینه وزارت علوم با همکاری وزارت آموزش و پرورش جشنواره‌هایی را برای مقاطع مختلف تحصیلی برگزار می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری سابق وزارت علوم با اشاره به برگزاری هفته پژوهش و جشنواره‌های دانش‌آموزی گفت: هفته پژوهش فرصت مناسبی برای حمایت جدی از پژوهش دانش‌آموزی در راستای پیوند دانش‌آموز و مسأله پژوهش است که این فرصت در سال‌های اخیر برای دانش‌آموزان علاقمند از طریق برگزاری جشنواره‌های مربوطه ایجاد شده است.

وی ضمن تأکید بر توسعه پژوهش در بین دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: پارک‌های علم وفناوری یکی از بسترهایی است که می‌تواند به عنوان الگویی در حوزه علم وفناوری در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد و باید فرصت حضور دانش‌آموزان در پارک‌های علم و فناوری فراهم شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,531 بازدید

    0 نظر

    درج: 20 آذر 1396

    توسط: m.najafi
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir