فعالیت 3000 راهبر آموزشی در سال تحصیلی جدید

0
فعالیت 3000 راهبر آموزشی در سال تحصیلی جدید

نظارت و راهبری آموزشی یکی از اصلی‌ترین وظایف مدیران مدارس است. در برخی مدارس روستایی و مناطق محروم بویژه کلاس‌های چند پایه که اساسا توسط یک یا چند معلم محدود اداره می‌شوند و مدیر به معنای واقعی وجود ندارد، ضروری است افرادی توانا به عنوان «راهبر آموزشی» جایگزین مدیر و معاون مجتمع شوند و فرآیند آموزش و یادگیری در مدارس را هدایت، نظارت و راهبری کنند.
طرح راهبر آموزشی سال گذشته در استان‌های کشور به اجرا درآمد. بر اساس این طرح راهبر آموزشی ضمن برخورداری از شایستگی‌ها و صلاحیت‌های دانشی و مهارتی روزآمد هدایت و راهبری و نظارت بر فرآیندهای آموزشی و پرورشی از طریق بهره‌گیری از شیوه‌ها و روش‌های مناسب با تمرکز بر فعالیت مدارس درجهت دستیابی به تعالی مدیریت مدرسه و رشد و بالندگی حرفه‌ای کارکنان در راستای تسهیل تحقق اهداف آموزشی و پرورشی را برعهده دارد.
این طرح با اهداف مهم ارتقای کیفی امور آموزشی و پرورشی در مدارس مورد نظر، ارتقای سطح مهارت‌های حرفه‌ای معلمان و تبادل تجربیات آموزشی و پرورشی، جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان با ارائه خدمات مشاوره‌ای و راهبری آموزشی و کاهش فاصله سطح علمی دانش آموزان و رسیدن به سطح میانگین منطقه‌ای آغاز شده است. این طرح می‌خواهد از طریق مشارکت معلم با راهبر دیدگاه مشترک ایجاد کند تا ضمن مقایسه آنچه که تدریس و یادگیری در محیط کلاس و مدرسه می‌تواند و باید باشد با آنچه که اکنون هست، برنامه ریزی آموزشی مناسب را مرحله به مرحله با مشارکت معلم طراحی و اجرا کنند.
هدف از حضور راهبران ارائه خدمات راهنمایی و مشاور ه‌ای آموزشی و تربیتی به معلمان و کارکنان مدارس تحت پوشش است و ایجاد محیطی صمیمی برای هدایت آنان در برنامه‌های اقدام پژوهی و درس پژوهی در مدارس تحت پوشش و بانگاه تحولی در امر نظارت و راهبری است. در این طرح راهبر بازرس نیست، یاور است. راهبر مچ گیر نیست، دست گیر و در شرایط حاضر می خواهد به عنوان یک تسهیل کننده و یاری دهنده موانع و مشکلات را با مشارکت معلم شناسایی و رفع کند و همچنین چهره‌های گمنام و موفق کلاس های چند پایه روستایی و عشایری را که با تمام مشکلات و تنگناهای موجود با عشق و علاقه معلمی می کنند به جامعه بشناساند تا به عنوان معلمان نمونه در عرصه تعلیم و تربیت معرفی شوند به صراحت اعلام می دارد.
در همین راستا صادق صادقپور، مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، از تهیه نرم افزار راهبران آموزشی خبر داد و اظهار کرد: راهبران آموزشی گام‌های خوبی را در سال گذشته برداشتند.

وی افزود: سال گذشته 2515 راهبر آموزشی نظارت بالینی و حمایتی مدارس را انجام دادند و امسال این تعداد به 3000 نفر می‌رسد. استقبال از این طرح خوب بود و در استانی چون کردستان حدود 30 نفر نیاز داشتیم اما بیش از 300 نفر متقاضی بودند. امیدواریم امسال راهبران آموزشی در راستای کیفیت بخشی موثر واقع شوند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,269 بازدید

    0 نظر

    درج: 10 مهر 1396

    توسط: zinatlou
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    بیست پک
    هوش کمپلکس ششم
    هدیه+خرید
    هدیه+خرید

    دسته بندی مطالب

    هدیه+خرید
    هدیه+خرید

    آخرین نظرات ارسالی

    سلام این کتاب برای کنکور ۱۴۰۴ ویرایش شداه؟
    واقعا این کتاب خیلی به درد بخور بود ممنون از انتشارات مهر و ماه
    سلام وقت بخیر چاپ جدیدش کی میاد؟
    سلام من با این کتاب تونستم تیزهوشان قبول بشم خیلی خوبه
    سلام این کتاب چاپ چه سالی؟
    حسین 1403/05/8 - 07:46
    سلام تفاوت رشته فقه و حقوق با فقه و مبانی حقوق چیه؟!

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir