شیوه برگزاری امتحانات نهایی و غیرنهایی نیمسال اول دانشآموزان در سال 1400 مشخص شد.
در مناطقی که آموزش بهشیوه حضوری در مدارس جریان دارد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان، بهصورت حضوری و مطابق آییننامههای آموزشی و ارزشیابی دورههای تحصیلی و با رعایت کامل شیوهنامههای بهداشتی انجام میشود.
در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانشآموزان در مدارس روزانه بهدلیل وضعیت قرمز از نظر شیوع بیماری کرونا فراهم نباشد، با تأیید اداره آموزش و پرورش، ارزشیابی بر اساس شیوهنامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دورههای تحصیلی در زمان شیوع بیماری کرونا (بخشنامه شماره 460/387 مورخ 1399/09/23) انجام میشود.
(طبق مصوبه 13 مرداد 1399 شورایعالی آموزش و پرورش با عنوان "نحوه ارائه خدمات آموزشیتربیتی مدارس در دوره بیماریهای فراگیر"، در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانشآموزان برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی فراهم نباشد ارزشیابی دانشآموزان مدارس روزانه در تمام پایههای تحصیلی بهجز پایه نهم و دوازدهم بهصورت غیرحضوری و با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام میشود.)
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانشآموزان مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد، متقاضیان تغییر رشته، تعیین رشته، تعیین پایه و جهش تحصیلی در تمام دورههای تحصیلی، بهصورت حضوری انجام شود.
طراحی سؤالات پایه نهم این دانشآموزان، بهصورت هماهنگ استانی و برای داوطلبان آزاد پایه ششم، بهصورت هماهنگ منطقهای و در هر دو مورد براساس بارمبندی وضعیت قرمز در نوبت شهریور ماه سال تحصیلی 1400 ـ 1399 انجام میشود.
امتحانات نهایی حضوری پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه روزانه (دی ماه)، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد شاخه نظری انجام میشود.
برنامه درسی شرایط قرمز کرونا و بارمبندی دروس در پایگاه اطلاعرسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی بهنشانی www.aee.medu.ir قابل مشاهده است.
مصوبه شورایعالی آموزش و پرورش با عنوان "نحوه ارائه خدمات آموزشیتربیتی مدارس در دوره بیماریهای فراگیر" از
اینجا قابل مشاهده است.
برنامه درسی شرایط قرمز کرونا از
اینجا قابل مشاهده است.