تشکیل شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی در استان‌ها

0
تشکیل شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی در استان‌ها
رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی در سطح استان‌ها برای نخستین بار گفت: تفویض اختیارات به شوراهای هماهنگی موسسان حرکتی بسیار جدی در راستای تمرکززدایی در آموزش و پروش قلمداد می‌شود.

به گزارش ایسنا، مرضیه گرد در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت جلب مشارکت خیران در آموزش و پرورش، اظهار کرد: یکی از موانع موجود برای جذب مشارکت این است که مسئولان در رده تصمیم سازی و تصمیم گیری بعضا به این موضوع باور ندارند؛ آموزش مشارکت پذیری بسیار مهم است.

وی افزود: ما در این زمینه دو نقش داریم. نخست دعوت از دستگاه‌ها در حوزه برون سازمانی و استفاده از ظرفیت‌های بیرون از وزارتخانه و دوم استفاده از مشارکت سرمایه گذاران آموزشی در مدارس غیردولتی است.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی با بیان اینکه اکنون دیگر تنها حفظیات دروس مد نظر نیست و باید زندگی اجتماعی به دانش آموزش داده شود، گفت: یک دانش آموز باید در سیستم تعلیم و تربیت بیاموزد که چگونه اجتماعی باشد و حقوق سایر شهروندان را رعایت کند. همچنین باید برای مشارکت جویی و مشارکت پذیری فرهنگ سازی کنیم و تلاش کنیم حرمت سرمایه گذاران آموزشی حفظ شود و افرادی به جای آنکه در بخش مصرفی سرمایه گذاری کنند بیایند و سرمایه گذاری فکری داشته باشند.

گرد ادامه داد: از سوی دیگر برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش باید تفکر اولیای ما نیز تغییر کند. اگر بتوانیم سرمایه گذاری در آموزش را توسعه دهیم حرکت خوبی انجام داده‌ایم. هر چند ممکن است انحراف از قوانین در همه جا دیده شود اما در نهایت باید اصل مشارکت را بپذیریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید این تفکر اولیاء که صفر تا 100 تربیت به عهده آموزش و پرورش است تغییر کند، گفت: متاسفانه دنیای اینترنت تفکرات دانش آموزان ما را دستخوش تغییراتی کرده و اکنون فقط آموزش رسمی جوابگو نیست. باید ذهن معلم و شاگرد، ذهن فعال و پویایی باشد.

گرد ادامه داد: طی چهار سال اخیر تلاش کردیم از فرصت‌های قانونی برای تقویت مشارکت‌ها استفاده کنیم، خرسند هستیم که قانون تاسیس دائمی شدن مدارس در این دولت و مجلس به تصویب رسید. همچنین در تلاش هستیم برای شوراهای آموزش و پرورش هم فکری کرده و آن را از حالت فرمایشی خارج کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نقش موسسان مدارس جدی‌تر از قبل شده است. نگاه وزیر آموزش و پرورش نیز این است که اختیارات تا جای ممکن به مدارس و مناطق تقسیم شود و ما در ستاد نقش حمایتی و نظارتی‌مان را تقویت کنیم. در همین راستا برای نخستین بار شکل گیری شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی را ابلاغ کردیم تا این افراد در کنار مسئولان آموزش و پرورش باشند. امیدواریم نمایندگان این شوراها در نهادهایی چون سازمان تامین اجتماعی هم حضور پیدا کنند.

گرد با بیان اینکه اعضای این شورای هماهنگی در استان‌ها افراد شایسته و متخصصی هستند گفت: این موضوع که در 760 منطقه آموزشی کشور 760 شورا تشکیل شده و کار مردم مستقیم در آنجا انجام شود کار بزرگی است و یک حرکت بسیار جدی در راستای تمرکز زدایی در آموزش و پرورش قلمداد می‌شود.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی با اشاره به تفویض اختیارات به شوراها نظیر صدور مجوز برای مراکز و مسئولیت نظارت بر آنها اظهار کرد: نظارت بر نحوه اجرای الگوی شهریه نیز به شوراهای مناطق واگذار شده و ما معتقدیم کیفیت بخشی به مدارس زمانی رخ می‌دهد که اختیار را به موسس و مدیر بدهیم و بعد بر عملکرد آنها نظارت کنیم.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,501 بازدید

    0 نظر

    درج: 31 فروردین 1396

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir