برگزاری آزمون های مدارس سمپاد از 30 خرداد

+1
برگزاری آزمون های مدارس سمپاد از 30 خرداد

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان در 30 و 31 خرداد خبر داد. 

وی اظهار کرد: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در پایه هفتم با 174 هزار و 342 شرکت کننده در 961 حوزه اجرایی در روز پنج شنبه 30 خرداد ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی پایه دهم نیز با 262 هزار و 525 شرکت کننده در 1420 حوزه اجرایی روز جمعه 31 خرداد در سطح کشور برگزار می‌شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این آزمون به صورت مشترک از سوی مرکز پرورش استعدادهای درخشان و مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود گفت: آمادگی کامل برای برگزاری این آزمون‌ها وجود دارد، تمهیدات فراهم شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای جوان و دانش پژوهان جوان نیز پیش از این درباره جزئیات این آزمون‌ها گفته بود: از مجموع بیش از 260 هزار ثبت نامی در سمپاد متوسطه دوم تحت عنوان تکمیل ظرفیت، 12 هزار نفر و در مدارس نمونه دولتی هم 50 هزار نفر پذیرش می‌شوند.

وی درباره منابع آزمون ورودی متوسطه دوره اول گفت: با توجه به اینکه اسم مدارس تیزهوشان است علی القاعده باید هوش، سنجیده شود. علت این است که پیشینیان ما از سنجش استعداد تحصیلی استفاده می‌کردند این بود که یک همبستگی مثبت بین هوش و استعداد تحصیلی وجود دارد، لذا پایه علمی داشت، نه آنکه کلاً مردود باشد. منتها به سبب آسیبی که به دوره ابتدایی می‌زد به سمت سنجش هوش سوق پیدا کرد.

مهاجرانی اعلام کرد که امسال یقیناً از شیوه سال قبل استفاده نمی‌شود. آزمون امسال پایه هفتم از جنس هوش است و منبع مشخصی ندارد. علم می‌گوید تنها دو درصد جامعه از هوش بالا برخوردارند؛ از خانواده‌ها می‌خواهیم فرزندان خود را تحت فشار نگذارند و اجازه دهند هرکدام با استعدادهایی که دارند مسیر موفقیت شان را طی کنند. سمپاد مساوی موفقیت نیست و برعکس.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,231 بازدید

    0 نظر

    درج: 29 خرداد 1398

    توسط: bakhtiari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir