جشنواره‌های علمی راهی برای بروز خلاقیت دانش آموزان

0
جشنواره‌های علمی راهی برای بروز خلاقیت دانش آموزان

برگزاری جشنواره‌های علمی در حوزه دانش‌آموزی و تولید محتوا در این بخش یکی از اقدامتی است که منجر به بروز خلاقیت این قشر می‌شود، قشری که به عنوان آینده سازان این مملکت مطرح هستند و هر تلاشی برای ارتقای آنها تلاش برای پیشرفت آینده کشورمان است.
بروز خلاقیت و نوآوری دانش آموزان کشور گامی در جهت تربیت نیروی مستعد برای آینده کشورمان است که در نهایت موجب توسعه علمی و پیشرفت سرزمین مان می شود. البته بهره مندی تمامی دانش آموزان کشور از مزایای آموزشی یکی از لازمه های این امر است. در این راستا نیز جشنواره طرح پروژه های دانش آموزی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان برگزار می شود. اساس برگزاری این رویداد هدایت و مشاوره اینترنتی دانش آموزان است تا با این روش شاهد توسعه آموزش مبتنی بر جستجوگری باشیم. این جشنواره به منظور گسترش فرهنگ پژوهش، لذت بردن از دانستن و عمیق کردن فهم دانش آموزان از طریق یادگیری براساس جستجو گری طراحی شده است. روند هم به این صورت است که محتواهایی در حوزه های مختلف همچون هوا فضا، خوردو خورشیدی، رباتیک، سازه های ماکارونی و بالسایی، ماشین های کمیکار، ابرحباب، مسابقات آزمایشگاهی، بازی سازی، نجات تخم مرغ، خودرو خورشیدی، کوره خورشیدی، فوتومیکروگراف و برنامه نویسی تولید شده و بر روی سایت قرار گرفته تا گام به گام دانش آموزان در زمینه موضوع مدنظرشان هدایت شوند. درگیر شدن دانش آموزان در پروسه یادگیری، ارتقای تدریس و آموزش به سطوح بالاتر، رواج استفاده درست از فناوری از جمله اهدافی است که رویداد مدنظر قرار داده است. ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی یکی از نهادهایی است که از این جشنواره حمایت می کند.
الناز فطیر مدیر بخش مرکز یادگیری تبیان درباره همکاری ستاد با این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره هر سال برای مقاطع پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی برگزار می شود و ثبت نام در سیزدهمین دوره این رویداد از 13 آبان ماه آغاز و تا 30 بهمن ادامه دارد. حوزه انرژی هم یکی از زمینه هایی است که دانش آموزان می توانند دستاوردهای خود را ارائه دهند.
به گفته وی، ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی در سه بخش مسابقه و حوزه های آبگرمکن خورشیدی، توربین های بادی و خودروهای خورشیدی و سه بخش سمینار و غرفه محتواهایی را تولید و درسایت جشنواره قرار داده تا بر اساس محتواهای تولید شده دانش آموزان دستاوردهای خود را تولید کنند. دانش آموزان می توانند با بهره گیری از این مطالب و با توجه به استعداد و علاقه خود پروژه مورد نظرشان را انتخاب کنند و پس از عضویت در سایت از طرح درس های ارایه شده برای هر پروژه در بخش پروژه های دانش آموزی بهره بگیرند.
بنابراین این جشنواره را می توان گامی در مسیر توسعه علمی کشور دانست چرا که آموزش دانش آموزان این مرز و بوم درگیری آن است. دانش آموزان با انتخاب پروژه مورد نظرشان گام به گام می توانند از مشاوره ها بهره گیرند و محصول یا پروژه ای با کیفیت لازم تولید کنند. در بخش ویترین وسایل مورد نیاز همه وسایل و ابزارهایی که ممکن است در طی انجام یک پروژه مورد استفاده قرار بگیرد معرفی شده و در بخش مهارت های فنی نحوه استفاده و کاربرد این وسایل بیان شده است. هم چنین در بخش بازدیدهای علمی مکان های متنوعی جهت بازدید دانش آموزان معرفی شده که می توان جهت افزایش انگیزه و تکمیل مشاهدات هر پروژه از آن ها بازدید کنند. هم چنین هر ساله در هر جشنواره تعدادی از گروه ها در بخش دستاورد های جدید شرکت می کنند این ایده ها در بخش بانک ایده جمع آوری و سال آینده به عنوان ایده های پینشهادی برای سایر علاقه مندان ارایه می شود. سیزدهمین دوره از این رویداد اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ مصادف با هفته معلم در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران خواهد بود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,233 بازدید

    0 نظر

    درج: 11 آذر 1396

    توسط: m.najafi
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir