مدارس در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب می‌شوند

0
مدارس در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب می‌شوند

خبر ابتلای تعدادی از دانش آموزان شهرستان سلسله به کرونا در ابتدای هفته و اعلام وضعیت قرمز و روند رو به رشد بیماری کرونا در شهرستان دلفان، موجب تعطیل شدن مدارس این ۲ شهرستان در استان لرستان شد.

گرچه در روزهای نخستین بازگشایی مدارس تاکید فراوانی بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مدارس شد و اگر چه بسیاری از والدین حتی حاضر به آزمایش چند ساعت این شرایط نبودند اما برخی مدارس بصورت حضوری کم و بیش فعالیت خود را در این استان آغاز کردند.

رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس غیردولتی به دلیل تعداد کم دانش آموزان تاحدودی بیشتر قابل مشاهده بود اما در حقیقت رعایت پروتکل های بهداشتی برای دانش‌ آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی دور از ذهن به نظر می رسید.

هنوز مشکلات عدم امکان رعایت پروتکل ها در کلاس های حضوری مدارس و عدم انسجام و برنامه ریزی صحیح در کلاس های مجازی در استان لرستان کلاف سردگم روزهای نخستین بازگشایی مدارس در لرستان بود که ابتدای هفته سرپرست فرمانداری سلسله در جلسه ستاد مئدیریت کرونای این شهرستان اعلام کرد که تعدادی از دانش آموز هفت تا ۱۷ ساله در شهرستان به کرونا مبتلا شده اند و مدارس منطقه تا پایان شهریور تعطیل اعلام شد..

با انتشار این خبر پیش بینی بسیاری از افراد و کارشناسان که امکان رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه در مدارس دولتی و مقطع ابتدایی را امکان پذیر نمی دانشتند محقق شد و هراس والدین از حضور دانش آموزان در مدرسه بیش از روزهای گذشته شد.

بسیاری از والدین و فعالان اجتماعی نیز علاوه بر نگرانی برای شرایط پیش آمده برای دانش اموزان مبتلا منتقد حضور این دانش آموزان در کلاس های درس و بیم ابتلای تعدادی بیشتر دانش اموزان هستند.

گرچه آموزش و پرورش لرستان خبر ابتلای داشن آموزان به کرونا در سلسله را به قبل از بازگشایی مدارس ربط داد ولی باز هم منتقدان آموزش حضوری معتقد بودند که ئچگونه با وجود این تعداد دانش آموز مبتلا مدارس به صورت حضوری در شهرستان بازگشایی شدند.

اما روز گذشته نیز فرماندار دلفان در جلسه شورای آموزش و پرورش با اعلام وضعیت قرمز شهرستان و روند روبه رشد بیماری کرونا ، مدارس شهرستان را تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام کرد و گفت تنها آموزش ها از طریق فضای مجازی باید انجام شود.

آموزش و پرورش لرستان نیز در حالی اعلام کرده است که اجباری برای حضور دانش آموزان در کلاس های درس وجود ندارد و بسیاری از خانواده ها نیز متقاضی برگزاری کلاس های منسجم غیرحضوری هستند که بی برنامگی و آشفتگی آموزش های در فضای مجازی خانواده ها را دچار سردگمی کرده است.

این در حالی است که تقریبا تمام معلمان نیز از این نابسامانی و آشفتگی روزهای نخسیتن بازگشایی مدارس دل پردردی دارند و الزام حضور معلمان در مدارس باعث برگزاری کلاس های آنلاین طولانی مدت و وارد کردن استرس بر دانش اموزان شده است.

در برخی مدارس استان در روزهای گذشته کلاس های مجازی چهار ساعته برگزار شده که تنها حدود ۱۵ دقیقه معلم در این فضا فعالیت داشته است و دانش آموزان ابتدایی سردرگم در گوشی والدین منتظر شنیدن صدای معلم و اعلام پایان کلاس درس هستند که این موضوع نیز جای تامل و لزوم نظارت های بر فعالیت معلمان را بیشتر اشکار می کند.

 

 
 

 

از این رو ضرورت ساماندهی وضعیت موجود در سیستم آموزشی به ویژه در لرستان انکار ناپذیر است و انتظار می رود هرچه سریعتر به منظور حفظ سلامت دانش اموزان در این استان با برگزاری کلاس های مجازی منسجم و برنامه ریزی دقیق ذره ای از دلواپسی و استرس های تحمل شده بر دانش آموزان و الدین استان کاسته شود.

ادامه فعالیت مدارس منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

استاندار لرستان در این باره گفت: با توجه به شرایط استان، فعالیت مدارس به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه خواهد داشت در غیراین صورت دلیلی برای ادامه آموزش حضوری نیست.

سید موسی خادمی روز شنبه جاری در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: حضور دانش‌آموزان در مدرسه با رعایت پروتکل های بهداشتی باید همراه باشد که اگر پروتکل ها رعایت نشوند این موضوع نباید ادامه پیدا کند.

کوشکی تصریح کرد: بر این اساس مدارس باید مصرف دست کم یک هفته ماسک و مواد ضدعفونی را ذخیره داشته باشند و موظف هستند ماسک بهداشتی را در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

وی گفت: رعایت فاصله اجتماعی در کلاس به اندازه دست کم یک متر از چهار طرف برای هر دانش آموز ضروری است و گندزدایی سطوح و سرویس های بهداشتی نیز باید مستمر انجام شود.

وی با تاکید بر غربالگری مداوم کادر آموزش و دانش آموزان ادامه داد: سلامت محیط آموزش مهمترین هدف دانشگاه علوم پزشکی است که در جلسه با معاون آموزش و پرورش استان نیز راهکارهای لازم برای تحقق و رعایت شیوه نامه های بهداشتی بررسی شده که اجرای آن با جدیت توسط هر ۲ دستگاه دنبال می شود.

سال تحصیلی جدید با حضور ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در پنج هزار و ۳۰۰ مدرسه لرستان آغاز شده و این استان هم اکنون در وضعیت هشدار شیوع کرونا قرار دارد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,223 بازدید

    0 نظر

    درج: 24 شهریور 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir