رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، شیوه نامه اجرایی جهش تحصیلی سال ۱۴۰۴ را ابلاغ کرد.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سالار قاسمی؛ معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ، به منظور اجرای بند (ب) ماده (۱۸) آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی، شیوه نامه اجرایی جهش تحصیلی سال ۱۴۰۴ را به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ کرد.
در بخشی از این شیوه نامه آمده است:
با توجه به اهمیت شناسایی و هدایت دانش آموزان دارای ظرفیت های ویژه یادگیری و همچنین توجه و کمک
به رشد متعادل و همه جانبه شخصیت آنان در طراحی مسیر زندگی آینده متناسب با ساحت های شش گانه تربیتی
شیوه نامه جهش تحصیلی برای اجرا در مدارس و مراکز جامع سنجش آموزش توان بخشی و مداخله بهنگام
رشدی - تربیتی کشور، به شرح زیر ارسال می شود.
اهداف
۱ - شناسایی بهنگام دانش آموزان دارای ظرفیت های شخصیتی هوشی و روان شناختی ویژه؛
۲-کمک به برنامه ریزی مسیر زندگی دانش آموزان با ظرفیت های هوشی و روان شناختی ویژه؛
۳-کمک به رشد متعادل و همه جانبه ی دانش آموزان با ظرفیت های هوشی و روان شناختی ویژه؛
۴-آگاه ساختن نهاد مؤسسات ارگان ها و اولیاء از ظرفیت هوشی و شناختی دانش آموزان دارای ظرفیت های هوشی و روان شناختی ویژه
۵- اصلاح، بهبود و ارتقاء فرآیند یاددهی و یادگیری دانش آموزان دارای ظرفیت های هوشی و روان شناختی ویژه
مؤلفه های جهش تحصیلی
۱ - عملکرد تحصیلی؛
۲-هوش، شخصیت و ارزیابی بالینی
۳-آمادگی جسمی، عاطفی، روانی و... (بالینی)