صحت‌سنجی آنلاین آزمون رغبت و توانایی دانش‌آموزان

0
صحت‌سنجی آنلاین آزمون رغبت و توانایی دانش‌آموزان
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال برای دومین بار آزمون رغبت و توانایی دانش‌آموزان «صحت سنجی» می‌شود گفت: امسال صحت سنجی آزمون به صورت هوشمند و آنلاین انجام می شود لذا چنانچه دانش آموزی به صورت «غیرواقعی» به سوالات پاسخ دهد، آزمون وی پذیرفته نمی‌شود.

امیر تجلی‌نیا درباره اهمیت شرکت دانش‌آموزان در آزمون رغبت و توانایی گفت: اطلاع رسانی درباره این آزمون بسیار مهم است چراکه نقش مهمی در هدایت تحصیلی دانش آموزان دارد لذا صددرصد دانش آموزان باید در این آزمون شرکت کنن.

به گفته وی آخرین فرصت شرکت در این آزمون تا آخر اسفند ماه تمدید شده است.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هرچقدر زمان ثبت نام برای شرکت در این آزمون طولانی شود، هدایت تحصیلی عقب می‌افتد و این کار باعث می شود دانش آموزان و مدارس جهت ثبت نام دچار سردرگمی شوند گفت: نتیجه آزمون همان لحظه برای دانش آموز صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان برای هدایت تحصیلی به دو فرم شماره ۶ و ۷ نیاز دارند ادامه داد: از مجموع ۱۰۰ نمره در نظر گرفته شده برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، ۳۵ نمره به عملکرد تحصیلی دانش‌آموز شامل نمره امتحانات نوبت پایانی پایه‌های هفتم و هشتم با ضریب یک و پایه نهم با ضریب سه، اختصاص دارد. سهم آزمون‌های مشاوره‌ای دانش‌آموزان ورودی پایه دهم ۳۰ نمره است که با برگزاری آزمون‌های مشاوره‌ای، آزمون توانایی و رغبت دانش‌آموز برای تحصیل در رشته‌های مختلف مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی دیگر فاکتورهای مورد ارزیابی در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان ورودی پایه دهم را شامل نظرخواهی از دانش‌آموز، والدین، دبیران و مشاور مدرسه عنوان کرد و گفت: سهم هر یک از این موارد، به جز نظر والدین که پنج نمره امتیاز دارد، ۱۰ نمره‌ای است.

تجلی نیا به تغییرات امسال آزمون اشاره کرد و افزود: آزمون توانایی و رغبت نسبت به گذشته تغییراتی داشته است از جمله کاهش تعداد سوالات و زمان برگزاری و هوشمندسازی آزمون؛ روند آزمون تا مسیری خاص برای دانش آموزان یکسان و از بخشی به بعد، متفاوت و سوالات با هم فرق دارد که نهایتا کارنامه هر فرد صادر می‌شود.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه «فرم شماره 7» ظرفیت ناحیه و منطقه را در یک رشته تحصیلی نشان می دهد ادامه داد: این فرم نشان می دهد در یک منطقه و در یک رشته خاص چه تعداد ظرفیت وجود دارد و عملکرد تحصیلی دانش آموز چگونه است.

تجلی نیا در پایان در خصوص نظرخواهی آزمون نیز گفت: نظر خواهی دبیر و مشاور در سامانه «سیدا» و دانش آموزان و اولیاء در سامانه my.medu.ir صورت می‌گیرد این در حالیست که فرصت نظرخواهی نیز تا پایان اسفندماه تعیین شده است.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    37 بازدید

    0 نظر

    درج: 12 اسفند 1402

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir