تدوین نظام حقوقی جدید فرهنگیان

0
تدوین نظام حقوقی جدید فرهنگیان
وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه احکام برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش را موظف به تهیه نظام حقوق کرده است، گفت: کارگروهی در حال تدوین نظام حقوقی جدید در شأن معلمان است تا دغدغه فرهنگیان در این زمینه برطرف شود.

به گزارش ایسنا، فخرالدین دانش آشتیانی در جمع فرهنگیان شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه نباید به معلمان مانند سایرکارمندان دولت نگاه شود، تصریح کرد: معلم یک فرهیخته، متفکر و متخصص است که نیاز به ضوابط حقوقی مجزا دارد.

وی با تاکید بر این که در سیاست های جدید به دنبال کوچک کردن ساختار ستادی در استان ها وکاهش تصدی گری هستیم، خاطرنشان کرد: مشکل امروز آموزش و پرورش ما مقاطع و تعداد سال های تحصیلی نیست بلکه هر تغییری در این نهاد مهم باید با تامین زیر ساخت های آن صورت گیرد.

دانش آشتیانی با اشاره به اهمیت دوره ابتدایی و لزوم سرمایه گذاری دراین دوره ، خاطرنشان کرد: اگر تلاش کنیم تا دوره ابتدایی را به جایگاه خود برسانیم مساله تعلیم و تربیت را حل کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه تمام شاکله وجودی انسان دردوره ابتدایی شکل می گیرد، تاکیدکرد: اگر به دوره ابتدایی نگاه تخصصی نشود توسعه در کشور ایجاد نخواهد شد.

وی با تاکید بر این که هدایت تحصیلی یک فرآیند است، اظهارکرد: اجرای هدایت تحصیلی باید از دوران ابتدایی در مدارس با آشنا کردن دانش آموزان با رشته ها و مشاغل مختلف آغاز شود.
دانش آشتیانی تصریح کرد: اگر فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان به خوبی صورت گیرد، موجب می شود دانش آموزان در رشته های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش موفق باشند .
وزیرآموزش و پرورش گفت: بایدرشته های فنی حرفه ای متناسب با بوم و فرهنگ هر منطقه طراحی و تدوین شود تا زمینه اشتغال برای دانش آموزان فراهم شود.

کاهش 40درصدی مدارس نا امن با مشارکت خیرین مدرسه ساز

وزیرآموزش و پرورش در جمع فرهنگیان کاشان نیز از کاهش 40درصدی مدارس نا امن با مشارکت خیرین مدرسه سازخبرداد و با قدردانی از مشارکت خیرین مدرسه ساز اظهارکرد: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش با هیچ جا قابل قیاس نیست چون زمینه را برای رونق اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی فراهم می سازد .

وی با اشاره به حضور خیرین در قالب طرح "مدرسه یار" تصریح کرد: این طرح از کارهای بزرگی است که موجب افزایش توانمندی و کیفیت بخشی به آموزش و پرورش شده است .
وزیرآموزش و پرورش خاطرنشان کرد: راه حل توسعه در هر کشور توجه به سرمایه های انسانی است، و راه حل رشد سرمایه های انسانی توجه به آموزش و پرورش است، بنابراین سرمایه گذاری درآموزش و پرورش زمینه را برای رونق اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی فراهم می سازد .

وی تعداد کلاس‌های ناایمن را68 هزار کلاس دانست وافزود: 70 درصد مدارس در ایران ناایمن بوده است که با کمک خیرین و سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس این آمار به 30 درصد کاهش یافته است، که البته برای بازسازی آن ها 120 هزار میلیارد ریال بودجه لازم است تا این کلاس ها ایمن شود.

دانش آشتیانی گفت: بودجه آموزش و پرورش در مدت سه سال گذشته سه برابر شده و به 300 هزار میلیارد ریال رسیده است در حالی که پیش از این بودجه آموزش و پرورش به 160 هزار میلیارد ریال می رسید.
وی خاطرنشان کرد: علی رغم سرمایه گذاری های خوبی که در آموزش و پرورش انجام شده، تا رسیدن به وضعیت مطلوب راه زیادی مانده است.
وزیرآموزش و پرورش نقش معلمان در اجرای سند تحول را کلیدی دانست وافزود: نیازمند ورود نیروهای متخصص و نخبه به آموزش وپرورش هستیم که البته این امر با برنامه ریزی دقیق امکان پذیر خواهدبود.
دانش آشتیانی ازمدیر و معلم به عنوان دو عامل تاثیرگذار یادکرد و افزود: کاهش تصدی گری حوزه های ستادی وتفویض اختیار به مدراس ازجمله برنامه هایی است که در دستور کار این وزارتخانه قراردارد.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی ساختار آموزش و پرورش تعداد زیاد دستورالعمل ها و بخش نامه هاست که 90 درصد وقت مدیران و عوامل اجرایی مدارس را می گیرد و باید به حداقل برسد.
وزیرآموزش و پرورش ازتصمیم برای واگذاری اختیارات به شوراهای آموزش و پرورش  برای برنامه ریزی در استان هاخبرداد وتصریح کرد: اصلاح فرآیند ارزیابی معلمان باید در داخل مدرسه و کلاس صورت گیرد .

براساس گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دکتر دانش آشتیانی به مسأله هدایت تحصیلی اشاره کرد وخاطرنشان کرد: وظیفه ما در هدایت تحصیلی دانش آموزان بسیار مهم است، بنابراین در شهرهایی مثل کاشان، نطنز، اردستان و زواره باید به رشته هایی مثل رشته گردشگری اهمیت بیشتری داده و دانش آموزان به این رشته ها هدایت شوند .
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,800 بازدید

    0 نظر

    درج: 18 اسفند 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir