معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور از وضعیت نمازخانهها که سالانه انجام میشود، شرایط اقامه نماز در وزارت آموزش و پرورش قابل قبول است. هر چند کاستیهایی در این زمینه وجود دارد که باید هرچه سریعتر رفع شود که از جمله آن میتوان به عدم گنجایش کافی برخی نمازخانههای مدارس و عدم وجود امام جماعت برای اقامه نماز اشاره کرد.
به گزارش ایسنا، حجتالاسلام محیالدین بهرام محمدیان صبح امروز در حاشیه همایش استانی نماز و کاهش آسیبهای اجتماعی که در محل سالن زیتون جهادکشاورزی زنجان برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تقریبا در همه کتابهای درسی مفهوم عبادت و نیایش و موضوع نماز به صورت مستقل مطرح شده است.
حجتالاسلام محمدیان با اشاره به اینکه دانشآموزان در تمام مقاطع تحصیلی از طریق کتابهای درسی میتوانند با احکام، فرهنگ و ادبیات نماز و همچنین آثار آن آشنا شوند، تصریح کرد: این آموزش از طریق کتابهای درسی تا پایان مقطع متوسطه ادامه دارد و به طور ویژه در پایه سوم ابتدایی اموزش صحیح اقامه نماز و برگزاری جشن تکلیف مورد توجه بوده و در کتاب ادبیات فارسی و کتاب دین و زندگی به موضوع نماز پرداخته شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تلاش شده تا دانشآموزان از طریق فعالیتهای عملی نیز در عرصه نماز حضور داشته باشند که در زنگهای پرورشی و اقامه نماز در سطح مدارس این مسئله مورد توجه است.
حجتالاسلام محمدیان با اشاره به وضعیت نمازخانه مدارس گفت: طبق ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور از وضعیت نمازخانهها که سالانه انجام میشود شرایط اقامه نماز در وزارت آموزش و پرورش قابل قبول است، هر چند کاستیهایی در این زمینه وجود دارد که باید هرچه سریعتر رفع شود که از جمله آن میتوان به عدم گنجایش کافی برخی از نمازخانه مدارس و عدم وجود امام جماعت برای اقامه نماز اشاره کرد. هر چند در این مدارس نیز تلاش شده تا نماز جماعت توسط مربیانی که دارای صلاحیت هستند، اقامه شود.