افزایش ۳ برابری بودجه آموزش و پرورش استثنایی

0
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از افزایش ۳ برابری بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در سال 96 خبر داد و گفت: امروز ۴ تا ۵ برابر یک دانش آموز عادی برای یک دانش آموز استثنایی هزینه می‌شود.

به گزارش ایسنا، مجید قدمی در حاشیه همایش روز جهانی معلولان که در تالار سازمان آبفای قم برگزار شد، اظهارکرد: حضور در فضای معلولان و به طور کلی کار در حوزه تعلیم و تربیت و به ویژه آموزش استثنایی یک توفیق است چرا که با انسان سر و کار دارد و تربیت این موجود کار بسیار پیچیده‌ای است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تأکید بر سختی کار در ارتباط با کودکان اوتیستیک، گفت: سیستم‌ها باید در حمایت خانواده‌ها و والدین به میدان بیایند و فضایی ایجاد شود که خانواده‌ها برای نگهداری و حفاظت از فرزندان خود امیدوار شوند.

وی تصریح کرد: همه مشاهدات نشان می‌دهد که مربیان و معلمان آموزش استثنایی انگیزه بسیار بیشتری دارند و نشان می‌دهد که با انتخاب و آگاهی این کار را بر عهده گرفته‌اند.

قدمی خاطرنشان کرد: تلاش‌های بسیاری در سال‌های گذشته شده است، بودجه آموزش و پرورش استثنایی ۳ برابر شده است و توانسته‌ایم در حوزه سرویس ایاب و ذهاب و خدمات حمایتی گام‌های بیشتری برداریم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: در گذشته معلولانی را می‌دیدیم که ماهی بیش از یک میلیون دارو مصرف می‌کردند، امروز این هزینه را آموزش و پرورش استثنایی پرداخت می‌کند اما هنوز راه بسیاری مانده است که باید طی شود.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش استثنایی کیفی شده است، بیان کرد: در آزمون استخدامی اخیر ادارات ۳۰۰ سهیمه استخدامی از بین معلولان با تحصیلات بالا حضور دارند و با این روند سعی داریم زمینه اشتغال معلولان را نیز فراهم کنیم.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، قدمی با تأکید بر اهمیت پیشگیری از معلولیت، تصریح کرد: ۷۰ درصد معلولیت‌ها با آزمایش‌های قبل از ازدواج قابل پیشگیری است، باید از ازدواج‌های فامیلی بدون تست ژنتیک جلوگیری شود و فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری از معلولیت در کل جامعه ایجاد شود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,342 بازدید

    0 نظر

    درج: 18 آذر 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir