مدیریت و نظارت بر بوفه مدارس توسط والدین

-1
مدیریت و نظارت بر بوفه مدارس توسط والدین

مدیریت و نظارت بوفه مدارس به والدین سپرده می شود. محمدرضا ولی زاده رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان، با بیان اینکه این تفاهمنامه در راستای ساماندهی بوفه ها و پایگاه های تغذیه سالم در مدارس انجام می شود، اظهار داشت: با اجرای این تفاهمنامه از یک سو وزارت بهداشت از طریق کارشناسان بهداشت خود، نظارت مکملی بر فعالیت بوفه مدارس خواهد داشت و از سوی دیگر وزارت آموزش و پرورش نیز آموزش های لازم را به والدین ارائه می کند.

وی با بیان اینکه با به کار گیری ظرفیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نظارت مستقیم والدین در آینده شاهد بهبود فعالیت بوفه مدارس خواهیم بود، ادامه داد: آموزش و پرورش کار صدور مجوز و معرفی گردانندگان آن به مراجع ذی صلاح برای گرفتن کارت بهداشتی را بر عهده دارد و بعد از آن نظارت دقیقی بر فعالیت بوفه های مدارس انجام نمی شود زیرا نظارت بر 107 هزار مدرسه با توجه به محدودیت منابع انسانی و اعتبارات بسیار دشوار است.
وی ادامه داد: با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد مذاکره شده و جلساتی را با دفتر بهبود تغذیه جامعه این وزارتخانه برگزار کردیم و قرار است این تفاهم نامه برای اجرای یک کار مشترک در زمینه ساماندهی بوفه مدارس به امضا برسد.

رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان یادآورشد: در این رابطه بنا داریم کارگروهی متشکل از نمایندگان اولیا عضو انجمن های اولیا و مربیان و کارشناسان دو وزارتخانه تشکیل دهیم تا والدین بتوانند از طریق این کارگروه نظرات خود را منتقل کنند وبا این اقدام از ظرفیت والدین برای اداره بوفه های مدارس استفاده می شود زیرا کسی بهتر از والدین نمی توانند این بوفه ها را اداره و نظارت کنند.
ولی زاده اضافه کرد: اکنون انجمن اولیا و مربیان در برخی مدارس شهر تهران و کشور، بوفه را به والدین اجاره می دهند و اولیا نیز از مواد غذایی سنتی به عنوان میان وعده دانش آموزان استفاده می کنند که این مواد هیچ گونه ضرری برای دانش آموزان ندارد.
وی تصریح کرد: با مذاکرات انجام شده یکی از خدماتی که وزارت آموزش و پرورش باید در قالب استانداردهای مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانش آموزان ارائه کند، بهره گیری از بهداشت یاران و کارشناسان بهداشت برای نظارت بر بوفه های مدارس است به این نحو که کارشناسان بهداشت در مدارس حضور پیدا کرده و آموزش های مربوط به تغذیه سالم و نقش و اهمیت تغذیه سالم در میزان یادگیری دانش آموزان را برای والدین و خانواده ها تشریح می کنند.

ولی زاده اظهار کرد: از آنجا که تاکنون ساز و کاری برای مشارکت والدین در زمینه نظارت قانونمند و سازماندهی شده بر بوفه های مدارس را نداشته ایم و انجمن اولیا و مربیان صرفا به شکل سنتی و سلیقه ای به این مساله ورود پیدا کرده اند، امضای این تفاهمنامه و همراهی وزرای این دو دستگاه پشتیبان خوبی برای تحقق اهداف است.
رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در تلاش هستیم تا این تفاهمنامه تا اول مهر ماه به امضای طرفین رسیده و بخشنامه آن در اختیار مدارس سراسر کشور قرار گیرد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,811 بازدید

    0 نظر

    درج: 19 شهریور 1396

    توسط: zinatlou
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir