کتاب‌های درسی گرفتار مثلث برمودا

0
کتاب‌های درسی گرفتار مثلث برمودا

هر نوع کتاب و نوشت افزار و امثالهم که بخواهی از معروف ترین‌ها گرفته تا نایاب ترین‌ها با پرس و جو کردن در یک خیابان پیدا می‌شود؛ فقط کافی است و حوصله کنی تا در ازدحام و سر و صدا دوام بیاری و مغازه‌ها و پاساژ‌ها و زیرپله‌ها را بررسی کنی تا کتاب مورد نظر به دستت برسد.

خیابان انقلاب، همان محل نام‌آشنا برای رفع نیاز دانش آموز و دانشجو که فرصت‌ها و تهدید‌های نظام آموزشی را از کتاب‌های کمک درسی و حل المسائل گرفته تا کتاب‌های درسی نو و دست دوم و پایان آماده را کنار هم جمع کرده است؛ همان منطقه استراتژیکی که سیاست‌های دستگاه تعلیم و تربیت را جهت می‌دهد و موثرتر از هر دستگاه و بخشنامه‌ای، درس و مشق محصلان را ساماندهی می‌کند.

حالا کمبود کتاب‌های درسی یا به زعم آموزش و پرورشی‌ها بی‌برنامگی در ثبت سفارش این کتاب‌ها بار دیگر خیابان انقلاب را به همان ملجأیی تبدیل کرد که خلأ‌هایی نظام آموزشی را پر کند.

 

 
 

 

کتاب‌های درسی، ناقص به مدارس رسیدند
مهر از نیمه هم گذشت، اما هنوز کتاب درسی به دست برخی دانش آموزان نرسیده است، بعضی کتاب‌های درسی هم که انگار وجود خارجی ندارند.

از کمبود کتاب دبیرستان‌ها که بگذریم، اوضاع و احوال دانش‌آموزان ابتدایی هم تعریفی ندارد یا کتاب‌ها ناقص به دست آن‌ها رسیده است یا هیچ کتابی ندارند حتی اگر ثبت سفارش کتاب درسی هم کرده باشند.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع کتاب درسی و مواد آموزشی چندی پیش به خبرنگار آموزش و پرورش گفته بود که برخی دانش‌آموزان هنوز در انتخاب رشته تردید دارند و ثبت سفارش انجام ندادند، در این شرایط امکان تحویل کتاب درسی وجود ندارد چراکه نام دانش‌آموز در سامانه ثبت نشده است.

او ادامه داد: به هیچ وجه مشکل کمبود کتاب درسی نداریم و سامانه به طور دقیق به رصد اطلاعات می‌پردازد و نام تمام دانش‌آموزانی که ثبت نام کرده و کتاب دریافت کردند، قابل مشاهده است.

کتاب‌هایی نایاب حتی در بازار سیاه!
آموزش و پرورش که معتقد است کمبود کتاب درسی نداریم، اما از طرفی برخی دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف از ابتدایی تا متوسطه دوم با مشکل کمبود کتاب درسی مواجه اند و این مشکل حالا در مدارس غیردولتی و دولتی به چشم می‌خورد.

با وجود این شرایط رو کتاب‌های درسی را در انقلاب همان منطقه‌ای که معمولا معتقدند بازار سیاه کتاب است، جست و جو کردیم اما خبری از کتاب درسی چاپ جدید نیست.

برخی فروشندگان هم می‌گفتند کمبود کاغذ باعث شده است تا کتاب درسی کم باشد و هنوز هم در بازار آزاد به دست فروشندگان نرسیده است.

از طرفی برخی خانواده‌ها می‌گفتند کتاب درسی به سختی پیدا می‌شود تا قیمت کتاب درسی را بیش از آنچه زمان ثبت سفارش پرداخت می‌کردند، دانش آموزان خریداری کنند.

حالا آنطور شرایط نشان می‌دهد و به اذعان آموزش و پرورش و کتابفروشی‌های انقلاب مشکل نه در تولید کتاب بوده و نه اینکه نشتی آن به بازار سیاه راه پیدا کرده است، بنابراین هنوز معلوم نیست چرخه معیوب توزیع از کجا نشات گرفت و کی قرار است اصلاح شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,211 بازدید

    0 نظر

    درج: 18 مهر 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir