احتمال حضوری شدن مدارس در سال جدید

0
احتمال حضوری شدن مدارس در سال جدید
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: روز گذشته یک نظرسنجی انجام دادیم و بر اساس آن بخش عمده‌ای از خانواده‌ها برای برقراری آموزش حضوری اقبال داشتند.

محمدمهدی کاظمی در برنامه‌ای تلویزیونی با بیان اینکه از سال ۹۸ که کرونا شیوع یافت و بیماری ناشناخته بود در هیچ کجای دنیا وضعیت قابل پیش بینی را متصور نبودند و مدارس تعطیل شدند گفت: در آن ایام از ظرفیت فضای مجازی و تلویزیون برای تداوم آموزش‌ها استفاده شد و آموزش به صورت مجازی ادامه یافت.

وی افزود: اما واقعیت این است که آموزش به صورت غیرحضوری، به خوبی میسر نیست. بسیاری کشورها با گذشت چندماه آموزش حضوری را احیاء کردند، اما ما به علت محدودیت‌ها نتوانستیم مدارس را بازگشایی کنیم و سال گذشته مدارس ما کاملا غیرحضوری برگزار شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال با توجه به تاکید رئیس جمهور، آموزش حضوری مورد توجه و در دستورکار قرار گرفت گفت: بنابراین سال تحصیلی جاری با تاکید بر آموزش حضوری آغاز شد. در کنار محتوای آموزشی، رشد اجتماعی‌، سلامت، تربیت زیستی و بدنی و مهارت‌های زندگی فرزندان ملت نیز برای ما بسیار مهم است.

کاظمی افزود: ما در برخی شهرها به دلیل شرایط خاص نتوانستیم آموزش حضوری را شاهد باشیم. معلمان و اولیاء بسیار تلاش کردند ولی هنوز به‌طور صد درصدی آموزش حضوری را با توجه به شیوع امیکرون نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تاکید ما آموزش حضوری با رعایت پروتکل‌هاست زیرا تصور می‌کنیم آموزش حضوری ضرورت دارد اظهار کرد: در هنرستان ها آموزش مهارتی در ایام تعطیلی مدارس امکان پذیر نیست، درس تربیت بدنی هم همینطور؛ حتی در حوزه‌های نظری هم آموزش حضوری لازم است. در کنار دوره ابتدایی، متوسطه اول نیز دوران هویت بخشی دانش آموزان است و از حیث بسیار حائز اهمیت است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره اینکه " شما در بخش آموزش حضوری تقریبا به دو سبب شکست خوردید، نخست کرونا و دیگری عدم موافقت والدین، لذا آیا به بازگشایی کامل مدارس به صورت حضوری امید دارید؟" گفت: قطعا بازگشایی امکان پذیر است. نگرانی والدین بابت شیوع بیماری است، اما در متوسطه بیش از ۹۲ درصد دانش آموزان ما واکسینه شده‌اند و نگرانی‌مان کمتر است. باید به آینده توجه کنیم، زیرا فرزندان ما در آینده دچار مشکل خواهند شد.

کاظمی افزود: خانواده‌ها باید اطمینان داشته باشند که فرزندشان آموزشی حضوری ببیند. روز گذشته یک نظرسنجی انجام دادیم و بر اساس آن بخش عمده‌ای از خانواده‌ها برای برقراری آموزش حضوری اقبال داشتند. در مناطق روستایی و شهری کوچک و همچنین در هنرستان‌ها آموزش حضوری برقرار بوده است. باید با نگاه به آینده همه مشارکت داشته و کمک کنیم آموزش حضوری برقرار شود.

وی با بیان اینکه در حین برنامه‌های آموزشی فعالیت‌هایی در مدرسه طراحی می‌شود که به شناسایی و رشد استعدادهای دانش آموزان کمک می‌کند گفت: امید است در سال جدید زمینه آموزش حضوری فراهم شود. آموزش غیرحضوری به یادگیری لطمه وارد کرده و امید است بتوانیم برای جبران افت یادگیری اقدام کنیم که با همراهی معلمان و اولیای دانش آموزان محقق می‌شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    420 بازدید

    0 نظر

    درج: 23 اسفند 1400

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir