شرایط و نحوه ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس

+1
شرایط و نحوه ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس

ثبت نام دانش آموزان در مدارس به دلیل تنوع و تعددی که وجود دارد با تفاوت‌هایی همراه است. هر چند در تمام مدارس، برخی ضوابط ثبت‌نام مانند رعایت سن دانش آموز در هر مقطع تحصیلی، کسب نمره لازم برای ورود به پایه تحصیلی بالاتر و درج اطلاعات شخصی ضرورت دارد اما برخی مدارس خاص به دلیل نوع خدماتی که ارائه می‌کنند و شرایطی که برای ورود به این مدارس وجود دارد؛ نیازمند ضوابط ثبت نامی دیگری هم هستند. 

اغلب غیردولتی هایی که حالا اسم و رسمی پیدا کرده اند، برای ثبت نام دانش آموز معمولا پیش ثبت نام انجام می‌دهند ,  بعد از آن روند ثبت نام اصلی انجام می‌شود، سال گذشته بود که مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی درباره شرایط پیش ثبت‌نام در این مدارس اظهار کرد: پیش‌ثبت‌نام در صورتی که بدون اخذ شهریه باشد، مبلغ شهریه بیش از شهریه دریافتی سال قبل نباشد و اخذ شهریه برای پیش ثبت‌نام در قالب چک و زمانی بعد از ۳۰ خردادماه باشد مشکلی از نظر قانونی برای این منظور وجود نخواهد داشت.

اما امسال هم این موضوع را از مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی جویا شدیم تا ضوابط کار را برای دوره جدید آگاه شویم که در این مورد، محمد محسن بیگی مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی به خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند انجام پیش ثبت نام در مدارس غیردولتی گفت: اگر این فرایند در حد نام نویسی و ذخیره اسم آزاد و بدون اخذ شهریه باشد مشکلی ندارد.

وی ادامه داد: هنوز شهریه سال آینده را مشخص نکردیم و میزان آن اعلام نشده است در نتیجه اخذ شهریه در فرآیند پیش ثبت نام غیر قانونی است.

 

 
 

 


اخذ شهریه مدرسه بعد از ثبت نام رسمی
مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی با اشاره به اینکه میزان شهریه امسال با سال آینده تفاوت خواهد داشت، گفت: با توجه به این شرایط حق دریافت شهریه وجود ندارد، در واقع تا زمانی که ثبت‌نام رسمیت پیدا نکند اخذ وجه غیر قانونی است.

محسن بیگی درباره اینکه آیا بعد از پیش ثبت‌نام مدارس اجازه عدم ثبت‌نام دارد یا خیر بیان کرد: اگر پرونده دانش آموز برای ثبت‌نام از سوی مدرسه اخذ شده باشد، اجازه لغو ثبت‌نام وجود ندارد، اما اگر در حد یک نام نویسی باشد نمی‌توان به این موضوع تاکید زیادی داشت و تعهدی برای مدرسه نمی‌آورد، چنانچه مدارس غیر از این برخورد کنند باید کار بررسی شود و با تخلفات برخورد کنیم.

محسن بیگی درباره زمان شروع پیش ثبت نام گفت: به مدارس گفتیم تا در اسفند پیش ثبت نام را آغاز نکنند، البته بخش زیادی از ثبت نام‌ها مشخص است مثلا دانش آموزی که کلاس سوم است معمولا برای سال چهارم به همان مدرسه می‌رود، اما برای دانش آموزانی که پایه‌های ورودی هستند اغلب موضوع پیش ثبت نام مطرح ست.

وی تصریح کرد: ملاک ثبت نام تشکیل پرونده جدید و ثبت در« سامانه سناد» است که این سامانه فعلا برای ثبت نام جدید فعال نیست و تا قبل از این زمان، اخذ وجه و رد و بدل شدن پول برای ثبت نام تخلف است.

اردوهای نوروزی مجوز آموزش و پرورش را می‌طلبد
مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی درباره برپایی اردو‌های نوروزی گفت: مدارسی که می‌خواهند اردو‌های علمی داشته باشند درخواست خود را به ادارات منطقه و ناحیه مراجعه کنند و شورای نظارت منطقه و ناحیه این درخواست را بررسی می‌کنند.

محسن بیگی اظهار کرد: مدارس بر اساس وضعیت و پیشنهاداتی که برای آن تعیین می‌شود اجازه برپایی اردو دارند.

وی ادامه داد: شهریه مربوط به فعالیت رسمی مدرسه است، اما سایر فعالیت‌های فوق برنامه باید با اخذ مجوز باشد و هزینه بر اساس اعلام منطقه تعیین می‌شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,490 بازدید

    0 نظر

    درج: 9 مرداد 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir