صنعتی شریف در جایگاه 27 دانشگاه برتر جهان

0
صنعتی شریف در جایگاه 27 دانشگاه برتر جهان با قدمت زیر 50 سال قرار گرفت
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد که این دانشگاه در رتبه بندی های سه سال اخیر وضعیت بسیار خوبی داشته و امسال به جایگاه 27 در میان دانشگاه های برتر دنیا با قدمت کمتر از 50 سال رسیده است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر 'مسعود تجریشی' روز سه شنبه در مراسم تجلیل از برترین های پژوهشی سال 93 دانشگاه صنعتی شریف گفت: براساس ارزیابی های موسسه بین المللی 'تایمز هایر' Times Higher Education دانشگاه صنعتی شریف طی سه سال اخیر در فهرست یکصد دانشگاه برتر با قدمت زیر پنجاه سال قرار داشته است.

وی افزود: دانشگاه صنعتی شریف در سال 2012 در میان دانشگاه های برتر جهان با قدمت زیر پنجاه سال، جایگاه 68 را داشت که این رتبه در سال 2013 به 47 رسید و امسال (2014) با یک جهش بسیار خوب، جایگاه خود را تا 20 رتبه ارتقا داده و در رتبه 27 قرار گرفته است.

براساس آمارهای منتشر شده در موسسه بین المللی 'تایمز هایر'، صنعتی شریف در سال 2013 رتبه 42 را در میان دانشگاه های برتر آسیا داشت که این جایگاه در سال 2014 به رتبه 37 آسیا ارتقا یافته است.

دانشگاه صنعتی شریف برمبنای آمارهای این موسسه، در سال های 2012 و 2013 میلادی در رده 301 تا 350 دانشگاه برتر جهان جای داشت که این موقعیت در سال 2014 ارتقای بسیار خوبی داشته و در رده 251 تا 275 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

به گفته تجریشی، بخش زیادی از این ارتقای جایگاه در سایه افزایش تعداد مقالات علمی و پژوهشی و همچنین افزایش آمار استنادات به این مقالات محقق شده است.

وی به رشد کمی و کیفی مقالات علمی دانشگاه صنعتی شریف طی سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: تعداد مقالات علمی دانشگاه از هفت عنوان در سال 91 به 12 عنوان در سال 93 رسیده است.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف برخی مشکلات ایجاد شده برای مجله علمی بین المللی 'ساینتیا ایرانیکا' اشاره کرد و گفت: متاسفانه به خاطر برخی تحریم های بین المللی که برای دانشگاه شریف اعمال شد مشکلات زیادی برای مجلات علمی ما به وجود آمد.

وی با بیان اینکه 30 تا 40 درصد مقالاتی که برای انتشار در مجله 'ساینتیا ایرانیکا' به دانشگاه صنعتی شریف می رسد متعلق به پژوهشگران جهان اسلام است تاکید کرد: با توجه به این پتانسیل باید تلاش کنیم این مجله بین المللی را به عنوان یک برند معتبر، بیش از پیش به کشورهای جهان اسلام معرفی کنیم.

تجریشی راه اندازی گنجینه اسناد دانشگاه صنعتی شریف را یکی از اقدامات ارزشمند صورت گرفته اخیر ذکر کرد وگفت: از این پس، هر مقاله ای که استادان دانشگاه صنعتی شریف به چاپ برسانند در این بانک اطلاعاتی قرار خواهد گرفت و تاریخچه فعالیت های دانشگاه را نشان خواهد داد.

مراسم معرفی برترین های پژوهشی سال 93 دانشگاه صنعتی شریف با حضور دکتر 'محمد فرهادی' وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در سالن جابربن حیان این دانشگاه برگزار شد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,813 بازدید

    0 نظر

    درج: 17 دی 1393

    توسط: safari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir