مهلت ثبت اعتراض به نمرات امتحان نهایی تمدید شد

0
مهلت ثبت اعتراض به نمرات امتحان نهایی تمدید شد
مهلت ثبت اعتراض نسبت به نمرات امتحان نهایی خرداد ماه سال جاری تا پایان امروز چهارشنبه ۲۱ تیرماه تمدید شد.

درحالی آخرین مهلت ثبت اعتراض به نمرات امتحان نهایی خرداد سال جاری پایان روز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه اعلام شده بود که وزارت آموزش و پرورش طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد مهلت ثبت اعتراض تا امروز چهارشنبه ۲۱ تیرماه تمدید شده است.

دانش آموزان با مراجعه به مدارس روزانه خود و داوطلبان ترمیم نمره و ایجاد سابقه که فارغ التحصیل شده‌اند با مراجعه به مدرسه بزرگسالان خود می‌توانند نسبت به نمراتشان مطلع شوند و در صورت تمایل اعتراض خود را ثبت کنند.

درخواست اعتراض باید توسط خود دانش آموز و با پر کردن نمون برگ معین انجام شود و پس از ثبت درخواست اعتراض، فرآیند بررسی مجدد نمره به صورت همزمان آغاز می‌شود.

اعتراضات به‌ صورت کشوری، تصادفی و به غیر از استان خود دانش آموز انجام می‌شود، به این معنا که برگه دانش آموز به صورت تصادفی مجدد به استانی غیر از استان خود دانش آموز ارسال می‌شود.

در این راستا برگه‌های امتحانی برای بررسی و تصحیح مجدد در اختیار مصحح چهارم قرار می‌گیرد و ملاک عمل، نمره مصحح چهارم است؛ از این رو به مدارس توصیه می‌شود از ثبت درخواست اعتراض برای تمامی داوطلبان خودداری کنند و داوطلبان نیز اگر نسبت به ارتقای نمره خود اطمینان دارند، درخواست اعتراض کنند چراکه امکان تنزل نمره وجود دارد و ملاک عمل، نمره اعلامی از سوی مصحح چهارم است.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که مهلت ثبت اعتراض فقط تا ۲۱ تیرماه است و بعد از آن به هیچ عنوان به هیچ درخواستی رسیدگی نمی‌شود و این تنها فرصتی است که تمام شرکت کنندگان می‌توانند اعتراض داشته باشند.

قرار است سوابق تحصیلی تا پایان تیرماه و اوایل مرداد برای اعمال سهم ۴۰ درصدی آن در کنکور سراسری به سازمان سنجش اعلام شود اما این امر بستگی به حجم اعتراضات و رسیدگی مجدد به تصحیح اوراق دارد.

بعد از تایید سابقه تحصیلی، نمرات تراز می‌شود، یعنی هر درس در هر سال تراز می‌شود و نمره کل برای هر فرد تولید می‌شود و این نمره کل به سازمان سنجش برای اثر بخشی سهم ۴۰ درصدی گزارش داده می‌شود. سازمان سنجش نمره کل آزمون نهایی و نمره کل آزمون سراسری را در کارنامه داوطلب درج می‌کند و بعد از تلفیق این دو، رتبه فرد اعلام می‌شود. در واقع داوطلبان هر سال با جامعه آماری خود تراز می‌شوند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    398 بازدید

    0 نظر

    درج: 21 تیر 1402

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir