دورشدن از هنر باعث کم‌شدن شادی و نشاط در مدارس شده است

0
دورشدن از هنر باعث کم‌شدن شادی و نشاط در مدارس شده است

سیدمحمد بطحایی پس از بازدید از کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر و تماشای فیلم تنگه ابو قریب در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه تماشا در خصوص برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در گسترش سینمای کودک و نوجوان و فراهم‌سازی زمینه برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با هنر هفتم اظهار کرد: متاسفانه باید اعتراف کنم که مدارس و فضای مدارس ما از سینما و به‌طور کلی از هنر فاصله گرفته است.

وی ادامه داد: در راستای سیاست‌های آموزش و پرورش دولت دوازدهم، تلاش داریم این فاصله را کم کنیم که البته کم‌کردن این فاصله ملاحظات تربیتی خاصی دارد. با توجه به اینکه ما در آموزش و پرورش با طیف وسیعی از نوجوانان و کودکان سروکار داریم باید اصول تربیتی را مورد توجه قرار دهیم اما به نظر من امروز زمینه برای این موضوع در کشور فراهم است.

 
 
 وزیر آموزش و پرورش در تایید ضرورت ترویج هنر در مدارس توضیح داد: شاید یکی از دلایلی که شادابی و نشاط را در مدارس کمتر می‌بینیم و فضای مدارس خشک و غیرقابل انعطاف است و بچه‌ها از حضور در مدرسه احساس رضایت ندارند، دورشدن از هنر، زیبایی و حس زیبایی‌شناختی و دانشی است که دانش‌آموزان ما باید از طبیعت، هنر، رسالت هنر و آثار هنری بزرگان عرصه هنر پیدا کنند. این رسالت و ماموریتی است که آموزش و پرورش دنبال می‌کند.

بطحایی در خصوص طرح «زنگ هفتم» که یکی از بخش‌های جشنواره جهانی فیلم فجر امسال است، گفت: بر اساس این طرح فیلم‌های جشنواره بین المللی فجر که متناسب با گروه سنی دانش‌آموزان است، به طور همزمان در هفت پردیس سینمایی تهران اکران می‌شود.

وی ادامه داد: زنگ هفتم فرصتی است که دانش‌آموزان در جایی بیرون از مدرسه، فیلم‌هایی را که متناسب با سن و اصول روانشناختی آنها ساخته شده است تماشا کنند و با نکات و اهداف فرهنگی فیلم‌ها آشنا شوند.

بطحایی با اشاره به اینکه حدود بیست هزار دانش‌آموز در این طرح شرکت کردند، تصریح کرد: این طرح سال اول اجرای خود را پشت سر می‌گذارد و امیدواریم در آینده با توجه بیشتر آموزش و پرورش، این رویداد تبدیل به مطالبه دانش‌آموزان شود و این عدد در سال‌های آینده رشد قابل توجهی داشته باشد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,360 بازدید

    0 نظر

    درج: 5 اردیبهشت 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir